انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا:

همه چیز درباره مناظره ترامپ یا هریس؛ در مناظره امشب چه کسی دست بالا را دارد؟

همه چیز درباره مناظره ترامپ یا هریس؛ در مناظره امشب چه کسی دست بالا را دارد؟
دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امروز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر برگزار می‌شود و برای اولین بار دونالد ترامپ و کامالا هریس رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۳۳۶۰۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امروز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر برگزار می‌شود و برای اولین بار دونالد ترامپ و کامالا هریس رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

مناظره‌های ریاست‌جمهوری آمریکا از تلویزیون به طور گسترده پخش می‌شود و می‌تواند تأثیر زیادی بر نحوه تصمیم‌گیری رأی‌دهندگان آمریکایی داشته باشد.

گفته می‌شود کامالا هریس یک مناظره‌گر ماهر است، اما دونالد ترامپ نیز در مناظره‌های انتخابات‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نشان داد که رقیبی قدرتمند است.

زمان مناظره ریاست‌جمهوری و قوانین آن چیست؟

این مناظره در ایالت فیلادلفیا در تاریخ ۱۰ سپتامبر برگزار خواهد شد. مناظره ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا (ET) آغاز می‌شود.

این دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ است. اولین مناظره در ماه ژوئن بین دونالد ترامپ و جو بایدن، پیش از اینکه بایدن از رقابت کناره‌گیری کند، برگزار شد.

مناظره از شبکه «ای‌بی‌سی» (ABC) پخش و از طریق سرویس‌های «ای بی‌سی‌نیوز لایو» (ABC News Live)، دیزنی پلاس و هولو به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

قوانین سختگیرانه‌ای برای مدت زمان پاسخگویی وجود دارد. هر نامزد حداکثر دو دقیقه برای پاسخ به سؤالات مجریان و دو دقیقه برای پاسخگویی به صحبت‌های رقیب وقت دارد.

میکروفون نامزد‌ها زمانی که رقیب صحبت می‌کند خاموش خواهد بود و در اتاق مناظره، تماشاچی حضور نخواهد داشت.

خانم هریس خواستار آن بود که میکروفون‌ها در تمام مدت روشن باشند، اما در نهایت با این قاعده موافقت کرده است. این قانون چهار سال پیش، پس از مناظره اول بین ترامپ و بایدن که با وقفه‌ها و جر و بحث‌هایی مواجه شد، به کار گرفته شد.

مناظره سه‌شنبه توسط دو مجری، دیوید مویر و لینزی دیویس، که هر دو مجری برنامه‌های خبری‌ای بی سی هستند، برگزار خواهد شد.

نقاط قوت کامالا هریس به عنوان یک مناظره‌گر چیست؟

کامالا هریس از سال ۲۰۰۳ که در رقابت برای دادستانی منطقه سانفرانسیسکو در انتخابات محلی پیروز شد، در مناظره‌های انتخاباتی شرکت کرده است.

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا: ترامپ یا هریس؛ در مناظره امشب چه کسی دست بالا را خواهد داشت؟

 اولین مناظره مبارزاتی کامالا هریس در سال ۲۰۰۳ بود، زمانی که او برای انتخاب به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو تلاش می‌کرد

او همچنین در جریان کمپین‌های موفقش در انتخاب دادستانی کل کالیفرنیا و انتخابات نمایندگی مجلس سنای از همین ایالت، در مناظره‌هایی از این دست شرکت کرده است.

او در سال ۲۰۱۹ در جریان رقابت برای نامزدی حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری، با جو بایدن مناظره کرد و در مناظره معاونت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در مقابل مایک پنس قرار گرفت.

او نشان داده است که می‌تواند کنترل صحنه را به دست بگیرد. در مناظره سال ۲۰۲۰ با آقای پنس یک‌بار این توانایی را به خوبی نشان داد؛ وقتی که مایک پنس را به دلیل قطع کردن حرفش توبیخ کرد و گفت: «آقای معاون رئیس‌جمهور، دارم صحبت می‌کنم».

خانم هریس تجربه زیادی در مناظر‌ه‌های سنای ایالات متحده و پیش از آن به عنوان دادستان در دادگاه‌های کالیفرنیا کسب کرده است؛ جایی که یکی از مهارت‌های کلیدی، برجسته کردن نقاط ضعف در پرونده حریف است.

این سابقه و تجربه ممکن است در پاسخ دادن به نکاتی که دونالد ترامپ در مناظره مطرح می‌کند، به او کمک کند.

با این حال، هریس در رقابت درون حزبی برای تبدیل شدن به نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ شکست خورد و پیش از اولین رقابت در ایالت آیووا کنار کشید. یکی از انتقاد‌های مطرح شده علیه او این بود که به نظر نمی‌رسید در مواضع سیاسی‌اش، ثابت قدم است.

در مناظره سه‌شنبه، احتمالاً مجری‌ها چندین سؤال سخت درباره سیاست‌های او مطرح خواهند کرد.

هریس همچنین گاهی در سخنرانی‌های عمومی خود زیاده‌گویی می‌کند.

به عنوان مثال، او در مصاحبه اخیرش با سی‌ان‌ان گفت: «این موضوعی فوری است که باید معیار‌هایی را اعمال کنیم که شامل پایبندی به مهلت‌های زمانی است.»

در مناظر‌ه‌های ریاست‌جمهوری، زمان صحبت محدود است و پیام‌های کمپین باید به وضوح به رأی‌دهندگان منتقل شود.

مهارت‌های ترامپ به عنوان یک مناظره‌گر چیست؟

مناظره با آقای ترامپ بزرگترین چالشی است که خانم هریس از زمان ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری امسال با آن روبرو می‌شود.

ترامپ در دو دوره مناظره ریاست‌جمهوری، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، شرکت کرده و ثابت کرده است که حریفی بسیار اهل مجادله و غیرمتعارف است.

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا: ترامپ یا هریس؛ در مناظره امشب چه کسی دست بالا را خواهد داشت؟

 یکی از مناظره‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

در مناظره‌های ۲۰۱۶ در برابر هیلاری کلینتون، او در صحنه راه می‌رفت و در حالی که کلینتون در حال صحبت بود، مستقیماً پشت سر او ایستاد. خانم کلینتون گفت این رفتار «بدنش را به لرزه درآورد».

در اولین مناظره ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، ترامپ به طور مداوم صحبت‌های جو بایدن را قطع می‌کرد و بایدن با عصبانیت گفت: «مرد حسابی، ساکت شو!»

این تاکتیک‌ها باعث برهم زدن تمرکز حریفان و جلب توجه به خود او شد.

با این حال، آقای ترامپ اغلب در مناظر‌ه‌ها از موضوع اصلی خارج می‌شود و اظهاراتی مطرح می‌کند که توسط کسانی که راستی‌آزمایی می‌کنند، نادرست تشخیص داده شده‌اند.

کدام نامزد در نظرسنجی‌ها پیشتاز است؟

پیش از اینکه جو بایدن در ماه ژوئیه گذشته از انتخابات کناره‌گیری کند، نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی‌های ملی و چند ایالت کلیدی، از ترامپ عقب بود.

سازمان «ریل‌کلیرپالتیکس» که به تحلیل سیاسی می‌پردازد، میانگین نظرسنجی‌های ملی را گردآوری کرده و می‌گوید خانم هریس از زمان نامزدی سه امتیاز در آنها به دست آورده است. این سازمان اعلام کرده که تا تاریخ ۳ سپتامبر، هریس با ۱.۹ امتیاز در نظرسنجی‌های ملی از ترامپ جلوتر است.

با این حال، هیلاری کلینتون نیز در همین مقطع زمانی در سال ۲۰۱۶، پنج امتیاز در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز بود، اما انتخابات را به ترامپ باخت.

نظرسنجی‌های ایالتی مهم‌تر از نظرسنجی‌های ملی تلقی می‌شوند، زیرا نتایج انتخابات در ایالت‌های جداگانه تعداد آرایی را که نامزد در کالج انتخاباتی به دست می‌آورد، تعیین می‌کنند و کالج انتخاباتی رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کند.

چند ایالت کلیدی مانند آریزونا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا وجود دارند که پیروزی در آنها برای نامزد‌ها بسیار حیاتی است. در همه این ایالت‌ها رقابت بسیار نزدیک است.

در اوایل سپتامبر، «ریل‌کلیرپالتیکس» گزارش داد که هریس در نظرسنجی‌ها در میشیگان و جورجیا از ترامپ پیشی گرفته و در پنسیلوانیا با او برابر است، اما همچنان در آریزونا و کارولینای شمالی عقب است.

اجماع کلی میان تحلیل‌گران سیاسی این است که نتیجه انتخابات به قدری نزدیک است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد.

یک نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رأی کالج انتخاباتی نیاز دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دموکرات‌ها در حال حاضر ۲۲۶ رأی کالج انتخاباتی را تضمین کرده‌اند، جمهوری‌خواهان ۲۱۹ رأی را قطعی کرده‌اند و ۹۳ رأی باقیمانده هنوز قابل پیش‌بینی نیستند.

منبع: بی بی سی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون