جزئیات اولین مناظره ترامپ و هریس؛ کدام شبکه پخش زنده دارد و چه ساعتی به وقت تهران پخش می‌شود؟

جزئیات اولین مناظره ترامپ و هریس؛ کدام شبکه پخش زنده دارد و چه ساعتی به وقت تهران پخش می‌شود؟
کامالا هریس از دو مشاور برجسته کمک گرفته که یکی از آنها مقدمات مناظره باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ و هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ را هدایت کرده است
کد خبر: ۳۳۵۴۹
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

زیسان: اولین رویارویی مستقیم کامالا هریس، معاون جو بایدن، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی را در انتظار نگه داشته است تا ببینند نامزد جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در این مناظره حیاتی و چالشی سه‌شنبه (۹ شب به‌وقت شرق آمریکا و ۴ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران) چه نمایشی ارائه می‌کنند.

این مناظره برای دموکرات‌ها از آن رو اهمیت دارد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده، در گفت‌وگوی چالشی پیشین مقابل دونالد ترامپ بسیار ضعیف ظاهر شد و در نهایت هم از شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ کناره‌گیری کرد. اکنون، کامالا هریس که جای بایدن را در رقابت انتخاباتی پیش رو گرفته است، باید نشان دهد که می‌تواند نماینده مناسبی برای دموکرات‌ها باشد و از اهداف و دستاورد‌های آنان دفاع کند.

از زمانی که هریس به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ معرفی شد، توانست در اغلب نظرسنجی‌ها از رقیبش دونالد ترامپ پیشی بگیرد؛ اما کارشناسان می‌گویند که مطمئن نیستند این پیشتازی پس از برگزاری مناظره نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش آکسیوس، مناظره هریس و ترامپ در فیلادلفیا که شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز برگزار می‌کند، در استودیو تماشاچی نخواهد داشت و به‌رغم تلاش نامزد دموکرات‌ها، میکروفون در طول گفت‌وگوی طرف مقابل خاموش خواهد بود.

پیش از این، کارزار کامالا هریس در نامه‌ای به ای‌بی‌سی نیوز، میزبان این مناظره، نوشته بود: «معاون رئیس‌جمهوری با این شکل از برگزاری مناظره مخالف است، زیرا اعتقاد دارد میکروفون خاموش برای محافظت از دونالد ترامپ در برابر پاسخگویی مستقیم طراحی شده است.»

در مقابل، جیسون میلر، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، در بیانیه‌ای به آکسیوس گفت که آنها مناظره در ای‌بی‌سی‌نیوز را دقیقا با همان شرایطی که مناظره سی‌ان‌ان برنامه‌ریزی‌شده بود، پذیرفته‌اند. در آن زمان، هنوز جو بایدن رقیب ترامپ بود.

این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای را قرار است دیوید مویر، مجری برنامه «اخبار جهانی امشب»، و لینسی دیویس، مجری برنامه زنده شبکه ای‌بی‌سی نیوز، اجرا کنند. برنامه ساعت ۲۱ به وقت منطقه زمانی شرق آمریکا و با دو وقفه تبلیغاتی اجرا می‌شود و علاوه بر نمایش در شبکه ای‌بی‌سی نیوز، در دیزنی پلاس (Disney+) و هولو (Hulu) نیز پخش می‌شود.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، براساس نتیجه پرتاب سکه، این ترامپ است که می‌تواند انتخاب کند روز سه‌شنبه تریبون را برگزیند یا او نفر آخر باشد که صحبت می‌کند. رئیس‌جمهوری سابق تصمیم گرفت که بیانیه پایانی را داشته باشد و به هریس اجازه داد که تریبون را او انتخاب کند.

قوانین ساختار مناظره جزئیات بسیاری را برای هر کدام از نامزد‌ها تعیین کرده است؛ از جمله اینکه چه ابزاری در اختیار آنها باشد. براساس این قوانین، آنها تن‌ها مجازند که آب، خودکار و کاغذ همراه داشته باشند.

ای‌بی‌سی نیوز مدعی شد که هیچ‌کدام از نامزد‌ها نمی‌توانند پیش از موعد به موضوع گفتگو‌ها یا سوالات دسترسی داشته باشند. این شبکه همچنین اعلام کرد که در این مناظره، اظهارات آغازین وجود نخواهد داشت و فرصت سخن پایانی برای هر نامزد دو دقیقه است.

ترامپ پیش‌تر در جریان مجمع دیدار با رای‌دهندگان در پنسیلوانیا، با متهم کردن شبکه ای‌بی‌سی نیوز به جانبداری، گفته بود که یکی از برجسته‌ترین گویندگان این کانال «نفرت‌انگیز» است و احتمال دارد که هریس بتواند سوالات مناظره را قبل از برگزاری دریافت کند.

 در روز سه‌شنبه، همراه داشتن هیچ نوشته‌ای از قبل برای ترامپ و هریس مجاز نیست و نامزد‌ها نمی‌توانند از یکدیگر سوال بپرسند. آنها برای پاسخ دادن به سوالات تنها دو دقیقه فرصت خواهند داشت و یک دقیقه اضافی نیز دارند که به اظهارات طرف مقابل پاسخ دهند.

دونالد ترامپ ۷۸ ساله اعلام کرد با برگزاری جلساتی برای بحث‌های سیاسی به همراه دستیارانش خود را آماده کرده است. در سوی دیگر کامالا هریس از دو مشاور برجسته کمک گرفته که یکی از آنها مقدمات مناظره باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ و هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ را هدایت کرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون