واکنش حسین شمخانی به گزارش جنجالی بلومبرگ

واکنش حسین شمخانی به گزارش جنجالی بلومبرگ
گزارش جنجالی بلومبرگ در روند تهیه شدن و نگارش با واکنش شرکت منتسب به حسین شمخانی (میلاووس) و نیز شخص حسین شمخانی همراه شده است
کد خبر: ۳۲۵۸۳
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

زی‌سان: اخیرا گزارشی جنجالی از سوی رسانه آمریکایی بلومبرگ درباره حسین شمخانی، پسر علی شمخانی وزیر دفاع و دبیر شورای عالی امنیت ملی سابق کشور منتشر شده که در آن ادعا شده او در عرصه فروش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و روسیه فعالیت دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، در این گزارش حسین شمخانی تحت عنوان «هکتور» معرفی می‌شود. گزارش جنجالی بلومبرگ در روند تهیه شدن و نگارش با واکنش شرکت منتسب به حسین شمخانی (میلاووس) و نیز شخص حسین شمخانی همراه شده است. در ادامه این واکنش‌ها را به گزارش تحقیقی بلومبرگ می‌خوانید:

در بخشی از گزارش بلومبرگ چنین نوشته شده است، محمد الهاشمی، مدیرعامل میلاووس در پاسخ به ایمیل خبرنگار بلومرگ گفت که این شرکت هیچ ارتباطی با شمخانی ندارد. همچنین، وکیل نماینده شرکت گفت که این شرکت تمامی قوانین را رعایت کرده و هیچ ارتباطی با منافع روسیه یا ایران ندارد. شمخانی نیز گفت که او نه این شرکت را تاسیس کرده، نه مالک آن است و نه در مدیریت آن نقشی دارد. او ادعا کرد که مال هیچ شرکت نفتی نیست، هیچ شبکه تجاری را کنترل نمی‌کند و مالک هیچ شرکتی که در معاملات کالا با ایران یا روسیه دخیل باشد، نیست.

حسین شمخانی در بیانیه‌ای که توسط وکیلش به بلومبرگ ارسال شد، گفت: «من آن‌طور که بلومبرگ ادعا می‌کند در تجارت دخیل نیستم و در کشور‌هایی که تحت تحریم نیستند، فعالیت می‌کنم.»

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده، بلومبرگ در نامه‌های جداگانه‌ای سوالاتی را برای میلاووس و شمخانی ارسال کرد. عدنان ابراهیم، وکیل مستقر در امارات که می‌گوید به وکیل حسین شمخانی است، اعلام کرد که میلاووس «چون حسین شمخانی را می‌شناخته» نامه را برای او فرستاده است.

آقای ابراهیم بدون اشاره به ماهیت رابطه شمخانی و شرکت میلاووس گفت: «او کسب و کار‌های بسیاری را می‌چرخاند. نوع و مشتری‌های برخی از فعالیت‌های حسین شمخانی از اسرار تجارت محسوب می‌شوند. با این حال هیچ‌کدام از آنها ناقض قانون نیست.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون