ازدواج جنجالی شاهزاده خانم و شمن سیاه پوست معروف به «شارلاتان»!

ازدواج جنجالی شاهزاده خانم و شمن سیاه پوست معروف به «شارلاتان»!
مارتا لوئیز ۵۲ ساله مدعی است که می‌تواند با فرشتگان گفتگو کند و این موضوع را در کتاب‌ها و دوره‌هایش به عنوان یک موهبت مطرح کرده است.
News ID: ۳۲۴۱۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵

زی‌سان: مارتا لوئیز، شاهزاده خانم نروژی قرار است روز شنبه با دورک ورت، شمن خودخوانده آمریکایی ازدواج کند. ازدواج این دو هوادار «روشن‌بینی» با واکنش‌های بسیاری روبرو شده است.

مارتا لوئیز ۵۲ ساله مدعی است که می‌تواند با فرشتگان گفتگو کند و این موضوع را در کتاب‌ها و دوره‌هایش به عنوان یک موهبت مطرح کرده است.

دورک کورت ۴۹ ساله اهل کالیفرنیا است و خود را «شمن نسل ششم» می‌خواند. او مدال‌های طلایی را می‌فروشد که ادعا می‌کند «نجات‌بخش جان‌ها» است.

مارتا لوئیز پس از آن که اعلام نامزدیشان در ژوئن ۲۰۲۲ در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «من انسان بسیار معنوی هستم. این که با کسی باشی که این موضوع را درک می‌کند، بسیار خوب است.»

این زوج قرار است در «گایرانگر»، روستایی زیبا در کنار آبدره‌ای در ساحل غربی نروژ ازدواج کنند و بزم آنها در روز پنجشنبه با حضور ۳۵۰ مهمان از جمله ویکتریا، ولیعهد سوئد و همسرش شاهزاده دانیل آغاز می‌شود.

آقای ورت مراسم عروسی روز شنبه را «تجدید پیمان» با مارتا لوئیز خواند.

این رهبر معنوی خودخوانده، گوئینت پالترو و آنتونیو باندراس، ستارگان مشهور هالیوود را از مریدان خود می‌داند و مدعی است که در زندگی پیشینش فرعون بوده و مارتا لوئیز هم همسرش بوده است.

رفتار و باور‌های عجیب این زوج و همچنین بی‌توجهی آنها به علم و استفاده از ارتباطات سلطنتیشان برای منافع تجاری در نروژ جنجال‌برانگیز شده است.

مارتا لوئیز در نوامبر ۲۰۲۲ برای اجتناب از شبهات درمورد نقشش در خانواده سلطنتی نروژ، با حفظ عنوان از وظایف سلطنتیش کناره‌گیری کرد و توافق کرد که از عنوانش برای مقاصد تجاری استفاده نکند. با این حال او چندین بار از این امر تخطی کرده است. آخرین مورد آن زمانی بود که دورک ورت یک نوشیدنی «جین ازدواج» در نروژ به بازار عرضه کرد که روی آن از عنوان «شاهزاده خانم» مارتا لوئیز استفاده شده بود.

تروند نورن ایساکسن، مورخ و کارشناس امور سلطنتی در مقاله‌ای در ماه ژوئیه نوشت: «از آن‌جا که شئون این توافق رعایت نشده است، وقت آن رسیده تا پیش از این که پادشاه هارالد ببیند که حاصل عمرش بیش از این به نابودی کشیده می‌شود، عنوان شاهزاده خانم از مارتا لوئیز گرفته شود.»

این زوج همچنین با امضای قرارداد‌هایی با مجله «هلو» و «نتفلیکس» برای پوشش اختصاصی مراسم عروسی‌شان موجب خشم رسانه‌های نروژی شدند.

مارتا لوئیز از ازدواج نخستش با آری بن، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و هنرمند تجسمی نروژی مشهور سه فرزند دارد. آقای بن در سال ۲۰۱۹، سه سال پس از جدایی از مارتا لوئیز خودکشی کرد.

مارتا لوئیز چهارمین نفر در صف وراث تاج و تخت نروژ است و هاکون، برادر کوچکش اکنون ولیعهد و وارث سلطنت این کشور اسکاندیناوی است.

خاندان سلطنتی نروژ تا همین اواخر عمدتا از رسوایی در امان بوده است.

بنابر نتایج نظرسنجی ان‌آر‌کو، رسانه دولتی نروژ که در هفته جاری منتشر شد، مارتا لوئیس و دورک ورت در کاهش محبوبیت خانواده سلطنتی نقش داشته‌اند. این محبوبیت در سال ۲۰۱۷، ۸۱ درصد بوده و اکنون به ۶۸ درصد رسیده است.

نظرسنجی‌ها نشان داد که دیدگاه چهار نفر از هر ۱۰ نروژی نسبت به خانواده سلطنتی در سال گذشته منفی‌تر شده و بسیاری از آنها علت این کاهش محبوبیت را مارتا لوئیز و دور کورت عنوان کرده‌اند.

ساحره‌گیری و شارلاتان‌ها

مارتا لوئیز رسانه‌ها را شایعه‌پراکنی پیرامون او و همسر آینده‌اش متهم می‌کند. اما انتقاد‌ها در واقع بیشتر متوجه دورک ورت است که رسانه‌ها از او به عنوان «شارلاتان» یاد می‌کنند.

او در یکی از کتاب‌هایش مدعی شد که «سرطان» یک انتخاب است و تمریناتی را برای خارج کردن «نقش‌های باقی مانده» شرکای جنسی پیشین از واژن زنان معرفی کرد.

آقای ورت در وبسایتش مدالی را با عنوان «بهینه‌ساز روح» به قیمت ۲۲۲ دلار می‌فروشد و مدعی است که این مدال به او در غلبه بر بیماری کرونا کمک کرده است.

آقای ورت اگرچه می‌گوید که ممکن است اعتقاداتش برای برخی خوشایند نباشد، اما ادعا می‌کند که قربانی نژادپرستی است و سعی می‌کند تا به نوعی منعکس کننده شکایت‌های مگان مارکل، همسر دورگه شاهزاده هری پس از پیوستن به خانواده سلطنتی بریتانیا باشد.

دورک ورت در ژوئن سال ۲۰۲۲ در اینستاگرامش نوشت: «سفید پوستان منشا همه این نفرت‌ها و تهدید‌ها علیه ما هستند. زیرا آنها نمی‌خواهند یک مرد سیاه پوست عضوی از خانواده سلطنتی باشد.»

با این حال هرالد، پادشاه ۸۷ ساله نروژ تاکنون کمتر درباره داماد آینده‌اش سخن زیادی نگفته و تنها به یک «تضاد فرهنگی» اشاره کرده است.

او آقای ورت را «انسان خوب و خیلی بامزه» توصیف کرده و گفته است: «ما توافق کردیم که در مورد برخی مسائل با هم اختلاف نظر داشته باشیم.»

tags # ازدواج
سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون