نق زدن کافیست اندکی هم فوتبال بازی کنید!

همه مقصر هستند جز «جواد نکونام»!

همه مقصر هستند جز «جواد نکونام»!
او از زمین و زمان طلبکار است. تفاوتی ندارد، بازنده باشد یا برنده؛ در هر صورت او منتقد است. از بازیکنان انتقاد می‌کند. داوری را علیه تیمش ارزیابی و از فراهم نبودن شرایط گله دارد. دائما مدیریت باشگاه را مورد انتقاد قرار می‌دهد. کمتر درباره مسائل فنی حرف می‌زند، اما به حاشیه‌ها خیلی خوب می‌پردازد.
کد خبر: ۳۱۷۷۸
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

زی‌سان: استقلال جمعه شب با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل ملوان متوقف شد تا بار دیگر آه و ناله‌های سرمربی آبی‌پوشان پایتخت گوش عالم و آدم را کر کند. شاید باورش سخت باشد که روزگاری او در لالیگا توپ زده و یکی از برترین لژیونر‌ها تاریخ فوتبال کشورمان است. سال‌ها در سطح یک فوتبال اسپانیا بازی کرده و میادین مختلف را در بازی‌های اروپایی تجربه کرده است. او سال‌ها فرهنگ اروپایی‌ها را دیده، اما هیچ یک از این تجربیات، اندکی در دوران مربی‌گری او به چشم نمی‌آید. شاید اگر کسی جواد نکونام را نشناسد، باورش نمی‌شود او سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران و اروپا توپ زده است. 

به گزارش «زی‌سان»، او از زمین و زمان طلبکار است. تفاوتی ندارد، بازنده باشد یا برنده؛ در هر صورت او منتقد است. از بازیکنان انتقاد می‌کند. داوری را علیه تیمش ارزیابی و از فراهم نبودن شرایط گله دارد. دائما مدیریت باشگاه را مورد انتقاد قرار می‌دهد. کمتر درباره مسائل فنی حرف می‌زند، اما به حاشیه‌ها خیلی خوب می‌پردازد. 

شکست برای نکونام به عوامل خارجی ارتباط دارد و پیروزی به لیاقت و توانایی ویژه او در برنده کردن تیم تحت یک شرایط دشوار. از اظهارات نکونام چنین بر می‌آید که او تیم او در یک شرایط دشوار قرار دارد؛ امکانات برایشان حداقلی است و انتظارات حداکثری. در هر دعوای درون تیمی نیز حق به جانب است؛ اصلا حق همیشه با آقا جواد است! حرف او حدیث است و ختم کلام؛ همه مقصرند به جر آقای نکونام! 

حالا رویکرد تکراری و همراه با مشاجره و جدل نکونام آه از نهاد طرفداران در آورده و با گذشت تنها دو هفته از آغاز لیگ برتر امسال خواهان برکناری و اخراج او هستند. پیشکسوتان باشگاه آبی‌پوش پایتخت نیز دل خوشی از نکونام و کیفیت تیم ندارند. آنها تیم را به شدت دفاعی و فاقد تاکتیک منسجم ارزیابی می‌کنند. رویکرد نکونام که به آن نیز اشاره شد، بیش از هر زمان دیگر روی اعصاب طرفداران رفته و حالا همه خواهان پایان همراهی او با تیم محبوب‌شان هستند.

آقا جواد گلایه و نق زدن کافیست اندکی هم فوتبال بازی کنید!

نکونام و ارجاع همیشگی به نداشتن بازیکن و نیمکت خالی

نکونام بعد از توقف در هفته دوم لیگ برتر برابر تیم مازیار زارع، بار دیگر بهانه‌هایش را مبنی بر نداشتن بازیکن آغاز کرد. او در کنفرانس خبری بعد از بازی عنوان کرد: به دلیل غیبت بازیکنانی نظیر گوستاوو بلانکو، آلمدین زیلیکیچ، ابوالفضل جلالی و مهرداد محمدی دستانش روی نیمکت خالی بوده و همین امر باعث شده تا نتواند نتیجه مورد دلخواهش را در این بازی کسب کند.

این اظهارات در شرایطی است که از یک سو، ناظران معتقدند که تیم استقلال امسال یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ بوده و مدیریت باشگاه اکثریت قاطع خواسته‌های نکونام را اجابت کرده است. از سوی دیگر، هواداران استقلال معتقدند جواد نکونام در هر شرایطی بازیکنانی نظیر آرش رضاوند و میلاد زکی پور را که علاقه خاصی به آنها دارد و هواداران، مخالف حضور آنها در تیم استقلال بودند را بازی می‌دهد و حتی اگر غایبان این بازی مصدومیت و محرومیت نداشتند، بازهم نکونام از رضاوند و زکی پور در ترکیبش استفاده می‌کرد. 

بازی جمعه شب استقلال در حالی بود که کاکوتا و اندونگ، دو ستاره خارجی این تیم روی نیمکت بودند و آرش رضاوند و علیرضا کوشکی به صورت فیکس بازی می‌کردند و این حرکت نکونام باعث تعجب هواداران استقلال شده بود. فراتر از این موارد نکونام در شرایطی از نداشتن بازیکن سخن می‌گوید که سامان فلاح که برای گرفتن رضایت‌نامه‌اش ۷۰ میلیارد تومان هزنیه شده بود را در دو بازی اول لیگ حتی یک دقیقه هم بازی نداده است.

آقا جواد گلایه و نق زدن کافیست اندکی هم فوتبال بازی کنید!

شانسی که همیشه با نکونام یار نیست و هیچ نقض فنی‌ای از او نیست!

فقط کافیست استقلال بازی را ببازد تا زبان گلایه نکونام از شانس و تقدیر گشوده شود. او تا حالا هیچ‌گاه از نقض فنی حرف نزده و دائما در صورت شکست به اشتباهات بازیکنان و بدشانسی ارجاع می‌دهد. برای نمونه در آخرین کنفرانس خبر نکونام بعد از بازی با ملوان نکونام می‌گوید: روی اشتباه فردی در ابتدای بازی گل خوردیم، در ادامه فشار آوردیم و گل تساوی را زدیم. می‌توانستیم نیمه اول بازی را ببریم، اما شانس نداشتیم و در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم. در شروع نیمه دوم و با جابه‌جایی نفرات سوار بازی شدیم. می‌دانستیم حریف با سیستم ۱-۵-۴ دفاع می‌کند و دنبال ضد حمله و اشتباه ما است. در صحنه گل دوم ملوان، قبل از آن برای ما کرنر شده بود. ساده گرفتن حریف باعث شد گل دوم را دریافت کنیم. در کمال ناباوری در شرایطی که دنبال گل دوم بودیم، گل بد و بچگانه‌ای خوردیم. نکونام اظهار داشت: بعد از این گل، با تعویض‌هایی که انجام دادیم توانستیم نبض بازی را در اختیار بگیریم. اگر بدشانس نبودیم با اختلاف دو گل می‌بردیم. خیلی خوب بازی کردیم. دیدید چقدر با کیفیت بازی کردیم، آن هم در شرایطی که اندونگ، کاکوتا، سامان فلاح و زبیر نیک‌نفس را روی نیمکت داشتیم.

از درون این اظهارات نکونام هم خودستایی مشهود است و هم ارجاع به بدشانسی. او می‌خواهد بگوید با وجود تمامی این شرایط سخت کیفیت بسیار عالی‌ای را ارائه دادیم و اگر بدشانسی نبود با چند اختلاف باید بازی را می‌بردیم. البته شایان ذکر است این اظهارات در شرایطی است که مازیار زارع بعد از بازی گفته بود اگر تا فردا صبح هم بازی می‌کردیم، استقلال نمی‌توانست در جریان بازی گل بزند!

آقا جواد گلایه و نق زدن کافیست اندکی هم فوتبال بازی کنید!

انتقاد از مدیریت و تیمی که هیچ وقت کامل نیست!

تیم آقای نکونام هیچ وقت کامل نیست. در مرحله اول تیم او همیشه مصدومان و محرومانی دارد که اگر بودند همانند مسی و رونالدو سرنوشت بازی را تغییر می‌دادند. در مرحله دوم نکونام همیشه یک سری بازیکن را کم دارد. یعنی تیم او در تمامی پست‌ها کامل نیست. 

ماجرا‌های او در انتقاد و دعوا با خطیر مدیرعامل فصل قبل زبانزد خاص و عام بود. به نظر می‌رسد حالا می‌خواهد همین رویه را در قبال مدیریت جدید نیز در پیش بگیرد. در کنفرانس خبری جمعه شب بعد از بازی با ملوان، خبرنگاری به نکونام گفت که ظاهرا ترکش‌های مدیریت قبلی همچنان هست و گوستاوو بلانکو به دلیل الحاقیه قراردادش نمی‌تواند بازی کند که سرمربی استقلال در این زمینه اظهار داشت: آرمان رمضانی دیر به ما اضافه شد، اما همین که بازی می‌کند، جای خوشحالی دارد. ما نیاز به یار داریم، دفاع راست نداریم. به سمیعی گفتم چرا انقدر لفت می‌دهید. بازی دیروز (تراکتور و پرسپولیس) را دیدید که تیم‌ها کامل در زمین بودند، اما برای ما دوباره بحث سقف بودجه پیش آمد. یک روز با شهریاری صحبت کردم و ایشان صحبت خوبی انجام داد. به سمیعی گفتم سقف بودجه مشکل من نیست و نیاز به بازیکن دارم. 

آقا جواد گلایه و نق زدن کافیست اندکی هم فوتبال بازی کنید!

نکونام در خصوص اینکه سال گذشته لیستی به باشگاه داده بود که برخی اعتقاد داشتند کهکشانی بود، گفت: من نگفتم کهکشانی. امسال تیم‌ها را می‌بینید. آیا بازیکنانی که من گرفتم تاپ هستند یا نه؟ اگر با بازیکنان رابطه خوبی داشته باشید می‌توانید بازیکن بگیرید. سال گذشته گفتند لیست کهکشانی، در صورتی که بازی رسانه‌ای بود تا تیم من را بزنند. ما یکسری مشکلات داریم که باید زودتر حل شود. بازی کردن جلوی الهلال و النصر عربستان خیلی سخت است. 

داوری‌هایی که همیشه به ضرر استقلال است!

داوری بازی تیم‌هایی که جواد نکونام مربی آنها است، همیشه دشوار است. چرا که نکونام در پایان هر بازی با توپ پر علیه داوری شکایت دارد. از هیمن هفته دوم لیگ نیز این رویه از سوی باشگاه استقلال و نکونام آغاز شده است. به گونه‌ای که باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای که دیروز در رسانه رسمی آبی‌ها منتشر گردید، ضمن اعتراض به داوری بازی با ملوان، از پیگیری حقوقی این موضوع خبر داد.

در متن شکایت استقلال آمده است: در جریان دیدار استقلال برابر ملوان، کادر داوری در نحوه محاسبه وقت‌های تلف شده بازی رفتاری مطابق قانون نداشتند و همین اتفاق سبب شد بی‌عدالتی بزرگی در حق استقلال رخ دهد. آنالیز زمان‌های تلف شده بازی به ویژه در نیمه دوم نشان می‌دهد بیش از ۶ دقیقه از زمان بازی به واسطه رفتار بازیکنان ملوان بندرانزلی از دست رفت، اما با وجود وقت‌کشی‌های پر شمار تیم میهمان حداقل زمان برای هر دو نیمه بازی به ویژه نیمه دوم از سوی کادر داوری در نظر گرفته شد.

آقا جواد گلایه و نق زدن کافیست اندکی هم فوتبال بازی کنید!

همچنین به استناد نظر کارشناسان داوری در جریان دیدار استقلال-ملوان، پیش از به ثمر رسیدن گل دوم ملوان بندر انزلی، کرنر استقلال نادیده گرفته شد که همان توپ به گل دوم تیم ملوان تبدیل شد به این علت باشگاه استقلال مراتب اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران ابراز خواهد داشت و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری‌های حقوقی خود را برابر مقررات ادامه خواهد داد.

این ببانیه باشگاه در شرایطی است که برای اولین بار نکونام از یک داور تمجید کرد، اما با چاشنی نقد در پایان. او بعد از بازی با ملوان گفت: کوپال ناظمی فوق‌العاده قضاوت کرد، اما وقت‌های اضافه اعلام شده در نیمه اول ۵ دقیقه بود، نیمه دوم ۶ دقیقه. نیمه دوم ۱۲ دقیقه وقت تلف شده داشت. بازیکنان ملوان بازی را می‌خواباندند... مخالف این چیز‌ها نیستم، شاید روزی من نیازی داشته باشم این کار را بکنم و قبلا هم انجام داده‌ام. امروز اما، گلر ملوان خیلی وقت تلف کرد و بازی را خواباند. وقت‌های تلف شده خیلی کم گرفته شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون