طرز تهیه چای کرک اصیل را در خانه یاد بگیرید

طرز تهیه چای کرک اصیل را در خانه یاد بگیرید
دیگر برای نوشیدن یک فنجان چای کرک اصیل نیازی نیست به جنوب کشور سفر کنید. در این مطلب طرز تهیه چای کرک را بخوانید و خودتان در خانه آن را درست کنید و از عطر و طعم متفاوت این چای لذت ببرید.
کد خبر: ۳۱۵۱۳
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

طرز تهیه چای کرک در خانه شما را از خرید این چای به شکل بسته‌بندی و با مواد نگهدارنده خلاص می‌کند! چای کرک را می‌توان به سادگی با مواد اولیه خانگی تهیه کرد.

زی‌سان: چای کرک یکی از نوشیدنی‌های محبوب است که اصالت هندی دارد و در جنوب ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسیار پُرطرفدار است. این نوشیدنی به قدری خوشمزه است که اگر یک بار امتحانش کنید، قطعاً دیگر نمی‌توانید از آن بگذرید.

چای کرک علاوه بر خوش‌طعم بودن خواص زیادی برای بدن دارد. در ادامه طرز تهیه چای کرک را به شما آموزش داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم با روشی که در ادامه می‌خوانید چای کرک را تهیه کنید تا هم سالم‌تر باشد و هم ارزان‌تر!

طرز تهیه چای کرک اصیل را در خانه یاد بگیرید

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • چای کرک عربی چیست؟
  • طرز تهیه پودر چای کرک عربی در خانه
  • طرز تهیه چای کرک با شیر خشک
  • طرز تهیه چای کرک با شیر

چای کرک عربی چیست؟

چای کرک عربی در واقع یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب هندی است که از ترکیب ادویه‌های مختلف و شیر خشک یا شیر تازه درست می‌شود. طعم خاص و متفاوت این چای شبیه به چای ماسالا است و در بین نوشیدنی‌های عربی بسیار خاص و پُرطرفدار است.
به گزارش زی‌سان، این چای به صورت سرد یا گرم و با شیر یا بدون شیر قابل مصرف است، اما هر گونه که چای کرک را درست کنید، قطعاً یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی خواهد بود که تا به حال نوشیده‌اید.

پیشنهاد: چند نوشیدنی جذاب با دارچین برای آن‌که بدنتان را تنظیم کنید!

طرز تهیه پودر چای کرک عربی در خانه 

تهیه پودر چای کرک عربی در خانه بسیار ساده است. پیشنهاد می‌کنیم این پودر را درست کنید و درون یخچال بگذارید تا هر وقت دل‌تان هوس یک فنجان چای کرک کرد، به آسانی و با یک لیوان آب جوش یا شیر گرم، برای خودتان چای کرک درست کنید. در ادامه طرز تهیه پودر چای کرک را بخوانید. 

طرز تهیه چای کرک با شیر خشک

طرز تهیه چای کرک اصیل را در خانه یاد بگیرید

همه مواد دستور را با هم مخلوط و آسیاب کنید سپس مخلوط آسیاب شده را از الک رد کنید. 

حالا پودر چای کرک خانگی خوشمزه شما آماده است، یک فنجان آب جوش آماده کنید و حدود ۲ قاشق غذاخوری از پودر چای کرک را درون فنجان بریزید، کمی هم بزنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه چای کرک با شیر

به گزارش زی‌سان، تهیه چای کرک با شیر به کمی صبر و حوصله نیاز دارد، پس اگر وقت کافی دارید به سراغ این روش بروید. در ادامه طرز تهیه چای کرک با شیر را بخوانید.

طرز تهیه چای کرک اصیل را در خانه یاد بگیرید

طرز تهیه چای کرک با شیر

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، شیر و چای را داخل قوری بریزید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: هل را بکوبید و به مخلوط شیر و چای اضافه کنید.

مرحله سوم: فلفل سیاه را نیز به مواد درون قوری اضافه کنید.

مرحله چهارم: چوب دارچین، میخک و زنجبیل را به مواد درون قوری اضافه کنید.

مرحله پنجم: درب قوری را ببندید و حرارت گاز را کم کنید. اجازه دهید مواد درون قوری حدود ۵ دقیقه بجوشند تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله ششم: به گزارش زی‌سان، پس از گذشت ۵ دقیقه، پودر زعفران و شیر عسلی را به مواد اضافه کنید.

مرحله آخر: ۲ دقیقه دیگر صبر کنید تا رنگ زعفران باز شود. پس از گذشت ۲ دقیقه، قوری را از روی حرارت بردارید، یک چای صاف کن روی دهانه فنجان‌ها بگذارید سپس چای کرک را درون فنجان‌ها بریزید و سرو کنید.

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه چای کرک را به شما آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم، این چای خوش‌طعم، پرخاصیت و انرژی‌زا را که خواص درمانی بسیار زیادی نیز دارد برای عصرانه یا در مهمانی‌ها به عنوان یک چای سرو کنید تا هم خودتان و هم مهمان‌هایتان از طعم این چای خوشمزه لذت ببرید.

 

*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون