ستاره آبی‌های پایتخت و تجربه دوزخ ناخواسته

«کوین یامگا»؛ داستان تراژیک سقوط یک ستاره در ایران!

«کوین یامگا»؛ داستان تراژیک سقوط یک ستاره در ایران!
آرتور کوین یامگا، ستاره فرانسوی بود که استقلالی‌ها را برای رسیدن به قهرمانی در لیگ بسیار امیدوار کرده بود. قرار بود او یکی از ستون‌های تیم برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم (۱۴۰۲-۱۴۰۳) باشد، اما یکباره همه رویا‌ها برای آرتور به کابوس تبدیل شد
کد خبر: ۳۱۴۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

زی‌سان: بر خلاف بسیاری از خارجی‌های حاضر در لیگ ایران هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی در سطح قابل قبولی قرار داشت. در دل هواداران تیم پر طرفدار پایخت جا خوش کرده بود و هر روز بر میزان محبوبیت‌اش افزوده می‌شد. برای هوادران و نکونام حضور او در زمین نوعی قوت قلب بود؛ چرا که همه می‌دانستند سمت راست تیم بیمه شده و از قبل در این جناح برنده‌اند. 

به گزارش «زی‌سان»، آرتور کوین یامگا، ستاره فرانسوی بود که استقلالی‌ها را برای رسیدن به قهرمانی در لیگ بسیار امیدوار کرده بود. قرار بود او یکی از ستون‌های تیم برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم (۱۴۰۲-۱۴۰۳) باشد، اما یکباره همه رویا‌ها برای آرتور به کابوس تبدیل شد. 

در اواسط فصل گذشته یامگا نه تنها تا پایان فصل لیگ را از دست داد، بلکه کل دوران فوتبالی او نیز به خطر افتاد. همه امیدوار بودند تیره بختی‌های او با آن مصدومیت وحشتناک زمستانی به پایان برسد و به زودی دوباره در ورزشگاه ببینند، اما گویا چرخ اقبال روی دنده لج با ستاره فرانسوی قرار دارد. این روز‌ها آرتور آماده بازگشت به میادین است، اما تیره‌بختی او همچنان ادامه دارد. در ادامه گزارش حاضر داستان تیره‌بختی و روز‌های تلخ یامگا طی کم‌تر از یک سال اخیر روایت می‌شود. 

داستان سقوط آزاد یامگا؛ ستاره‌ای که سیه‌بختی دست از سر او بر نمی‌دارد!

آن ۲۶ دی ماه لعنتی!

همه چیز به تمرین ۲۶ دی ماه بازمی‌گردد. جایی که رسانه رسمی استقلال از مصدومیت شدید کوین یامگا و انتقال او به بیمارستان خبر داد. در ادامه ابعاد این موضوع بیشتر باز شد و مشخص گردید که استوک پای امید حامدی فر با صورت یامگا برخورد کرده و باعث آسیب دیدگی شدید این بازیکن شده است. 

وینگر فرانسوی استقلال سریعا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و نخستین عمل‌های جراحی روی چشم او صورت گرفت و در همان معاینات اولیه نیز معلوم بود که آسیب دیدگی چشم او بسیار جدی است و ممکن است برای بینایی این بازیکن ارزشمند مشکلات غیر قابل جبرانی را به وجود بیاورد.

یامگا پس از آن مورد چندین عمل جراحی زیر نظر پزشکان متخصص قرار گرفت و سپس به کشورش بازگشت ولی پزشکان فرانسه نیز به وی توصیه کردند که روند درمانی را در تهران ادامه دهد و به همین دلیل این بازیکن سریعا به ایران بازگشت و زیر تیغ جراحان رفت و آخرین عمل وی نیز چندین ساعت به طول انجامید.

امید به بازگشت به میادین و پوشیدن دوباره لباس آبی‌ها

پس از چند مرحله عمل چشم، امید‌ها برای بازگشت یامگا به میادین افزایش پیدا کرد. بیش از همه این خود یامگا بود که در اینستاگرام پیامی خطاب به هواداران استقلال منتشر و اظهار امیدواری کرد به زودی به میادین برگردد. یامگا در اینستاگرام خود نوشت: «از خدا، از خانواده‌ام، از همه پزشکان و پرسنل بیمارستان آفتاب، از مربی ما جواد نکونام، از دکتر خطیر و همه بازیکنانی که به یاد من بودند از صمیم قلبم تشکر می‌کنم. این کشور همیشه برای من خاص بوده و در قلبم خواهد ماند. کاری که شما در سخت‌ترین لحظات کار من برایم انجام داده‌اید، نمی‌تواند با هیچ چیزی مطابقت داشته باشد و هرگز فراموش نخواهد شد. این مبارزه ادامه دارد، تازه آغاز شده. به زودی در زمین بازی شما را می‌بینیم.»

داستان سقوط آزاد یامگا؛ ستاره‌ای که سیه‌بختی دست از سر او بر نمی‌دارد!

قرار گرفتن در لیست مازاد نکونام!

در حالی که همه هواداران و البته فوتبال‌دوستان ایرانی با یامگا به خاطر ماجرای مصدومیت و طی کردن دوران کابوس‌وار عمل‌های جراحی ارتباط قلبی و احساسی گرفته بودند، پس از پایان فصل جواد نکونام سرمربی آبی‌های پایتخت شوک بزرگ را وارد کرد تا دوره جدید سیاه بختی یامگا استارت بخورد. 

نکونام به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرد که منتظر محمد، کیوسفسکی و یامگا به عنوان سه نفر از خارجی‌های تیم را نمی‌خواهد. او یامگا را با بی‌مهری تمام در لیست مازاد قرار دارد؛ چرا که در پست او رامین رضائیان را جذب کرده بود. ولی ماجرا برای آبی‌ها آن‌چنان هم آسان نبود؛ چرا که یامگا با استقلال قراراد داشت و راضی کردن او به فسخ کاری آسانی نبود. 

یامگا با استقلال قراردادی ۷۰۰ هزار دلاری داشت و مدیران استقلال نیز می‌دانستند در صورت فسخ یک‌طرفه تبعات خاصی مثل جریمه سنگین و محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی در انتظار آنها خواهد بود. در ادامه فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال علنا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «نام آرتور کوین یامگا تا نیم فصل از لیست خارج می‌شود، اما هنوز باشگاه نام این بازیکن را از لیست آبی‌ها خارج نکرده است.»

این صراحت مدیرعامل استقلال انتقاداتی را در میان هواداران به همراه داشت. چرا که آنها معتقد بودند رفتار عجیب باشگاه استقلال در قبال یامگا در شرایطی است که این بازیکن در چندسال حضور در این تیم نمایش خیلی خوبی داشت و حتی اگر قرار است نامش از لیست آبی‌ها خارج شود هم شایسته احترام بیشتری است.

در این اثنا بود که اخباری مبنی بر مذاکرات فشرده‌ای مدیران استقلال با مدیربرنامه‌های یامگا آغاز شد تا قرارداد او را به صورت توافقی فسخ کنند. با وجود مذاکرات سنگین ظاهرا یامگا حاضر نشد، خواسته مدیران باشگاه را بپذیرد تا ماجرای ماندن یا رفتن او در جمع آبی‌های پایتخت به یک کلاف سردرگم تبدیل شود. 

آرتور کوین یامگا، از نظر جسمانی (غیر از چشمش) هیچ مشکلی برای همراهی تیم نداشت، اما تنها با یک چشم قادر به دیدن است و دید چشم دیگرش در حدی نیست که ایفمارک آن را تایید کند. در چنین شرایطی باشگاه استقلال خود را برای واگذاری یا حتی فروش به سایر باشگاه‌ها آماده کرد. 

در ادامه مدیران استقلال به یامگا اعلام کردند به خاطر مصدومیت چشمش یک نیم فصل بیرون بماند و در نیم فصل دوم با بهبود شرایط به لیست اضافه شود. مدیران باشگاه حتی به یامگا اطمینان دادند که تمام حق و حقوقش را پرداخت خواهند کرد، اما این بازیکن با رد پیشنهاد آبی‌ها اعلام کرده می‌خواهد جایی باشد که بازی کند. در چنین شرایطی بود که موضوع انتقال یامگا به یکی از تیم‌های لیگ برتر در دستور کار باشگاه قرا گرفت. 

داستان سقوط آزاد یامگا؛ ستاره‌ای که سیه‌بختی دست از سر او بر نمی‌دارد!

سرگردان برای یافتن تیم جدید!

ماموریت استقلال برای انتقال قرضی یامگا همراه با راضی کردن او به حضور در ۴ جلسه تمرینی یک تیم بود. یعنی ستاره فرانسوی به تمرینات یک تیم دیگر می‌رفت و ۴ جلسه با سایر بازیکنان تمرین می‌کند تا سرمربی و کادر فنی از سلامت و توانایی او برای بازی کردن مطمئن شوند.

در نتیجه توافق دو باشگاه آلومینیوم و استقلال، قرار شد کوین یامگا ستاره فرانسوی آبی پوشان در تمرینات تیم اراکی حاضر شود تا در صورتی که مجتبی حسینی از وضعیت وی راضی باشد و به این نتیجه برسد که ضعف بینایی وی مشکلی برای انجام وظایف فوتبالی‌اش ایفا نمی‌کند، او از استقلال به این تیم بپیوندد.

بنا به شنیده‌ها در نخستین روز تمرین آلومینیوم، تنها چند دقیقه پس از آغاز کار گروهی، مربیان این تیم ترجیح دادند تا یامگا را به گوشه‌ای از زمین بفرستند که نفرات غیر اصلی مشغول توپ زدن بودند و او به نوعی از کار گروهی و تمرین با بازیکنان اصلی منع شد. 

انگار مجتبی حسینی سرمربی آلومنیم رغبت چندانی به جذب این بازیکن فرانسوی ندارد. حالا تنها دو روز از حضور یامگا در تمرینات تیم اراکی باقی مانده، اما امید‌ها برای احتمال پذیرش او بسیار اندک است تا سیه روزی‌های این بازیکن همچنان ادامه داشته باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون