۶ علامت چرب شدن کبد

۶ علامت چرب شدن کبد
کبد چرب محصول زندگی بی‌تحرک و تغذیه نامتوازن است که اگر به موقع به آن رسیدگی شود می‌تواند بهبود یابد. اگر شما هم این علائم را در بدن خود می‌بینید برای چک‌آپ و تغییر سبک اقدام کنید تا به دردسر‌های فیبروز و سیروز کبدی دچار نشوید.
کد خبر: ۳۱۴۵۵
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

هنگامی که چربی پنج تا ده درصد وزن کبد را بگیرد، به آن کبد چرب گرید یک می‌گویند و اگر کبد وارد فاز التهابی شود به درجه دو می‌رسد. فیبروز و سیروز کبدی مربوط به درجه ۳ و ۴ هستند که سلامتی فرد را با مخاطره‌ای جدی روبرو می‌کنند.

کبد چرب محصول سبک زندگی پر سکون و پر خوراک است، پس طبیعی است وقتی نحوه خوردن اصلاح شود، مشکلات گوارشی و کبد چرب نیز مدیریت خواهند شد. دکتر لادن گیاهی متخصص تغذیه و رژیم درمانگر در این رابطه گفت: «کبد نقش کلیدی و مرکزی در متابولیسم قندها؛ چربی‌ها و پروتئین‌ها دارد. این عضو در واقع هم قند را ذخیره می‌کند و هم آن را آزاد می‌کند. محل تولید پروتئین‌های حامل کلسترول و بسیاری از فاکتور‌های سیستم ایمنی نیز است. ذخیره ویتامین‌های A D E، K به عهده کبد است و نقش بسیار کلیدی در سم‌زدایی دارد.»

نکته شگفت‌انگیزی که در خلقت این عضو بدن وجود دارد این است که کبد نقش باز ترمیمی بالایی هم دارد و در صورتی که ما فشار خارجی غیر طبیعی به آن وارد نکنیم با قدرت به حمایت از ما ادامه می‌دهد، اما اگر این فشار اضافه و دائمی آن را دچار مشکل کند، ما دچار کسالت خواهیم شد.

نشانه‌های چرب شدن کبد

 خستگی
 نفخ بیش از حد صبحگاهی
 مشکلات هورمونی
 یبوست
 کاهش عملکرد سیستم ایمنی
 بیمار شدن مکرر

منبع: همشهری آنلاین

tags # بیماری
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون