آرین سلیمی شانس اولین مدال برای ایران در تکواندو؛ تاریخ و ساعت مسابقه اول آرین سلیمی در المپیک پاریس

آرین سلیمی شانس اولین مدال برای ایران در تکواندو؛ تاریخ و ساعت مسابقه اول آرین سلیمی در المپیک پاریس
آرین سلیمی شنبه ۲۰ مرداد اولین مسابقه خود را در بازی‌های المپیک پاریس انجام خواهد داد. این ورزشکار در حال حاضر ۲۰ سال سن دارد و یکی از امید‌های ایران برای قهرمانی در المپیک و جانشین بزرگانی همچون هادی ساعی و یوسف کرمی است.
کد خبر: ۲۹۷۶۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

زی‌سان: آرین سلیمی، نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم تکواندوی ایران با کسب جواز حضور در المپیک، این روز‌ها نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. او  شنبه ۲۰ مرداد اولین مسابقه خود را در بازی‌های المپیک پاریس انجام خواهد داد.

به گزارش «زی‌سان»، آرین سلیمی، با راهیابی به فینال مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا چهارمین و آخرین نماینده تکواندوی ایران در المپیک پاریس شد.  

سلیمی در دور نخست مقابل واضح الاحمد از قطر در ۲ راند و با نتایج ۱۳ بر صفر و ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. سلیمی در نیمه نهایی نیز برابر ری راهی از لبنان در ۲ راند و با نتایج ۵ بر صفر و ۱۱ بر ۳ به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال، چهارمین و آخرین سهمیه المپیک برای تکواندوی ایران را از آن خود کرد.

آرین سلیمی

او با برتری مقابل همه رقبا در وزن ۸۰+ کیلوگرم به نشان طلا رسید و نوید ظهور ستاره‌ای تازه در تکواندو ایران را داد.

تیم ملی تکواندو ایران با دو نماینده، مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان و آرین سلیمی وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان به مسابقات گزینشی قاره‌ای اعزام شده بود که هر ۲ نفر موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند تا با احتساب ۲ سهمیه قبلی که مهران برخورداری در وزن ۸۰+ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم کسب کرده بودند، تکواندو ایران با ۴ سهمیه خود را برای حضوری موفق در این دوره از بازی‌ها آماده کند.

آرین سلیمی

آرین سلیمی کیست؟ / بیوگرافی آرین سلیمی

آرین سلیمی (زاده ۲۵ آذر ۱۳۸۲ - کرمانشاه) تکواندوکار اهل ایران است. این ورزشکار در حال حاضر ۲۰ سال سن دارد و یکی از امید‌های ایران برای قهرمانی در المپیک و جانشین بزرگانی همچون هادی ساعی و یوسف کرمی است.  

او در در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شد. آرین سلیمی ۱۹ ساله امسال (۱۴۰۲) در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز و در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.

آرین سلیمی

این قهرمان جوان کشورمان در گفتگویی که اوایل امسال (۱۴۰۲) با رسانه‌ها انجام داده بود، تاکید کرده بود: بعد از کسب مدال طلای تکواندو گرنداسلم به موفقیت در مسابقات جهانی باکو و کسب سهمیه المپیک پاریس می‌اندیشد.

او می‌گوید: در هر مسابقه‌ای برای کسب بهترین عنوان شرکت کرده و با تمام توان به میدان می‌روم. بعد از کرونا دو سال تمرین داشتم که متاسفانه ابتدا مسابقات نوجوانان جهان کنسل شد، سپس در آزاد آسیایی قهرمان شدم و به انتخابی تیم ملی رسیدم و با وجود آنکه در انتخابی شکست خوردم، فربیرز عسگری که آن زمان سرمربی تیم ملی بود من را در اردو نگه داشت. در اردو‌ها و انتخابی‌ها خوب بودم و به گرنداسلم اعزام شدم.

آرین سلیمی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون