گرفتن بوی زهم مرغ با ۷ روش سرراست

گرفتن بوی زهم مرغ با ۷ روش سرراست
چگونه گرفتن بوی زهم مرغ و خوشمزه درست کردن آن، یکی از سوألاتی است که هر آشپز حداقل یک بار به آن فکر کرده است. در این مطلب گرفتن بوی زهم مرغ را بخوانید تا از این پس همه عاشق دست پخت‌تان شوند.
کد خبر: ۳۰۲۱۹
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

گرفتن بوی زهم مرغ اغلب دغدغه خیلی از ماست، به خصوص آن دسته از ما که تازه آشپزی کردن به شکل جدی را آغاز کرده‌ایم. در این مطلب چند فوت و فن آشپزهای قدیمی و متخصص در این باره را بخوانید.

زی‌سان: حتماً تا به حال برایتان پیش آمده که به خاطر بوی زهم مرغ نتوانستید آن را بخورید. این قضیه زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که مهمان باشید و در رودربایستی مجبور شوید آن مرغ را بخورید. اگر شما نیز چنین تجربه مشابهی داشته‌اید، با زی‌سان همراه شوید، حتی می‌توانید با انتشار این مطلب، به اعضای خانواده یا دوستان‌تان کمک کنید دستپخت بهتری داشته باشند. در ادامه روش‌های گرفتن بوی زهم مرغ را می‌خوانید.

از بین بردن بوی زهم مرغ ساده است

به گزارش زی‌سان، شاید گمان کنید از بین بردن بوی زهم مرغ کار دشواری است، اما اشتباه می‌کنید، این کار بسیار ساده است و فقط کافیست روش‌های آن را بدانید. اولین و مهم‌ترین نکته که در طبخ مرغ باید به آن دقت کنید انتخاب مرغ کوچک و تازه است.

مرغ‌های خوب و با کیفیت، کمترین مقدار امونیاک و مواد بوی‌آور را دارند. شستن مرغ پس از خریداری و قبل از پخت نیز یکی از راز‌های مهم در رفع بوی زهم مرغ است.

روش‌های گرفتن بوی زهم مرغ چیست؟

گرفتن بوی زهم مرغ روش‌های متنوعی دارد که در ادامه بهترین روش‌های این کار را به شما آموزش داده‌ایم.

1. گرفتن بوی زهم مرغ با آب نمک

ساده‌ترین روش گرفتن بوی زهم مرغ، خوابانیدن مرغ در آب و نمک است. برای این کار کمی نمک درون یک کاسه بزرگ بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید سپس به هم بزنید تا نمک در آب حل شود. پس از این که مرغ را تمیز کردید و شستید، حدود ۲۰ دقیقه آن را در محلول آب نمک قرار دهید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه مرغ را از آب نمک بیرون بیاورید، کمی بشویید سپس طبخ کنید.

2. گرفتن بوی زهم مرغ با شیر

شیر به عنوان ماده غذایی بوبر در آشپزی شناخته می‌شود، از این رو برای گرفتن بوی زهم مرغ می‌توانید روی شیر حساب کنید. در این روش پس از این که تکه‌های مرغ را شستید، آنها را درون یک کاسه بزرگ بریزید و روی تکه‌های مرغ، شیر بریزید. شیر را تا جایی اضافه کنید که روی سطح مرغ را بگیرد. اجازه دهید تکه‌های مرغ حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون شیر بمانند.

پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه تکه‌های مرغ را از درون شیر بیرون بیاورید، با دستمال خُشک کنید سپس به روش دلخواه‌تان طبخ کنید.

گرفتن بوی زهم مرغ با ۷ روش سرراست

3. گرفتن بوی زهم مرغ با سرکه

به گزارش زی‌سان، در این روش کافی است تکه‌های مرغ را حدود ۳۰ دقیقه قبل از پُخت درون سرکه قرار دهید. برای دو برابر شدن تأثیر سرکه در گرفتن بوی زهم مرغ، می‌توانید از ترکیب سرکه با کمی آب لیمو ترش و زردچوبه استفاده کنید.

4. گرفتن بوی زهم مرغ با ترکیب پیاز و زعفران‌

می‌توان گفت ترکیب پیاز و زعفران برای گرفتن بوی زهم مرغ معجزه می‌کند. برای این کار ابتدا حدود ۳ الی ۴ عدد پیاز را رنده کنید. پس از این که پیاز‌ها را رنده کردید آب پیاز را با دست به خوبی بگیرید. آب پیاز را درون یک کاسه بریزید و مقداری زعفران دم کرده غلیظ به آن اضافه کنید.

پیشنهاد: ماهی را این‌گونه درست کنید تا همه عاشقش شوند؛ حتی آنها که از ماهی بدشان می‌آید!

پس از این که ترکیب آب پیاز و عفران آماده شد، تکه‌های مرغ تمیز را درون این ترکیب بریزید. حدود ۱ الی ۲ ساعت صبر کنید تا زعفران و آب پیاز به خورد مرغ برود سپس می‌توانید مرغ را طبخ کنید.

5. گرفتن بوی زهم مرغ با سیر

سیر یکی از قدرتمندترین مواد برای از بین بردن بوی زهم مرغ است. در این روش باید تکه‌های مرغ را در مقدار بسیار زیاد سیر رنده شده به طور کامل حدود ۱ ساعت بخوابانید.

*نکته: این روش برای پخت بعضی از غذا‌ها مانند مرغ سرخ شده کاربرد دارد و برای کباب تابه‌ای مرغ یا جوجه کباب مناسب نیست.

6. گرفتن بوی زهم مرغ بدون پیاز

جالب است بدانید بدون اضافه کردن پیاز نیز می‌توانید به خوبی بوی زهم مرغ را بگیرید. برای این کار ابتدا مرغ را در ترکیب سرکه، آب لیمو ترش و زردچوبه حدود ۲۰ دقیقه استراحت دهید سپس درون آبی که مرغ را با آن آب‌پز می‌کنید، کمی سرکه، ۲ عدد برگ بو، ۲ چوب دارچین، کمی زنجبیل و ۳ عدد میخک بریزید.

7. گرفتن بوی زهم مرغ بعد از پخت

هرچند بهتر است، قبل یا در حین پُخت، بوی زهم مرغ را بگیرید، اما اگر به هر دلیل نتوانستید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا بعد از پخت هم می‌توانید بوی زهم مرغ را بگیرید.
برای گرفتن بوی زهم مرغ بعد از پخت می‌توانید پس از آب‌پز شدن مرغ ابتدا کمی آن را در کره تفت دهید سپس مقداری روغن به تابه اضافه کنید و مرغ را سرخ کنید. قبل از این که مرغ را از تابه بردارید می‌توانید به مرغ کمی سیر له شده و رزماری نیز اضافه کنید.

پیشنهاد: از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون با ۶ ترفند حرفه‌ای آشپز‌ها!

بوی زهم مرغ را چگونه بگیریم؟

به گزارش زی‌سان، تا اینجای کار تا حدودی با روش‌های از بین بردن بوی زهم مرغ آشنا شدید. اما اگر وقت کافی برای انجام دادن هر یک از روش‌های بالا را ندارید، می‌توانید قبل از پُخت مرغ، کمی نمک و آب لیمو ترش به آن به بزنید، حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس مرغ را بشویید و طبخ کنید.

سخن پایانی

در این مطلب روش‌های از بین بردن بوی زهم مرغ را به شما آموزش دادیم. مطمئنیم اگر با استفاده از روش‌هایی که مطالعه کردید، بوی زهم مرغ را از بین ببرید، عاشق غذا‌هایی که با مرغ طبخ می‌شوند، خواهید شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون