تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه روش جایگزین پاک‌کننده‌های شیمیایی

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه روش جایگزین پاک‌کننده‌های شیمیایی
بی‌شک یکی از سخت‌ترین و عذاب‌آور‌ترین کار‌های منزل، تمیز کردن اجاق گاز است. در این مطلب تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه را بخوانید تا از این پس این کار سخت و عذاب‌آور برایتان آسان شود.
کد خبر: ۳۱۲۵۹
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه یکی از بهترین کارها برای رهایی از شر شوینده‌ها و تمیزکننده‌های شیمیایی است. اگرچه پاک کردن گاز کار سخت و طاقت‌فرستایی است و به نظر می‌رسد مواد شیمیایی بهتر پاسخگو باشند، اما جوش شیرین نیز اگر به درستی استفاده شود، می‌تواند به اندازه کافی موثر باشد. با ما همراه باشید.

زی‌سان| اجاق گاز یکی از لوازم ضروری آشپزخانه است که روزانه چندین بار از آن استفاده می‌کنید. قطعاً پس از چندین بار استفاده از اجاق گاز، کثیف خواهد شد و اگر آن را تمیز نکنید، علاوه بر این که ظاهر آشپزخانه‌تان را کثیف و به هم ریخته می‌کند، چربی‌ها به سطح گاز می‌چسبند و تمیز کردن گاز پس از مدتی دشوار می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم پس از هر بار استفاده از اجاق گاز، آن را تمیز کنید تا علاوه بر تمیزی، عمر اجاق گازتان نیز بیشتر شود. در این مطلب تمیز کردن گاز با چند روش ساده را به شما آموزش داده‌ایم. با استفاده از این روش‌ها تمیز کردن گاز برایتان به یک کار آسان و دلنشین تبدیل می‌شود.

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه 

جوش شیرین و سرکه، دو ماده طبیعی و در دسترس هستند که اثر پاک کنندگی فوق العاده‌ای دارند. برای تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه ابتدا سطح گاز را با یک دستمال نَم‌دار کمی تمیز کنید سپس مقداری جوش شیرین روی سطح گاز بپاشید و کمی سرکه روی جوش شیرین بریزید. حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید.

پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دستمال نَم‌دار و تمیز، سطح گاز را تمیز کنید.

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه روش جایگزین پاک‌کننده‌های شیمیایی

تمیز کردن چُدن روی گاز با جوش شیرین

جالب است بدانید علاوه بر تمیز کردن سطح گاز، برای تمیز کردن چُدن گاز نیز می‌توانید روی جوش شیرین حساب کنید. برای تمیز کردن چُدن گاز با جوش شیرین، ابتدا چُدن‌های گاز با کمی مایع ظرفشویی بشویید تا چربی‌های سطح چُدن‌ها تمیز شود.
به گزارش زی‌سان، پس از شستن چُدن‌ها، آنها را درون یک لگن پلاستیکی بگذارید و روی آنها جوش شیرین بپاشید. برای این که جوش شیرین بهتر عمل کند، کمی سرکه نیز روی جوش شیرین بریزید.

حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، ابتدا مقداری آب جوش روی چُدن‌ها بریزید و ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا چربی‌های چُدن‌ها به خوبی تمیز شود.
پس از گذشت ۱۵ دقیقه، چُدن‌ها را از لگن پلاستیکی خارج کنید و با فرچه و مایع ظرفشویی بشویید.

پیشنهاد: روش تمیز کردن رسوب کتری را می‌دانید؟ روش‌های خانگی و ساده پاک کردن کتری!

تمیز کردن گاز با نمک و جوش شیرین

به گزارش زی‌سان، در این روش باید، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری نمک را با هم مخلوط کنید سپس یک قاشق غذاخوری آب بریزید تا خمیر تهیه شود. پس از درست کردن خمیر، یک پارچه نَم‌دار را داخل مخلوط فرو کنید و روی کثیفی‌ها بکشید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کثیفی‌ها و چربی‌ها از بین بروند سپس با یک پارچه نَم‌دار دیگر گاز را تمیز کنید.

تمیز کردن گاز با جوش شیرین و سرکه روش جایگزین پاک‌کننده‌های شیمیایی

تمیز کردن گاز با سرکه

جالب است بدانید سرکه به تنهایی نیز می‌تواند اثر پاک کنندگی قوی داشته باشد. برای تمیز کردن گاز با سرکه کافی است مقداری سرکه درون یک آب پاش بریزید و روی گاز اسپری کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه با فرچه یا اسکاچ نرم گاز را تمیز کنید. پس از تمیز کردن گاز با اسکاچ، با یک دستمال خُشک یا نَم‌دار کثیفی‌ها را از سطح گاز پاک کنید.

تمیز کردن گاز با صابون

 روش اول: صابون علاوه بر شست و شوی دست و صورت، برای تمیز کردن گاز نیز کاربرد دارد. برای تمیز کردن گاز با صابون، یک صابون را خیس کنید و آن را لای یک دستمال آشپزخانه نَم‌دار بگذارید سپس دستمال را جمع کنید و با آن گاز را تمیز کنید.

روش دوم: به گزارش زی‌سان، یک عدد صابون را رنده کنید و با کمی آب درون یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا صابون درون آب حل شود. وقتی صابون درون آب حل شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید.
اجازه دهید محلول صابون و آب کاملاً خُنک شود، سپس محلول را درون آب پاش بریزید و هر زمان که خواستید گاز را تمیز کنید، این محلول را روی گاز اسپری کنید.

تمیز کردن گاز با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی یکی دیگر از موادی است که می‌توانید با آن اجاق گاز را تمیز کنید. برای این کار فقط کافی است یک فرچه یا اسکاچ را مرطوب کنید و کمی مایع ظرفشویی روی آن بریزید سپس فرچه‌ای که به مایع ظرفشویی آغشته کرده بودید را روی گاز بکشید. پس از تمیز کردن چربی‌ها، با یک دستمال سطح گاز را تمیز و خُشک کنید.

تمیز کردن گاز با مواد پاک کننده صنعتی

به گزارش زی‌سان، هر چند استفاده از مواد پاک کننده صنعتی برای سلامتی مضر است، اما گاهی می‌توانید با استفاده ماسک و دستکش از این مواد برای پاک کردن گاز‌های خیلی کثیف استفاده کنید. این مواد انواع مختلفی دارند و می‌توانید آنها را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.

سخن پایانی 

در این مطلب روش‌های ساده و مؤثر برای تمیز کردن اجاق گاز را به شما آموزش دادیم. در پایان اضافه کنیم، اگر اجاق گازتان شیشه‌ای است، می‌توانید از شیشه پاک‌کن نیز برای تمیز کردن آن استفاده کنید. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون