روش تمیز کردن رسوب کتری را می‌دانید؟ روش‌های خانگی و ساده پاک کردن کتری

روش تمیز کردن رسوب کتری را می‌دانید؟ روش‌های خانگی و ساده پاک کردن کتری
رسوب کتری از آن دسته مشکلاتی است که همه شما حداقل یک بار با آن مواجه شده‌اید. در این مطلب روش تمیز کردن رسوب کتری را بخوانید تا اگر بار دیگر کتری یا کتری برقی منزل یا محل کارتان رسوب گرفت به راحتی آن را از بین ببرید.
کد خبر: ۲۶۳۹۷
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴

روش های تمیز کردن رسوب کتری عمدتا به مواد و وسایلی وابسته است که اکثر ما در خانه داریم یا راحت می‌توانیم آن‌ها را تهیه کنیم. پس بیایید ببینیم چطور باید این‌کار را بکنیم.

زی‌سان: کتری از آن وسیله‌هایی است که در یک خانه دائماً استفاده می‌شود و به دلیل وجود مواد معدنی در آب بیشتر وقت‌ها رسوب می‌گیرد. این رسوبات که غالباً آهکی هستند باعث می‌شوند آبِ کتری بدمزه و کِدر شود و از آن جایی که از بین بردن این رسوبات معمولاً دشوار به نظر می‌رسد و با شستن نیز تمیز نمی‌شوند، بیشتر افراد تمیز کردن کتری را به کُل کنار می‌گذارند و سعی می‌کنند به طعم بَدِ آب عادت کنند.

رسوب کتری را چگونه از بین ببریم؟

روش‌های زیادی برای از بین بردن رسوب کتری وجود دارند که ساده‌ترین آنها استفاده از سرکه سفید است.

حدود ۱ لیوان سرکه سفید را درون کتری بریزید و بقیه کتری را از آب پُر کنید سپس کتری را روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد و حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد سپس همان طور که کتری داغ است آب درون آن را خالی کنید و به وسیله یک برس یا اسکاچ ظرفشویی درون کتری را بشویید. خواهید دید که رسوبات کتری به راحتی از بین می‌روند. در ادامه چند روش کاربردی دیگر برای از بین بردن رسوب کتری را می‌خوانید.

از بین بردن رسوب کتری با جوش شیرین و سرکه

به گزارش زی‌سان، برای تمیز کردن رسوب کتری با جوش شیرین و سرکه مقداری آب داخل کتری بریزید و حدود ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید سپس نصف لیوان سرکه سفید اضافه نمایید. مجدد مخلوط کنید و کتری را روی حرارت بگذارید، اجازه دهید محلول درون کتری حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد سپس مانند روش قبل همان طور که کتری داغ است مایع درون آن را خالی کنید و به وسیله اسکاچ و مایع ظرفشویی کتری را به خوبی بشویید.

از بین بردن رسوب کتری با آب لیمو

خاصیت اسیدی آب لیمو باعث از بین بردن رسوب کتری می‌شود. در این روش کافی است چند عدد لیموی تازه یا مقداری آب لیمو را داخل کتری بریزید، مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید محلول آب و آب لیمو بجوشد سپس مایع داخل کتری را خالی کنید و آن را با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشوید.

از بین بردن رسوب کتری با نوشابه

به گزارش زی‌سان، جالب است بدانید با نوشابه می‌توانید حتی رسوب کتری را نیز از بین ببرید. برای این کار مقداری نوشابه درون کتری بریزید سپس کتری را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید نوشابه حدود ۱۵ دقیقه درون کتری بجوشد. پس از گذشت این زمان کتری را خالی کنید و آن را با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشویید.

روش تمیز کردن رسوب کتری

رسوب‌گیر کتری برقی چیست؟

اگر رسوب کتری یا کتری برقی شما به حدی زیاد بود که با استفاده از روش‌های طبیعی از بین نرفت، برای از بین بردن آنها می‌توانید از رسوب‌گیر یا جرم‌گیر استفاده کنید. این مواد به صورت پودر، مایع و سیم در دسترس هستند و می‌توانید آنها را از سوپرمارکت‌های بزرگ خریداری کنید.

پیشنهاد: چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟

سخن پایانی

در این مطلب روش تمیز کردن رسوب کتری را به شما آموزش دادیم، اما برای این که کتری شما رسوب نگیرد باید پس از هر بار استفاده آن را بشویید و خشک کنید یا این که کتری‌تان را هر ۲ هفته یک بار با نرم کننده بشویید. نرم کننده باعث از بین رفتن رسوب کتری می‌شود و از ایجاد رسوب جدید نیز جلوگیری می‌کند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون