رهبر کره شمالی چطور تحریم‌ها را دور می‌زند؟

جنجال خودرو جدید «کیم‌جونگ‌اون»

جنجال خودرو جدید «کیم‌جونگ‌اون»
تصاویر منتشرشده از دیدار کیم جونگ اون از مناطق سیل‌زده جدیدترین مدل مرسدس بنز شاسی‌بلند را نشان می‌دهد که از قطار زرهی او خارج می‌شود
کد خبر: ۳۱۱۰۴
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

خودرو‌های سواری گران‌قیمتش اضافه کرده است، که تردید‌هایی در مورد اثربخشی تحریم‌های سخت‌گیرانه منع صادرات اقلام لوکس به این کشور برمی‌انگیزد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در بازدید کیم از مناطق سیل‌زده، جدیدترین مدل مرسدس بنز شاسی بلند دیده شد که از قطار زرهی او خارج شد.

کیم در ۹ اوت وارد شهرستان اویجو در استان پیونگان شمالی شد و از داخل واگن قطارش مردم را مخاطب قرار داد.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های کره شمالی او را نشان می‌دهد که نزدیک یک مرسدس میباخ جی‌ال‌اس ۶۰۰ ایستاده است، که مدل بالای نمونه به‌روز‌شده جدید این خودرو است که در ماه آوریل در کره جنوبی عرضه شد.

قیمت این خودرو در آمریکا بین ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ دلار (۱۳۷ هزار و ۸۰ پوند) تا ۲۲۷ هزار و ۴۰۰ دلار (۱۷۷ هزار و ۶۱۸ پوند) و در بریتانیا بیش از ۱۰۸ هزار پوند است.

 اطلاعات موثق حاکی از آن است که رهبر کره شمالی در مجموعه ماشین‌هایش خودرو‌های سواری زرهی مرسدس میباخ اس‌۶۰۰ گارد، نسل پنجم کادیلاک اسکالید ساخت آمریکا، رولز رویس فانتوم و لکسوس دارد.

کره شمالی تحت مجموعه گسترده‌ای از تحریم‌های بین‌المللی با هدف مهار برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور قرار دارد و از تهیه کالا‌های لوکس منع شده است.

فرض بر این است که تحریم‌ها دسترسی دولت کره شمالی به منابع را محدود می‌کنند، به‌ویژه منابعی که ممکن است برای ساخت و توسعه سلاح‌های کشتار جمعی به کار روند.

این تحریم‌ها اولین بار در سال ۲۰۰۶، پس از انجام اولین آزمایش هسته‌ای این کشور اعمال شدند.

استفاده کیم از خودرو‌های خارجی برخلاف سیاست دولت او برای جلوگیری از نفوذ خارجی بر مردم از طریق موسیقی، هنر، اخبار و فیلم است. مقام‌های این کشور پیش‌تر در مورد موسیقی پاپ (کی‌پاپ) و فیلم‌های کشور رقیب و همسایه‌شان، کره جنوبی، برخورد سخت‌گیرانه‌ای داشته‌اند.

بنا بر اعلام مرکز مطالعات پیشرفته دفاعی، که شبکه‌های قاچاق را دنبال می‌کند، خودرو‌های لوکس خارجی از طریق نقل‌و‌انتقال بندری، حمل‌و‌نقل مخفیانه در دریا‌های آزاد و شرکت‌های پوششی ساختگی و نامشخص به کره شمالی می‌رسند.

این مرکز در گزارشی اعلام کرد که ۹۰ کشور در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، منبع تامین کالا‌های لوکس برای کره شمالی بوده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، امسال در گرماگرم تعمیق روابط دو کشور، دو خودرو به رهبر کره شمالی هدیه داد.

پوتین در فوریه یک لیموزین اوروس سنات برای کیم فرستاد، که هنگام دیدارشان برای نشستی در روسیه در سپتامبر به او نشان داده بود.

پوتین در ژوئن در جریان سفر رسمی‌اش به کره شمالی، یک اوروس سنات دیگر ساخت روسیه هدیه داد که به سبک قدیمی و مشابه لیموزین امو زیل (ZIL) دوره شوروی طراحی شده است و خود رهبر روسیه نیز از آن به‌عنوان خودرو رسمی ریاست‌جمهوری استفاده می‌کند.

منبع: ایندیپندنت

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون