شکایت ۲۰ میلیون دلاری یک ایرانی از ایلان ماسک؛ امید کردستانی کیست؟

شکایت ۲۰ میلیون دلاری یک ایرانی از ایلان ماسک؛ امید کردستانی کیست؟
امید کردستانی، مدیر سابق توییتر، بابت طلبی ۲۰ میلیون دلاری از ایلان ماسک شکایت کرد. در دادخواست کردستانی آمده است او با حقوقی ۵۰ هزار دلاری به توییتر پیوست، اما بخش زیادی از دستمزدش را به‌صورت سهام دریافت می‌کرد
کد خبر: ۳۰۵۹۱
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

زی‌سان: امید کردستانی، رئیس سابق توییتر، از این شرکت رسانه اجتماعی‌ــ که اکنون ایکس نامیده می‌شود‌ــ شکایت کرده و مدعی است ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، از پرداخت بیش از ۲۰ میلیون دلار پول سهام او خودداری می‌کند.

کردستانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در سمت رئیس اجرایی توییتر کار می‌کرد. او سپس دو سال دیگر در هیئت‌مدیره این شرکت باقی ماند تا وقتی ماسک این غول رسانه‌های اجتماعی را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد.

به گزارش نشنال تکنالوجی نیوز (National Technology News)، در دادخواست کردستانی آمده است که او یک موقعیت شغلی پرسود در گوگل را ترک کرد و وقتی به استخدام توییتر درآمد، به او ۵۰ هزار دلار حقوق پرداخت می‌شد‌ــ که برای یک مدیر اجرایی حوزه فناوری در یکی از بزرگ‌ترین بستر‌های رسانه‌های اجتماعی موجود مبلغ به‌نسبت پایینی است‌ــ و بیشتر دستمزدش را به‌صورت سهام دریافت کرد.

اکنون، ادعا می‌شود که ماسک از پرداخت پول سهامی که کردستانی طلب دارد خودداری می‌کند.

در دادخواست این ادعا مطرح شده است که کردستانی در اصل قرار بود این پول را ظرف چند روز پس از آنکه ماسک مالک توییتر شد دریافت کند.

در شکایت کردستانی ادعا شده است که ایکس «در پی بهره‌برداری از هفت سال خدمات آقای کردستانی در توییتر است بدون اینکه پولی به او بپردازد، با وجود اینکه زبان صریح قرارداد شرکت ایکس را ملزم به چنین کاری می‌کند».

این مدیر اجرایی سابق دارای ۸۰۰ هزار سهام و ۳ میلیون دلار دیگر سود سهام علاوه بر ۲۰ میلیون دلاری است که ادعا می‌کند به او بدهکارند.

در این دادخواست ادعا شده است که ماسک و ایکس «اکنون از عمل به» پرداخت‌های تعهدشده «خودداری می‌کنند» که «به فهرست طولانی صورتحساب‌های پرداخت‌نشده‌ای که تحت نظارت آقای ماسک انباشته شده است، می‌افزاید».

در ادامه دادخواست آمده است: «شرکت ایکس با دادخواست‌ها و مطالبات بسیاری از کارکنان، مالکان و فروشندگانی که آقای ماسک از پرداخت به آنها خودداری کرده مواجه است.»

به گزارش نشنال تکنالوجی نیوز، کردستانی تنها مدیر سابق توییتر نیست که از ماسک شکایت کرده است. چهار مدیر سابق دیگر از جمله مدیرعامل سابق و مدیر مالی سابق این شرکت نیز به‌دلیل مزایای پرداخت‌نشده از ماسک شکایت کرده‌اند. هزاران کارمند سابق نیز به طرح دعوی جمعی پیوسته‌اند که مدعی‌اند به ناحق با آنها قطع همکاری شده است یا مزایای پایان خدمت که به آنها پرداخت شده کافی نبوده است.

ماسک در دفاع از خود مقابل این شکایت‌ها می‌گوید کارمندان و مدیران اجرایی که او اخراج کرد مرتکب سهل‌انگاری فاحش و تخلف عمدی شده بودند.

در پی انتقال مالکیت توییتر به ماسک، این شرکت شاهد تغییرات بنیادین در کارکنان بود، شمار زیادی از مدیران اجرایی و کارمندان اخراج شدند، تغییرات عملیاتی صورت گرفت، و شمار زیادی از تبلیغ‌کنندگان به‌صورت جمعی از این بستر مجازی خارج شدند، زیرا ربات‌ها، حساب‌های کاربری تقلیدی و محتوای افراط‌گرایانه جریان راست در این بستر مجازی رایج‌تر شد.

این دادخواست هفته گذشته در دادگاه عالی کالیفرنیا در سانفرانسیسکو ثبت شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون