پایانی تلخ برای آی نور ۲ ساله؛ کودک خردسال کجا بود؟

پایانی تلخ برای آی نور ۲ ساله؛ کودک خردسال کجا بود؟
شش روز بعد ازاینکه پلیس و امدادگران هلال احمر، نیرو‌های مردمی جای جای روستا و بیرون روستا و کوه‌های اطراف را جستجو کردند، اما هیچ کس باور نمی‌کرد که همه ماجرا در همسایگی خانه پدری آی نور اتفاق افتاده باشد و جسد دختر خردسال در چاه فاضلاب خانه همسایه پیدا شود.
کد خبر: ۳۰۵۵۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴

روز ۱۸ مردادماه امسال، دختربچه ۲ ساله‌ای به نام آی‌نور نظری از مقابل خانه‌شان در روستای ده سفید حاج درویش از توابع شهرستان الیگودرز به طرز عجیبی ناپدید شد.

آن روز عصر، حدود ساعت ۱۷:۳۰ مادرش لباس‌های آی‌نور را عوض کرد و قرار بود که با هم از خانه بیرون بروند. در حیاط باز و دختربچه جلوی در منتظر مادرش بود، اما چند دقیقه بعد وقتی مادرش از خانه خارج شد، اثری از دختربچه نبود.

گم شدن عجیب آی‌نور، آغاز یک جست‌وجوی چند روزه برای یافتن او بود. عملیاتی که ده‌ها نیروی امدادی هلال‌احمر، مردم روستا، تیم‌های آفرود و موتورسواران کوهستان با به کار گیری پهپاد‌های شناسایی، بالگرد هلال‌احمر و سگ‌های زنده‌یاب به آن پیوستند تا شاید بتوانند ردی از دختربچه پیدا کنند و به نگرانی کشنده مادرش پایان دهند. با این حال روز‌ها و شب‌ها پشت سر هم گذشت و اثری از آی‌نور به دست نیامد.

سوظن به همسایه

چند روز از گم شدن آی‌نور گذشته بود که فرضیه‌ای تازه‌ای در این پرونده مطرح شد. آی‌نور به دلیل سن کمی که داشت نمی‌توانست آنقدر از خانه دور شده باشد و این در حالی بود تیم‌های جست‌وجو همه مناطق و حتی ارتفاعات اطراف روستا را جست‌وجو کرده و اثری از او به دست نیاورده بودند. به این ترتیب فرضیه اینکه وی ربوده شده یا اینکه قربانی حیوانات وحشی شده است، مطرح شد.

اما در همان روز‌ها بود که اتفاقی عجیب مسیر عملیات جست‌وجو را تغییر داد. آن روز یکی از همسایه‌ها با عجله و نگرانی خود را به روستا رساند و با فریاد اهالی را خبر کرد. او می‌گفت که کفش‌های دختر خردسال را در باغی بیرون روستا پیدا کرده است. این خبر شاید لحظاتی باعث خوشحالی خانواده آی نور شد، اما افرادی که وجب به وجب آن باغ و اطراف را گشته بودند، از اینکه کفش‌ها را ندیده بودند، تعجب کردند. مرد همسایه خانواده آی‌نور را به محل پیدا شدن کفش‌ها برد. کفش‌ها در جایی رها شد بود که کاملا در دید و مسیر جست‌وجو بود و همین باعث شد که آنها به حرف‌های مرد همسایه مشکوک شوند.

چاه مشکوک

در حالی که شک خانواده آی‌نور به مرد همسایه بیشتر شده بود، آنها راهی خانه این فرد شدند تا شاید اثری از آی نور پیدا کنند. در خانه همسایه چاه فاضلابی بود که توجه آنها را جلب کرد. پدر آی نور از همسایه خواست تا در چاه را باز کند، اما او گفت که در چاه پلمپ است و سال‌هاست باز نشده است. حرف‌های مرد همسایه هر چند باعث نشد که شک پدر و مادر آی‌نور از بین برود، اما از طرفی آنها هیچ اختلافی با همسایه نداشتند و تصورش را هم نمی‌کردند که او بلایی بر سر دخترشان آورده باشد.

۲ روز بعد

جست‌وجو‌ها برای پیدا کردن دختر گمشده در آستانه ششمین روز قرار گرفت که اتفاقی عجیبی رخ داد.

مرد همسایه‌ها که خانواده آی‌نور به او مشکوک بودند شبانه به همراه اعضای خانواده‌اش خانه‌شان را ترک کردند و ناپدید شدند. صبح روز بعد (۲۳ مرداد) پدر آی‌نور که متوجه این ماجرا شده بود همراه چند نفر دیگر از اقوام و همسایه‌ها وارد حیاط خانه همسایه شدند و به سوی چاه فاضلاب رفتند. آنها در چاه را باز کردند و صحنه‌ای را دیدند که باور کردنی نبود. پیکر بی‌جان آی‌نور داخل چاه بود و پدرش با دیدن این صحنه فریاد زنان او را از چاه بیرون کشید، اما چند روز از مرگ آی‌نور گذشته بود.

در تعقیب عاملان جنایت

با وجود اینکه جسد آی نور در خانه همسایه پیدا شده، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا او به قتل رسیده و اینکه قاتلش چه کسی است. عموی آی‌نور در گفتگو با همشهری می‌گوید: هنوز باورمان نمی‌شود، همسایه‌ای دیوار به دیوار خانه برادرم زندگی می‌کردند، بتوانند قاتل آی‌نور باشند. آنها یک خانواده ۵ نفری هستند که پدر و مادر و عروس و پسر و نوه باهم زندگی می‌کردند. در این مدت هم به همراه ما و تیم‌های جست‌وجو به دنبال آی‌نور می‌گشتند که به آنها شک نکنیم.

نظری ادامه می‌دهد: ما هیچ مشکل و خصومتی با آنها نداشتیم. اما تصور می‌کنیم به دلیل اینکه آی‌نور روز حادثه چند مثقال طلا همراهش بود، او را به خاطر طلاهایش دزدیدند و به قتل رساندند.

با پیدا شدن جسد آی نور، پرونده قضایی در رابطه با این ماجرا در دادگستری شهرستان الیگودرز تشکیل شده و جعفر گودرزی، دادستان عمومی و انقلاب استان لرستان گفته است: پیکر «آی نور» جهت انجام بررسی‌های بیشتر در اختیار پزشکی قانون شهرستان قرار گرفته و جزییات و ابعاد مختلف آن در دست بررسی است.

منبع: همشهری

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون