طرز تهیه نخود پلو با شوید را در عرض ۵ دقیقه یاد بگیرید!

طرز تهیه نخود پلو با شوید را در عرض ۵ دقیقه یاد بگیرید!
نخود پلو با شوید یک پلوی مخلوط خوشمزه است که می‌توانید آن را با مرغ، ماهیچه پُخته شده یا حتی با بدون گوشت و مرغ و با سالاد میل کنید. در این مطلب طرز تهیه نخود پلو با شوید را بخوانید.
کد خبر: ۳۰۱۱۳
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

طرز تهیه نخود پلو با شوید بسیار راحت است؛ درست مثل خودِ این غذا که آنقدر خوش عطر و دوست‌داشتنی است که راحت با آن ارتباط برقرار می‌کنید!

زی‌سان: شاید اگر برای اولین بار اسم نخود پلو با شوید را ببینید، برایتان عجیب به نظر برسد، اما این غذای به ظاهر عجیب، یکی از غذا‌های خوشمزه ایرانی است که معمولاً با ماهیچه پخته شده، کباب تابه‌ای یا مرغ، سرو می‌شود. در ادامه طرز تهیه نخود پلو با شوید را بخوانید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم نخود پلو با شوید
  • مراحل پخت نخود پلو با شوید

طرز تهیه نخود پلو با شوید

مراحل پُخت نخود پلو با شوید

مرحله اول: ۴ پیمانه برنج را با مقداری آب ولرم و نمک حدود ۱ ساعت بخیسانید.

مرحله دوم: ۳۰۰ گرم نخود فرنگی دستور را با مقداری آب جوش حدود ۵ دقیقه بجوشانید. 

*نکته: به گزارش زی‌سان، پس از ۵ دقیقه حتماً نخود فرنگی را آبکش کنید سپس آبکش را درون یک ظرف حاوی آب و یخ قرار دهید تا رنگ و خواص نخود فرنگی حفظ شود.

مرحله سوم: درون یک قابلمه مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

مرحله چهارم: پس از این که آب به نقطه جوش رسید، مقداری نمک به آب اضافه کنید و پس از اضافه کردن نمک، برنج را که از قبل خیس کرده بودید، به قابلمه حاوی آب جوش اضافه کنید. کمی قابلمه را به هم بزنید.

مرحله پنجم: صبر کنید تا برنج نیم‌پز شود، قبل از این که برنج را آبکش کنید نخود فرنگی را به قابلمه اضافه کنید سپس برنج را آبکش کنید.

مرحله ششم: کف یک قابلمه مناسب را با روغن چرب کنید سپس ته دیگ دلخواه تان را کف قابلمه بگذارید.

مرحله هفتم: یک لایه برنج و نخود فرنگی را روی لایه ته دیگ بریزید، روی برنج کمی شوید بریزید. پس از ریختن شوید، یک لایه دیگر برنج و نخود فرنگی روی لایه قبلی بریزید و مجدد شوید بریزید.

مرحله هشتم: به گزارش زی‌سان، این کار را تا زمانی ادامه دهید که قابلمه پُر شود سپس روی درب قابلمه را دَم کنی بگذارید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید تا نخود پلو خوشمزه شما دَم بکشد.

مرحله آخر: پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه درب قابلمه را بردارید، اگر برنج سَبُک شده بود غذا حاضر است. قبل از سرو برنج، کره حیوانی یا روغن جامد را روی آن بگذارید. زمانی که کره یا روغن ذوب شد، می‌توانید نخود پلو را در ظرف سرو بکشید و با مرغ سرخ شده یا ماهیچه پُخته شده نوش جان کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه سماق پلو اردبیلی؛ چلو کباب، اما با ترکیب متفاوت!

سخن پایانی

در این مطلب طرز پخت نخود پلو با شوید را آموختید. در نهایت امیدواریم این غذای خوشمزه را درست کنید و در کنار عزیزان‌تان نوش جان کنید.

*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون