شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو
بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در بازی‌های المپیک پاریس شرکت می‌کنند و بعضی از آنها برای کسب درآمد به فعالیت حرفه ای موازی می‌پردازند که معمولا هیچ ربطی به ورزش ندارد.
کد خبر: ۳۰۰۶۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در بازی‌های المپیک پاریس شرکت می‌کنند و بعضی از آنها درآمد جانبی دارند.
 
در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از ورزشکاران المپیک پاریس که برای کسب درآمد به فعالیت حرفه‌ای موازی می‌پردازند که معمولا هیچ ربطی به ورزش ندارد.

دی‌یگو آلدو پتوروسی از ایتالیا، تحلیلگر داده و توسعه‌دهنده نرم‌افزار

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

او توانسته هم در فعالیت حرفه‌ای و هم در حرفه‌های ورزشی خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. دیگو که در سن آنتونیو، تگزاس مستقر است، به طور تمام وقت با «استیوز اند سانز» کار می‌کند.
 
به گزارش وب سایت ایتالیایی ایل پست، او اغلب در اوقات فراغت خود در پیست دبیرستانی، بدون نور مناسب یا فیزیوتراپیست و در ساعاتی نامعمول تمرین می‌کرد. فداکاری و پشتکار او نتیجه داد، زیرا او با موفقیت به مسابقات ۲۰۰ متر مردان در المپیک راه یافت.

نووآ لایلز از آمریکا، قهرمان دو و میدانی که رپ می‌خواند

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو
نووآ لایلز، ورزشکار برجسته دو و میدانی ایالات متحده که اخیراً در دوی ۱۰۰ متر مردان طلا کسب کرده است، یک رپر و تهیه کننده موسیقی نیز هست و قطعه‌ی موسیقی به نام «Nojo۱۸» را ساخته است که می‌توانید آن را در «اسپاتیفای» پیدا کنید.
 
لایلز علاوه بر فعالیت‌های موسیقیایی، علاقه خود را برای ورود به صنعت کفش ورزشی ابراز کرده است. پس از کسب مدال طلا، او اظهار داشت: "من کفش خودم را می‌خواهم و کاملا جدی هستم. من یک کفش ورزشی می‌خواهم. پولی در میخ‌ها وجود ندارد، پول در کفش‌های کتانی است.»

شلی-آن-فریزر-پرایس از جامائیکا، تاجر محصولات مراقبت از مو

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

شلی-آن-فریزر-پرایس ستاره دو و میدانی جامائیکا، به طور جدی درگیر تجارت مو است. او نه تنها یک سالن آرایشی در کینگستون، پایتخت جامائیکا افتتاح کرد، بلکه اخیراً خط تولید محصولات مراقبت از موی خود را نیز تأسیس کرد.

پدر فردریکسون، سوارکار سوئدی، طراح

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

پدر فردریکسون، سوارکار مشهور سوئدی و دارنده مدال طلا در المپیک توکیو، حرفه‌ای قابل توجه دارد که هم ورزش و هم هنر را در بر می‌گیرد. در اوایل دهه نود، فردریکسون تحصیلات خود را در زمینه هنر و طراحی دنبال کرد که راه را برای موفقیت او به عنوان یک طراح گرافیک هموار کرد.
 
امروزه فردریکسون به خاطر خلاقیت‌های هنری‌اش، به‌ویژه آنهایی که از علاقه‌اش به اسب الهام گرفته‌اند، شناخته می‌شود. او مجموعه‌ای از محصولات با تم اسب طراحی کرده است، از جمله کیسه‌های چرمی، سینی و بشقاب. یکی از برجسته‌ترین دستاورد‌های او در طراحی، ایجاد لوگو برای فدراسیون بین المللی سوارکاری است.

کانیون بری از ایالات متحده آمریکا، دانشمند

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

یک حرفه‌ای چند وجهی از ایالات متحده که هم در بسکتبال و هم در عرصه علمی فعالیت دارد. در حالی که شغل تمام وقت او به عنوان مهندس سیستم برای یک پیمانکار دفاعی و فضایی است، اعتبار علمی او نیز به همان اندازه قابل توجه است. بری دارای مدرک لیسانس فیزیک از کالج چارلستون و مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی هسته‌ای از دانشگاه فلوریدا است.
 
وقتی از بری در مورد عنوان دقیق حرفه‌ای‌اش پرسیده شد، بری به طنز گفت: «دانشمند، مهندس، حلال مشکلات، خودت یکی را انتخاب کن.»

آلیسا بول از استرالیا، آتش‌نشان

آلیسا بول، قایق‌ران ۲۸ ساله استرالیایی، نه تنها در حرفه ورزشی خود عالی بوده، بلکه به عنوان یک آتش‌نشان فداکار نیز خدمت می‌کند. بول با پیوستن به سرویس آتش نشانی کوئینزلند در سال ۲۰۱۷، به طور گسترده‌ای از تجربیات خود به عنوان یک آتش نشان استفاده کرده است و در سه بازی المپیک شرکت کرد.
 
بول در مصاحبه‌ای با تیم المپیک استرالیا، بر شباهت‌های بین حرفه و رشته ورزشی خود تأکید کرد: «روابط بین این دو دست به دست هم می‌دهد و همچون تلاش برای خاموش کردن یک ساختمان در حال سوختن همه چیز به کار تیمی بستگی دارد.»

شارلوت ورتینگتون از بریتانیا، آشپز

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

شارلوت ورتینگتون، ورزشکار برجسته تیم بریتانیا که به دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس مشغول است، داستان انتقال شغلی الهام‌بخشی دارد. در ابتدا، ورتینگتون شغل آشپزی را دنبال کرد، اما اشتیاق او به بی‌ام‌ایکس زمانی که حدود ۱۹ تا ۲۰ سال داشت ظاهر شد. این شروع دیرهنگام در ورزش مانع پیشرفت او نشد. در عوض، او را به دستاورد‌های قابل توجهی سوق داد.
 
تلاش ورتینگتون به بی‌ام‌ایکس به طور قابل توجهی نتیجه داد. او در مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ مدال برنز را به دست آورد و درخشش او با کسب مدال طلای المپیک در المپیک توکیو رقم خورد.

مورل مک‌کین، بوکسور آمریکایی و دلقک جشن تولد

شغل‌های جانبی قهرمانان المپیک؛ از رپری تا آشپزی و تجارت مو

مورل مک‌کین، بوکسور آمریکایی که به دلیل ایجاد تعادل بین حرفه ورزشی خود و علاقه‌مندی به مد شناخته می‌شود، در خارج از رینگ به همان اندازه که در آن است، همه کاره است.
 
مک‌کین قبل از اینکه کاملاً خود را وقف بوکس کند، نقش‌های مختلفی را بازی می‌کرد تا بتواند زندگی خود را تامین کند. تجارب متنوع او شامل کار به عنوان منشی اتاق پست، دلقک جشن تولد و سرپرست مهدکودک بوده است.
 
منبع: یورونیوز

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون