ساعت دقیق رقابت مهران برخورداری در فینال تکواندو المپیک

ساعت دقیق رقابت مهران برخورداری در فینال تکواندو المپیک
مهران برخورداری کاپیتان تیم ملی تکواندو با شکست حریف سرسخت کره‌ایی خود به فینال وزن ۸۰- کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه پیدا کرد.
کد خبر: ۳۰۰۰۵
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

مهران برخورداری کاپیتان تیم ملی تکواندو با شکست حریف سرسخت کره‌ایی خود به فینال  وزن ۸۰- کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه پیدا کرد. 

برخورداری امشب ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه امشب در فینال برای کسب عنوان طلا به مصاف حریف خود می‌رود. 

مهران برخورداری نماینده تیم ملی تکواندو ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مرحله نیمه نهایی به مصاف «سئو گیون وو» از کره جنوبی رفت. برخورداری که در رقابت‌های گرنداسلم این کره‌ای را شکست داده بود، مجدد موفق به شکست او شد.

حریف کره‌ای در این مسابقه حساس برای جبران امتیازات عقب افتاده در لحظات آخر این‌چنین به مهران یورش می‌برد.

در راند نخست این مبارزه برخورداری با نتیجه ۴ به ۲ مغلوب حریف کره‌ای خود شد. در راند دوم، اما برخورداری موفق به کسب برتری ۱۳ بر ۹ شد. در ادامه این مبارزه و در راند سوم هم برخورداری به برتری ۱۲ بر ۸ رسید و بدین ترتیب با پیروزی ۲ بر یک در مجموع این مبارزه، فینالیست شد. این یک مسابقه بسیار حساس و فشرده و نفسگیر بود که حتی در دو دهم ثانیه به پایان هم احتمال تغییر نتیجه آن وجود داشت.


کاپیتان ۲۴ ساله تکواندو ایران با عملکرد بی‌نظیر پس از شکست دادن سه رقیب سرسخت و رنکینگ‌دار جهان تکواندو در فینال حضور خواهد داشت و برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال تلاش خواهد کرد. برخورداری در جایی قدم خواهد زد که تنها ۳ بار شاهد رخ دادن آن بودیم: ۱ بار توسط محمد باقر متعمد در المپیک لندن و ۲ بار توسط هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران.


برخورداری در طول مسابقه حساب‌شده و آرام بار‌ها سر حریف کره‌ای را هدف گرفت و امتیازات زیادی از او گرفت.

او در هر سه تقابل خود به گونه‌ای به سر تکواندوکاران رقیب ضربه می‌زد که انگار ساده‌ترین کار را قرار است انجام دهد و حتی در همین دیدار نیمه نهایی برابر رقیب پر ادعای کره‌ای خود ۲۴ امتیاز از ۲۷ امتیازی که در مجموع به دست آورد به واسطه ضربه به سر و هدشات‌های بی‌نظیرش به دست آمد.

چلنج‌های به موقع کادر فنی در پیروزی بزرگ امروز موثر بود.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون