همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳
این مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳ به نوعی ادای دین به دوران طلایی آمریکا و محبوبیت جان اف. کندی در میان عامه مردم است که امروز هم ارجاع به آن برای مخاطب جذابیت خاص خود را به همراه دارد.
کد خبر: ۲۹۶۱۸
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

زی‌سان: شاید اولین سوالی برای مخاطب پیش می‌آید این است که عنوان مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳ به چه معناست؟  مردم آمریکا این تاریخ را یکی از شوم‌ترین و وحشتناک‌ترین روز‌های تاریخ کشورشان در نظر گرفته‌اند که رئیس جمهور محبوبشان به نام جان اف. کندی مورد ترور قرار گرفت و کشته شد.  

جان اف. کندی به عنوان نماینده حزب دموکرات‌ها در دوران جنگ سرد ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا را بر عهده گرفت تا کشورش را از دورانی تیره و تاریک به سمت امنیت و آرامش سوق دهد. مسئله‌ای که باب میل برخی از افراد نبود و در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ میلادی ترور شد. این مینی سریال به نوعی ادای دین به دوران طلایی آمریکا و محبوبیت جان اف. کندی در میان عامه مردم است که امروز هم ارجاع به آن برای مخاطب جذابیت خاص خود را به همراه دارد.

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

این مینی سریال ۸ قسمتی، اقتباس از رمانی به همین نام به قلم استیون کینگ است که خلق قصه‌ای تخیلی، دلهره‌آور، معمایی، جنایی و ترسناک به همراه دارد. رمان کینگ در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این رمان در ابتدای ورود به بازار جهانی توانست با توجه به ایده­‌ی ناب و مهمش، زلزله‌­ای در دل هواداران این نویسنده ایجاد کند. این کتاب در نهایت باعث شد رئیس جمهور وقت آمریکا، «باراک اوباما» مدال افتخاری هنری ایالت متحده آمریکا را به گردن «کینگ» آویزان کند.

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

کینگ در کنار جی. جی. آبرامز تهیه‌کننده اجرایی و دو فیلمنامه‌نویس دست به اقتباسی زدند که سال ۲۰۱۶ منجر به ساخت این مینی سریال به کارگردانی بریجیت کارپنتر و جیمز استرانگ با بازی جیمز فرانکو در نقش اصلی شد که خودش یکی از تهیه‌کنندگان کار هم بود. در اوایل کار مخاطب فکر می‌کند که داستان این سریال به نوعی تبلیغ از کندی می‌باشد، ولی این یک ایده جالب از فیلم نامه نویس جی. جی آبرامز می‌باشد که در این داستان می‌خواهد به مخاطبان این را نشان دهد که عوض کردن تاریخ گذشته هیچ عواقب خوبی ندارد و تاریخ همانی هست که رقم خورده .

برگ برنده اقتباس تلویزیونی از رمان استیون کینگ به حضور جیمز فرانکو در قامت شخصیت اصلی مربوط می‌شود؛ بازیگری که به طرز تاسف‌بار و ناعادلانه‌ای آنطور که می‌بایست توسط هالیوود تحویل گرفته نشده است. او همیشه بدون کوچکترین نقصی ایفای نقش می‌کند و دلیل انتخاب این شخصیت به عنوان نقش اول سریال به خاطر بازیگری مناسب و همچنین هماهنگ بودن استایل ظاهری اش به تیپ‌های دهه ۶۰ است که کاملا با بازی در کنار «سارا گادُن» نیز جور می‌شود.

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

جیمز فرانکو در نقش جیک، یک معلم دبیرستانی است که در ایالت مین در سال ۲۰۱۵ زندگی می‌کند. یکی از دوستانش  بنام آل تمپلتون (کریس کوپر)، صاحب یک رستوران محلی است که ۳۵ سال او در این رستوران کار میکند. در داخل رستوران کمدی وجود دارد که اگر واردش شوید به ۲۱ اکتبر سال ۱۹۶۰ برمیگردید، تنها هدف برای استفاده از این کمد تنها جلوگیری از ترور رییس جمهور جان اف کندی است که صاحب رستوران بار‌ها برای جلوگیری از این رویداد سعی کرده ولی نتوانسته جلوی ترور را بگیرد  و همیشه یک جای کار خراب می‌شود، از همین رو تصمیم میگیرد این قضیه را با جیک در میان بگذارد تا شاید ماموریت ناتمامش را او تمام کند.

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

جیک بعد از شنیدن این ماجرا، به سال ۱۹۶۰ بازمی گردد، و برای جلوگیری از این ترور برنامه‌هایی که طبق گفته‌های دوستش است را عملی می‌کند و در این مدت اتفاقاتی خارج از هدف اصلی اش نیز رخ می‌دهد که این موضوع باعث پیچیده شدن داستان می‌شود مانند آشنا شدن با دختری که کاملا عاشقش می‌شود و یا همدست شدن با پسری که او را به هدفش نزدیک کرد.

جیمز فرانکو در مصاحبه ای چگونگی انتخاب برای نقش جیک را گفت: خب راستش من داشتم برای آزمون شفاهی دکترای ادبیات انگلیسی دانشگاه ییل خودم رو آماده می­کردم و قرار بود ۱۵۰ تا کتاب رو برای مصاحبه با پنج ­تا استاد بخونم و این کار یک سال تمام وقتمو گرفت. اون روز به محض اینکه از جلسه اومدم بیرون به خودم گفتم «آه خدا بالاخره این نکبت تموم شد و حالا می­تونم هرچی می­خوام بخونم.» یادمه کتاب ۱۱.۲۲.۶۳ رو توی یکی از کتابفروشی‌­های فرودگاه دیدم و فکر کردم که شاید کار باحالی باشه. 

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

این اولین کتابی بود که بعد اون آزمون خوندم و همون لحظه­‌ی اول عاشقش شدم. خیلی حجیم بود ولی من خیلی سریع خوندمش و یادمه به خودم می­گفتم که این کار خیلی به درد فیلم شدن می­خوره. از طریق یکی از دوستام آدرس ایمیل استیون کینگ رو پیدا کردم و، چون می­دونستم که خیلی روی بذل و بخشش کارهاش سخاوتمنده ازش پرسیدم که حاضره حق ساخت فیلم رو به من بده. اونم جواب داد که «آخ، آره خیلی خوشحال م‌ی­شدم اگه میتونستم باهات همکاری کنم جیمز، ولی قبل از تو، جی. جی آبرامز حق ساخت رو گرفت و قراره برای شبکه­‌ی Hulu سریال بسازه.»

۱۱.۲۲.۶۳ نه تنها یکی از بهترین اقتباس‌های تلویزیونی از رمان‌های استیون کینگ است بلکه سعی می‌کند تا از زوایای تازه‌ای به ایده‌ی سفر در زمان نزدیک شود. در حقیقت اینجا سفر در زمان یک رویداد هیجان‌انگیز نیست و سازندگان پیامد‌های خطرناک آن را بررسی می‌کنند.

همه چیز درباره مینی سریال کوتاه ۱۱.۲۲.۶۳

به صورت کلی باید گفت ۱۱.۲۲.۶۳ یکی از زیباترین و درگیر کننده‌ترین سریال‌های کوتاه تمام دوران به شمار می‌رود که از کیفیت داستان بسیار ستودنی و جذاب بهره برده و تک تک دقایق ۸ قسمت آن می‌تواند شما را بر روی صندلی میخکوب نماید. اثری که خود را تنها به ژانر علمی تخیلی محدود نکرده و قسمت به قسمت گسترش پیدا کرده و حتی به لحاظ درام نیز سکانس‌هایی تاثیرگذار، تلخ و به یاد ماندنی را پدید می‌آورد که می‌تواند احساسات شما را جریحه‌دار نماید.

tags # سریال
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون