پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده
طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۴۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: تا روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد. 

صادق ضیاییان در گفتگو با ما افزود: در پنج روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب استان‌های فارس و کرمان در برخی ساعات به‌ویژه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۱۵ و ۱۶ مرداد) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: دریای عمان، شرق خلیج فارس و جزایر واقع در تنگه هرمز نیز در این مدت شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود. 

وی ادامه داد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و ۱۵ مرداد) در ارتفاعات البرز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تا روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد. از سوی دیگر از امروز تا سه شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد حداقل و حداکثر دمای ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۶ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون