اروپایی‌ها چند ساعت در هفته کار می‌کنند؟ + نقشه

اروپایی‌ها چند ساعت در هفته کار می‌کنند؟ + نقشه
آیا سخت کار می‌کنید یا به سختی کار می‌کنید؟ اندازه‌گیری «کار سخت» دشوار است، اما می‌توان فهمید چه کسی زمان بیشتری کار می‌کند؟ ن
کد خبر: ۲۹۲۷۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

یا سخت کار می‌کنید یا به سختی کار می‌کنید؟ اندازه‌گیری «کار سخت» دشوار است، اما می‌توان فهمید چه کسی زمان بیشتری کار می‌کند؟ نقشه زیر میانگین ساعات کار اروپایی‌ها در هر هفته را به تفکیک کشور، به تصویر می‌کشد. مجموعه‌ی داده افراد شاغل ۲۰ تا ۶۴ ساله را در یک «شغل اصلی» پوشش می‌دهد و شامل کار تمام وقت و نیمه وقت است.

اروپایی‌ها چند ساعت در هفته کار می‌کنند؟ + نقشه

مردم حوزه بالکان ساعات بیشتری در هفته کار می‌کنند

کشور‌های کمتر ثروتمند اروپا (بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی) هفته‌های کاری طولانی تری دارند. به عنوان مثال، مردم حوزه بالکان، از جمله ترکیه، صربستان، بوسنی و هرزگوین، یونان و رومانی، همه به طور متوسط ​​بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

در مقابل، افرادی که در هلند هستند به طور متوسط ​​۳۲ ساعت در هفته کار می‌کنند. این اختلاف بین اروپای شرقی و غربی چیز جدیدی نیست. داده‌های سال ۲۰۰۸ عمدتاً همین روند را منعکس می‌کند.

اروپایی‌ها چند ساعت در هفته کار می‌کنند؟ + نقشه

اروپایی‌ها چند ساعت در هفته کار می‌کنند؟ + نقشه

یافته دیگر در بررسی نیروی کار این است که ساعات کار هفتگی بر اساس شغل چقدر متفاوت است. کسانی که در کشاورزی، جنگلداری و شیلات مشغول به کار هستند، طولانی‌ترین هفته کاری (۴۴ ساعت) را دارند.

هنگام ارجاع متقابل هر دو مجموعه داده، برخی از همبستگی‌ها ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، در ترکیه و صربستان، دو کشور اروپایی که بیشترین ساعات کاری در یک هفته را دارند، نزدیک به ۲۰ درصد از نیروی کار در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

به طور مشابه، بوسنی (سوم) و رومانی (پنجم) نیز توزیع تقریباً یکسانی (۲۰٪) از نیروی کار در بخش کشاورزی دارند.

در همین حال، میانگین ساعات کاری یونان در آستانه افزایش است: دولت در تلاش برای افزایش بهره وری، یک هفته کاری شش روزه را برای صنایع خاص در نظر گرفته است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون