جنجال مهسا جاور و لباس کاروان المپیک؛ مهسا جاور قایقران زن روئینگ ایران کیست؟

جنجال مهسا جاور و لباس کاروان المپیک؛ مهسا جاور قایقران زن روئینگ ایران کیست؟
مهسا جاور قایقران زن روئینگ ایران حاضر در المپیک پاریس طی ویدئویی به این انتقادات واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۸۶۸۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

زی‌سان: تنها یک روز پس از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن، سیل انتقادات به لباس کاروان ایران سرازیر شد تا باز هم این مسئله لباس مجدد خودنمایی کند، معضلی که حالا هر چهار سال یکبار تکرار می‌شود.  

در این بین مهسا جاور قایقران زن روئینگ ایران حاضر در المپیک پاریس طی ویدئویی به این انتقادات واکنش نشان داد.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

جاور در این ویدیو گفت که لباس خیلی از تیم‌های حاضر در المپیک مانند ایران ساده است و کمی باید درخصوص انتقاد‌ها فرهنگ داشته و درست برخورد کنیم.

این انتقاد وی با واکنش بسیاری همراه شد.  برخی مدعی شدند خانم جاور سفیر برندی هست که لباس المپیک را طراحی کرده است.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

احسان یکی از کاربران توئیتر با انتشار متنی مدعی شد: داستان لباس‌های کاروان المپیک به این صورت هست که در ابتدا کمیته ملی المپیک چند میلیارد به تولیدی مجید پرداخت میکنه تا اونا لباس‌ها رو طراحی و تولید کنن، اما دقیقه نود، یه تولیدی جدید درخواست میکنه که به صورت رایگان البسه کاروان رو تامین میکنه.

صاحب این برند که می‌خواد با این کارش به نوعی برندش رو تبلیغ کنه،  در گذشته حتی سابقه تولید البسه یه تیم لیگ دویی رو هم نداشته چه برسه که یهویی به کاروان المپیک برسن.

اما نکته جالب‌تر اینه که بعضی از ورزشکارا از جمله خانوم مهسا جاور پیشتر از شروع المپیک قراردادی با این برند امضا کردن و سفیر این برند هست، شاید این هم از دلایلی هست که صدای خیلیا از این بی‌سلیقگی در نیومده!

بیوگرافی مهسا جاور

مهسا جاور متولد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۳ در زنجان، قایقران روئینگ است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه زنجان است که اتفاقی و از ۱۵ سالگی وارد قایقرانی شده و از ۱۶ سالگی در تیم ملی می‌درخشد.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

 با ۱۷۳ سانتی متر قد و ۶۲ کیلوگرم هم اکنون از بهترین قایقرانان بانوی ایران می‌باشد و در حیطه مربیگری هم فعالیت دارد. مهسا جاور در شهرستان زنجان به دنیا آمده است و یک برادر به نام مهدی دارد.

ازدواج

سال ۱۳۹۲ در ۱۹ سالگی با محسن محمد سیفی، قهرمان ووشو ازدواج کرد و سال ۱۳۹۸ صاحب دختری به نام منیل شد، اما این زندگی در سال ۱۴۰۱ به جدایی ختم شد.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

شروع حرفه قایقرانی

آمدنم به این رشته کاملا شانسی بود، در یک استعداد یابی کوچکی که به دلیل شرایط فیزیکی در استانم زنجان انجام شد به این رشته آمدم و کم کم سبب شد تا به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال کنم.

 برای اولین بار بود که در شهر انزلی و حین برگزاری اردو‌های تیم ملی سوار قایق حرفه‌ای شدم. البته پیش از این در زنجان یک قایق شکسته داشتیم که در سد ۱۰۰ متری بود. فقط در حدی بود که داخل آن بنشینیم و تعادل بگیریم و با قایق آشنا شویم.

خودم اول باورم نمی‌شد که من کجا و تیم ملی کجا؛ اما اولین باری که توی قایق نشستم، در اردوی تیم ملی بود.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

ورود به تیم ملی و اولین قهرمانی

از سال ۱۳۸۹ از ۱۶ سالگی تمرینات خود را در تیم ملی قایقرانی شروع کرده و سال ۱۳۹۱ نخستین مدال خود را در مسابقات قهرمانی جوانان جهان دریافت کرد.

اولین مسابقه بین المللی خود را سال ۱۳۸۹ در ۱۶ سالگی همراه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه کرده است که توانستند عنوان چهارمی رقابت‌ها را کسب نمایند.

سال ۱۳۹۷ بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به خاطر زندگی متاهلی و مادر شدن قایقرانی را کنار گذاشت و از سال ۱۳۹۹ ورزش خود را از سر گرفت و از ۱۴۰۰ در تیم ملی است.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

مدت زمان زیادی نبودم و تقریبا بیش از سه سال زمان برد تا دوباره برگردم که فاصله زمانی زیادی بود، به دلیل برخی مسائل شخصی نمی‌توانستم تمرین کنم. زمانی که تصمیم گرفتم برگردم، واقعا اوایلش سخت بود و تحمل فشار تمرین‌ها از لحاظ فیزیکی و روانی برایم سخت بود. او بعد از گذشت سه سال دوباره قدم در مسیر قهرمانی گذاشت، اما این بار در یک قامت متفاوت. این روزها او در المپیک پاریس حضور دارد.

بیوگرافی مهسا جاور؛ قایقران زن روئینگ ایران

در ادامه رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۴، مهسا جاور و زینب نوروزی یکشنبه در رقابت‌های روئینگ دو نفره ۱۵۰۰ متر به آب زدند و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم گروه خود به جدول شانس مجدد راه یافتند.

افتخارات بین اللملی

مدال نقره روئینگ چهار نفره زنان در مسابقات آسیایی ۲۰۱۳ لوآن چین

مدال نقره روئینگ چهار نفره زنان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی

مدال برنز روئینگ چهار نفره زنان بازی‌های آسیای ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی

مدال برنز روئینگ تک نفره سنگین وزن بانوان در مسابقات آسیایی چین

مدال برنز روئینگ چهار نفره تک پاروی سنگین وزن بانوان در مسابقات آسیایی ۲۰۱۶ چین

مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۴۰۱

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون