مقایسه ثروت ترامپ و هریس؛ ارزش دارایی‌های کامالا هریس چقدر است؟

مقایسه ثروت ترامپ و هریس؛ ارزش  دارایی‌های کامالا هریس چقدر است؟
هریس در حال حاضر در سمت معاون رئیس‌جمهوری آمریکا سالانه ۲۱۸ هزار دلار حقوق می‌گیرد
کد خبر: ۲۸۲۶۱
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

زی‌سان: اکنون قطعی به نظر می‌رسد که کامالا هریس نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها برای رویارویی با ترامپ در انتخابات ماه نوامبر است.

حرفه طولانی کامالا هریس به‌عنوان دادستان ایالتی و سناتور ایالات متحده آمریکا، در کنار ازدواجش با یک وکیل موفق، به این معنا است که ارزش خالص دارایی‌هایش قابل‌ملاحظه است، هرچند هنوز کمتر از رقیب جمهوری‌خواهش است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارزار انتخاباتی کامالا هریس‌ــ که اخیرا به «هریس برای ریاست‌جمهوری» تغییر نام داده است‌ــ در ۲۴ ساعت اول پس از اعلام حمایت جو بایدن از نامزدی‌اش ۸۴ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

این پول مستقیم به هریس نمی‌رسد، اما حقوق دولتی فدرال فعلی او به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری ۲۱۸ هزار دلار است.

به گزارش فوربز، ارزش خالص دارایی‌هایی هریس در حال حاضر حدود ۸ میلیون دلار برآورد می‌شود، که بخشی به‌دلیل خانه چند میلیون دلاری در کالیفرنیا است که شوهرش، داگ امهاف، در سال ۲۰۱۲ خریداری کرد.

بر اساس گزارش فوربز، ارزش این خانه از حدود ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به حدود ۴.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش پیدا کرده است.

هریس هنگامی که دادستان کالیفرنیا بود به شهرت رسید، و حرفه‌اش در حقوق را از دفتر دادستانی آلامدا کانتی آغاز کرد، و سپس در سال ۲۰۰۴، دادستان ناحیه‌ای سانفرانسیسکو شد.

هریس در آن سمت سالانه ۱۴۰ هزار دلار درآمد داشت، حقوقی که در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۲۰۰ هزار دلار افزایش یافت.

هریس در سال ۲۰۱۰، وقتی به‌عنوان دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شد، کاهش حقوق داشت و طی سه سال بعد حقوقی که دریافت می‌کرد ۱۵۹ هزار دلار بود.

هریس و امهاف در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند، آن زمان امهاف نیز وکیلی برجسته با مشتریانی از جمله والمارت و شرکت خدمات درمانی ابوت لبز بود.

بر اساس اسناد مالی که ای‌بی‌سی نیوز بررسی کرده است، آن زمان امهاف بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد داشت و ده‌ها سرمایه‌گذاری و سهام در شرکت‌هایی مانند هوم دیپو، کامکست، و امریکن اکسپرس داشت.

مقایسه ثروت ترامپ و هریس؛ ارزش  دارایی‌های کامالا هریس چقدر است؟

وقتی هریس در سال ۲۰۱۷ به مجلس سنای آمریکا پیوست، ۱۷۴ هزار دلار در سال درآمد داشت.

بر اساس اظهارنامه مالیاتی که به رویت ای‌بی‌سی نیوز رسیده است، یک سال بعد، گزارشی که هریس ارائه کرد نشان می‌داد او برای کتاب خاطراتش، «حقایقی که نمی‌گوییم»، بیش از ۳۰۰ هزار دلار پیش‌پرداخت دریافت کرده بود، و او و امهاف گزارش دادند درآمد مشترک ناخالصشان آن سال ۱ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۱۵۶ دلار بوده است.

به گزارش فوربز، وقتی هریس در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ نامزد شد، ارزش خالص دارایی‌هایش حدود ۶ میلیون دلار برآورد شد، که به‌دلیل [دارایی]همسرش افزایش پیدا کرده بود. آن زمان، او ۱۵ سال از اظهارنامه‌های مالیاتی شخصی اش را منتشر کرد، که بیشترین تعداد میان نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بود.

در دسامبر ۲۰۲۰، امهاف اعلام کرد که شرکت حقوقی‌اش را ترک خواهد کرد، و بعد به‌عنوان عضو هیئت علمی به دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون پیوست، و سالانه حدود ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشت.

در نتیجه این جابه‌جایی، درآمد این زوج به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد، گرچه فوربز برآورد می‌کند که با دارایی‌های املاک و مستغلات و صندوق بازنشستگی، ارزش خالص دارایی‌های این زوج حدود ۸ میلیون دلار باشد، که نسبت به ۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

هریس موقعیت بهتری در رویارویی با ترامپ برای ریاست‌جمهوری دارد، مردی که مدت‌ها تلاش کرده است تا سوابق مالیاتی‌اش را خصوصی نگه دارد.

به‌رغم صورت‌حساب‌های حقوقی هنگفت متعدد ترامپ، که تصور می‌شود حدود ۵۴۰ میلیون دلار باشد، فوربز برآورد می‌کند که ارزش خالص دارایی‌های ترامپ، به‌دلیل املاک و مستغلات، باشگاه‌ها و تفریحگاه‌ها، و همچنین ارزش سهامش در شرکت مادر تروث سوشال، ۵.۹ میلیارد دلار باشد.

به نوشته فوربز، گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش خالص دارایی‌های ترامپ در پی اقدام ناموفق به ترور او در باتلر در پنسیلوانیا، یک میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون