فواید ماساژ سر چیست و چطور باید سر را ماساژ داد تا به فواید آن رسید؟

فواید ماساژ سر چیست و چطور باید سر را ماساژ داد تا به فواید آن رسید؟
ماساژ سر یک راه درمانی کم هزینه برای درمان شوره سر، ریزش مو، سفیدی مو و بسیاری از مشکلات دیگر است. در ادامه فواید ماساژ سر و آموزش ماساژ سر را بخوانید.
کد خبر: ۲۷۲۴۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

فواید ماساژ سر شما را قانع می‌کند این‌کار را در روتین روزانه مراقبتی‌تان بگذارید. ماساژ سر، یک راه درمانی کم‌هزینه و مؤثر برای برخی از مشکلات است. شما می‌توانید در منزل و با کمترین هزینه ماساژ سر را انجام دهید و از فواید آن بهره‌مند شوید. در این مطلب فواید ماساژ سر و آموزش آن را بخوانید.

زی‌سان: چربی یا خشکی بیش از حد، شوره و ریزش مو از جمله مشکلات ناخوشایندی هستند که ممکن است برای همه پیش بیاید. معمولاً افرادی که به این مشکلات دچار می‌شوند هزینه‌های زیادی برای انواع مختلف درمان‌ها می‌پردازند، اما گاهاً نتیجه‌ای نمی‌گیرند. 

ماساژ کف سر چیست و چرا باید سر را ماساژ داد؟

ماساژ دادن پوست سر یک روش طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت پوست کف سر است که به رشد مجدد مو‌ها و کنترل چربی پوست سر نیز کمک می‌کند. فواید ماساژ سر تنها به جلوگیری از ریزش مو، رشد مجدد مو‌ها و کنترل چربی پوست سر خلاصه نمی‌شود؛ این ماساژ فواید بیشتری دارد که در این مطلب به آنها پرداخته‌ایم.

آموزش ماساژ سر

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، برای تأثیر بیشتر ماساژ در یک حالت راحت بنشینید، نور فضا را کم کنید و یک موسیقی آرام پخش کنید.

مرحله دوم: با استفاده از یک شانه تمیز موهایتان را شانه کنید.

مرحله سوم: انگشتان دو دست‌تان را به وسط سر و بین موهایتان ببرید و تا پشت سر بکشید. به عبارت دیگر، با انگشتان‌تان موهایتان را نوازش کنید!

این کار را ۷ بار تکرار کنید.

مرحله چهارم: به گزارش زی‌سان، با انگشتان دو دست‌تان کف سرتان را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.

مرحله پنجم: از حرکات دایره‌ای برای ماساژ پشت گوش‌هایتان نیز استفاده کنید.

مرحله ششم: موهایتان را آرام بکشید و رها کنید.

مرحله آخر: یک بار دیگر ماساژ پشت گوش را تکرار کنید.

پیشنهاد: فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست!

فواید ماساژ سر برای مغز

ماساژ سر یکی از کار‌های ساده، اما پُرفایده برای مغز و سیستم عصبی است. در ادامه چند مورد از فواید ماساژ سر برای مغز را می‌خوانید.

۱_ درمان اختلالات خواب و بی‌خوابی

۲_ افزایش گردش خون در سر

۳_ بهبود عملکرد مغز و حافظه

۴_ تحریک سیستم لنفاوی و سم‌زدایی بدن

۵_ بهبود سیستم عصبی

۶_ آرامش اعصاب

۷_ تسکین سردرد به خصوص سردرد‌های میگرنی

ماساژ برای سردرد

شاید کمتر کسی باشد که درباره عوارض جانبی دارو‌های مُسکن بر بدن اطلاعات نداشته باشد. ماساژ سر یک راه درمانی ساده، سالم و مؤثر برای بهبود سردرد است.

برای آموزش ماساژ برای بهبود سردرد، درمان سردرد با ماساژ؛ آموزش فشار نقاط برای تسکین درد سر را بخوانید.

فواید ماساژ سر

فواید ماساژ سر با روغن زیتون

به گزارش زی‌سان، اگر موی خُشک و شکننده‌ای دارید یا از مشکل موخوره رنج می‌برید، ماساژ سر با روغن زیتون یک راه درمانی سالم و کم هزینه برای شماست. البته فواید ماساژ سر با روغن زیتون به این‌ها خلاصه نمی‌شود.

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است، ماساژ سر با این روغن می‌تواند باعث درخشان‌تر شدن مو‌ها شود همچنین روند رشد مو‌ها را سرعت ببخشد.

روغن زیتون تمام اسید‌های ضروری برای رطوبت رسانی به مو‌ها و پوست سر را دارد؛ پس اگر پوست سرتان خُشک است و شوره سر خُشک دارید، ماساژ سر با روغن زیتون می‌تواند شما را از این مشکل خلاص کند.

روغن زیتون نه تنها یک ماده طبیعی و عالی برای زیبایی مو‌ها است، بلکه در درمان شپش سر نیز مؤثر است. روغن زیتون با ایجاد محیط نامساعد برای رشد و تکثیر شپش‌ها، مانع از دسترسی آنها به اکسیژن می‌شود، در نتیجه باعث می‌شود شپش‌ها به کُل از بین بروند.

پیشنهاد: فواید ماساژ کف پا چیست؟

فواید ماساژ سر با روغن سیاه دانه

به گزارش زی‌سان، روغن سیاه دانه یک روغن پُرخاصیت برای مو و پوست سر است. در ادامه برخی از فواید ماساژ سر با روغن سیاه دانه را بخوانید.

۱_ اسیدفولیک موجود در روغن سیاه دانه به رفع سفیدی مو کمک می‌کند.

۲_ ماساژ سر با روغن سیاه دانه می‌تواند در رفع ریزش مو مؤثر باشد.

۳_ روغن سیاه دانه می‌تواند به رشد سریع مو کمک کند.

فواید ماساژ سر

ماساژ سر برای رشد مو

ماساژ سر باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و تاثیر زیادی در رشد سریع موی سر دارد. ماساژ سر شامل حرکت انگشتان روی سر به صورت مالشی و چرخشی و فشار دادن پوست سر به آرامی با انگشتان دست است که آن را به طور کامل در این مطلب توضیح دادیم.

فواید ماساژ سر با ماساژور

ماساژور سر یک وسیله ارزان قیمت و کاربردی است که در انواع دستی و برقی در بازار وجود دارد. ماساژ سر با ماساژور نسبت به ماساژ با دست آسان‌تر است. در ادامه فواید ماساژ سر با ماساژور را بخوانید.

۱_ حذف سلول‌های مرده و پاکسازی پوست کف سر

۲_ افزایش گردش خون در سر

۳_ جذب بهتر محصولات مراقبت مو

۴_ درمان سردرد به خصوص سردرد‌های میگرنی

۵_ داشتن مو‌های سالم و قوی 

سخن پایانی

ماساژ سر چه با دست باشد چه با ماساژور فواید زیادی برای مو و حتی بهبود خلق و خوی شما دارد. در این مطلب فواید ماساژ سر و آموزش آن را مطالعه کردید؛ امیدواریم از این ماساژ برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

tags # ماساژ
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون