فواید ماساژ کف پا چیست؟

فواید ماساژ کف پا چیست؟
ماساژ کف پا یکی از انواع ماساژ است که در عین سادگی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. در این مطلب فواید ماساژ کف پا را می‌خوانید.
کد خبر: ۲۵۹۵۰
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶

فواید ماساژ کف پا آنقدر زیاد است که اگر زودتر به آن پی ببریم، حتما ماساژ کف پا را در برنامه سلامتی‌مان قرار می‌دهیم.

زی‌سان: شاید این جمله که پا قلب دوم انسان است، برای همه شما آشنا باشد. در واقع عضلات پا همان قلب دوم هستند. معمولاً قلب خون را با اکسیژن به کل بدن می‌رساند. خون در طول رگ‌ها حرکت می‌کند تا به کل بدن برسد، اما همین خون باید دوباره مسیری را طی کند تا به قلب برگردد. اینجاست که عضلات پا به کمک قلب می‌آیند.

عملکرد قلب به تنهایی برای بازگرداندن خون به قلب کافی نیست و رگ‌ها نمی‌توانند به تنهایی کاری از پیش ببرند؛ زیرا نیروی کافی برای پمپاژ خون از پایینِ بدن به سمت قلب را ندارند. در چنین حالتی عضلات پا نقش بسیار مهمی در عملکردِ رساندن خون به قلب ایفا می‌کنند و خون را به سمت قلب هدایت می‌کنند. انقباضات و ریلکس شدن عضلات باعث می‌شود که خون به قلب برگردد. در چنین شرایطی رسیدگی و توجه به سلامت پا بسیار پُر اهمیت می‌شود.

ماساژ کف پا یکی از آن کار‌هایی است که وقتی خسته از سَرِ کار به خانه برمی‌گردید می‌تواند انرژی از دست رفته را به پاهایتان برگرداند. با ماساژ کف پا و ریلکس شدن عضلات پا در واقع به سلامت قلب‌تان نیز کمک بزرگی کرده‌اید. در این مطلب همه چیز را درباره ماساژ کف پا و آموزش این نوع ماساژ به شما آموزش داده‌ایم؛ پس اگر سلامت قلب دوم‌تان برای‌تان مهم است، با زی‌سان همراه شوید.

ماساژ کف پا چیست؟

ماساژ کف پا صد‌ها سال است که وجود دارد و فرهنگ‌های بسیاری را در بر می‌گیرد. این نوع ماساژ اغلب برای بهبود سلامت و آرامش بدن استفاده می‌شود. این روزها، بیشتر انواع ماساژ کف پا عناصری را از رشته‌های مختلف مانند شیاتسو و رفلکسولوژی را در بر می‌گیرند.

در این سنت‌ها ماساژور‌ها بر این باور عمل می‌کنند که اعمال فشار بر بیش از ۷۰۰۰ عصب پا می‌تواند انسداد‌های انرژی را در بقیه بدن آزاد کند.

ماساژ کف پا و رفلکسولوژی می‌تواند به عنوان تسکین درد، برای کمک به کاهش استرس و حتی تسریع در روند بهبودی آسیب استفاده شود. به طور سنتی، ماساژ کف پا با استفاده از دست‌ها انجام می‌شود، اگرچه گاهی اوقات ممکن است این نوع درمان‌ها با استفاده از چوب یا غلتک برای تحریک مؤثرتر نواحی رفلکس در کف پا نیز انجام شود.

در واقع فرقی نمی‌کند خودتان در خانه این ماساژ را انجام دهید یا برای گرفتن ماساژ کف پا به یک مرکز مجهز ماساژ درمانی بروید؛ این نوع ماساژ همه جوره برای بدن‌تان مفید است.

پیشنهاد: با این ماساژ و بدون مصرف دارو سردردتان را درمان کنید!

فواید ماساژ کف پا چیست؟

آموزش ماساژ کف پا

در اینجا چند تکنیک ماساژ کف پا را با هم بررسی می‌کنیم.

تکنیک اول: گرم کردن پا‌ها

به گزارش زی‌سان، گرم کردن پا‌ها اولین قدم برای شروع ماساژ کف پا است. برای این کار کف دست‌ها را در دو طرف یکی از پا‌ها قرار دهید سپس به آرامی سمت راست پا را به سمت جلو بکشید و سمت چپ را به عقب فشار دهید. در حرکت بعدی این کار را برعکس نیز انجام دهید. در نهایت این حرکت را برای گرم کردن هر کدام از پا‌ها چندین بار تکرار کنید.

تکنیک دوم: مالش قوس پا‌ها

برای انجام این تکنیک بالای یکی از پا‌ها را در با یک دست نگه دارید سپس با انگشتان دست دیگرتان، طول قوس را مالش دهید. این کار را چندین بار برای هر کدام از پا‌ها و به طور مداوم از پاشنه تا نزدیک انگشتان پا انجام دهید.

تکنیک سوم: خَم کردن انگشتان پا‌ها

برای انجام این تکنیک، پاشنه پا را با یک دست بگیرید سپس با دست دیگر تمام انگشتان پا را به طور همزمان به جلو و عقب خم کنید. این حرکت را برای هر کدام از پا‌ها چندین بار تکرار کنید و فشار را به آرامی افزایش دهید.

تکنیک چهارم: وارد کردن فشار روی پاشنه پا‌ها

برای انجام این تکنیک، پشت یکی از پا‌ها را با یک دست نگه دارید سپس با دست دیگرتان پاشنه پا را به طور مداوم فشار دهید و رها کنید. این کار را چندین بار و برای هر کدام از پا‌ها تکرار کنید.

تکنیک پنجم: ماساژ با انگشت شست

به گزارش زی‌سان، در این روش، دو دست‌تان را در دو طرف یکی از پا‌ها قرار دهید و با انگشتان شستِ دو دست‌تان فشار‌های ملایمی به کف پا وارد کنید. دستان‌تان را نوازش گونه و همراه با فشار ملایم از قسمت انگشتان پا به سمت پاشنه حرکت دهید. این کار را چندین بار و برای هر کدام از پا‌ها تکرار کنید.

تکنیک ششم: ماساژ با مُشتِ دست

در این روش، رویِ پا را با یک دست بگیرید سپس کف پا را از پاشنه تا نزدیک به انگشتان پا با مُشت و فشار ملایم ورز دهید. این کار را چندین بار و برای هر کدام از پا‌ها تکرار کنید.

تکنیک هفتم: فشار روی نقاط کلیدی

در کف پا نقاط فشار متعددی وجود دارد که تحریک آنها بر کل بدن تاثیر می‌گذارد. با انگشت شست خود، نقاط حساس را به مدت چند ثانیه با فشار ملایم ماساژ دهید.

فواید ماساژ کف پا در طب سنتی

ماساژ کف پا در طب سنتی به‌عنوان یک روش درمانی فراگیر و مؤثر شناخته می‌شود. این نوع ماساژ می‌تواند به تسکین درد، بهبود خواب، تنش‌های روانی، بهبود گردش خون و افزایش انرژی بدن کمک کند.

فواید ماساژ کف پا چیست؟

فواید ماساژ کف پا در علم

ماساژ کف پا فواید زیادی برای سلامتی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_ بهبود گردش خون در بدن

۲_ کمک به کاهش استرس 

۳_ کمک به خواب بهتر

۴_ بهبود خلق و خو

۵_ تسکین گرفتگی و درد‌های عضلانی

۶_ کاهش تورم پا

۷_ افزایش سلامت پا‌ها

۸_ کنترل فشار خون

۹_ بهبود سطح انرژی بدن

۱۰_ بهبود عملکرد کبد

۱۱_ درمان میگرن و سردرد

۱۲_ درمان آرتریت

۱۳_ افزایش سرعت بهبود زخم

۱۴_ درمان اضطراب و افسردگی

۱۵_ درمان سینوزیت 

فواید ماساژ کف پا با روغن چیست؟

به گزارش زی‌سان، شاید عجیب به نظر برسد، اما بیماری‌های زیادی در اثر خشکی بدن به وجود می‌آیند. ماساژ کف پا با روغن طبع بدن را گرم و تَر می‌کند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است. 

ماساژ کف پا با روغن فواید زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_ بهبود کمردرد

۲_ بهبود رماتیسم

۳_ از بین بردن زگیل پا

۴_ بهبود اسپاسم و گرفتگی‌های عضلانی

۵_ کاهش چربی خون

۶_ رفع سفیدی مو‌ها

۷_ رفع یبوست

۸_ بهبود کم کاری تیروئید

۹_ بهبود دیابت

۱۰_ کاهش عدم تمرکز

آن چه در بالا خواندید تنها بخشی از فواید ماساژ کف پا با روغن بود.

فواید ماساژ کف پا با روغن زیتون

به گزارش زی‌سان، پای انسان از ۵ لایه پوست تشکیل شده است و همان طور که می‌دانید در قسمت کف پا مو رشد نمی‌کند؛ به همین دلیل مواد مغذی روغن زیتون خیلی بهتر به بدن جذب می‌شوند. در قسمت پوست کف پا هیچ غده ترشح کننده‌ای هم وجود ندارد؛ از این رو بهترین راه برای جذب مواد و ویتامین‌های روغن زیتون، مالیدن آن به کف پا است. در ادامه برخی از فواید ماساژ کف پا با روغن زیتون را می‌خوانید.

۱_ بهبود گردش خون

۲_ آب‌رسانی به پوست پا، رفع ترک‌های پوستی در پا‌ها و نرم و لطیف کردن پوست پا‌ها

۳_ کاهش سطح استرس واضطراب و درمان افسردگی

۴_ تقویت عضلات پا‌ها

۵_ تسکین درد

۶_رفع التهابات کف پا

۷_ رفع یبوست

۸_ جلوگیری از سفید سدن مو‌ها

۹_ تقویت حافظه

۱۰_ افزایش فعالیت تخمدان‌ها و جلوگیری از یائسگی زودرس

۱۱_ سم زدایی بدن

۱۲_ گرم شدن طبع بدن

 

سخن پایانی 

در این مطلب فواید ماساژ کف پا را بررسی کردیم. علاوه بر آن یک روش ماساژ آسان به شما آموزش دادیم تا به راحتی و در منزل بتوانید از فواید سلامتی این ماساژ استفاده کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: