فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست

فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست
اگر به دنبال یک راه حل قطعی برای رفع خستگی و افزایش شادابی و نشاط هستید، ماساژ را امتحان کنید. در ادامه فواید ماساژ را بخوانید و از این پس برای رفع خستگی به جای نوشیدن قهوه، ماساژ بگیرید.
کد خبر: ۲۵۳۱۹
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

فواید ماساژ چیست؟ شاید فکر کنید ماساژ فقط برای رهاشدن عضلات و کمی آرامش مفید است. اما فواید ماساژ چیزهای بسیار بیش‌تری است؛ از تنظیم فشار خون گرفته تا جوان‌سازی پوست.

زی‌سان: پس از سپری کردن یک روزِ خسته کننده، هیچ چیز نمی‌تواند مانند چند دقیقه ماساژ انرژی از دست رفته بدن را برگرداند. اگر به ماساژ به عنوان یک تفریح لاکچری نگاه می‌کنید، سخت در اشتباهید؛ زیرا ماساژ پیش از این که یک تفریح باشد، یک راه درمانی کم خطر برای کاهش درد و درمان برخی بیماری‌ها است. در این مطلب فواید ماساژ را به طور کامل بررسی کرده‌ایم؛ پس اگر هنوز به ماساژ به چشم یک تفریح نگاه می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با زی‌سان همراه باشید، قطعاً پس از مطالعه این مطلب، شما نیز از چند دقیقه ماساژ روزانه نخواهید گذشت.

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی شکلی از درمان دستی است که شامل حرکت دادن بافت‌های نرم بدن برای کاهش استرس، کاهش تنش عضلانی و ارتقای آرامش و سلامت کُلی بدن است. ماساژ یک تکنیک عملی است که توسط ماساژدرمانگر‌های آموزش دیده انجام می‌شود.

+ درباره درمان سردرد با ماساژ چه می‌دانید؟

فایده ماساژ برای رفع خستگی

از آن جایی که ماساژ باعث افزایش جریان خون و اکسیژن‌رسانی به عضلات بدن می‌شود، یک راهکار سریع و عملی برای رفع خستگی به حساب می‌آید.

فایده ماساژ برای بهبود کیفیت خواب

به گزارش زی‌سان، همان طور که می‌دانید کیفیت خواب تأثیر مستقیمی بر زندگی افراد دارد و با شرایط زندگی و کار در جامعه امروز، به سختی می‌شود برای تنظیم عادات خواب اقدام کرد. یکی از عواملی که جلوی داشتن یک خواب با کیفیت را می‌گیرد داشتن استرس قبل و هنگام خواب است. در بدن چند هورمون مثبت وجود دارد؛ مثل اندروفین، سروتونین و دوپامین که باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شوند. ماساژ باعث تحریک و تولید طبیعی این هورمون‌ها خواهد شد و در نهایت باعث کاهش میزان استرس و اضطراب، مخصوصاً هنگام خواب می‌شود.

فایده ماساژ برای کاهش درد

درد در هر نقطه از بدن به شدت نگران کننده و عذاب آور است. ماساژ می‌تواند در خصوص رفع یا بهتر شدن درد کمک کننده باشد؛ زیرا هنگام ماساژ ماده شیمیایی ضد درد (سروتونین) به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و درد کاهش می‌یابد، در نتیجه فرد پس از ماساژ احساس بهتری خواهد داشت.

پیشنهاد: درمان سردرد با ماساژ؛ آموزش فشار نقاط برای تسکین سردرد!

فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست

فایده ماساژ برای جوانی و شادابی پوست

به گزارش زی‌سان، هنگام ماساژ مقدار زیادی اکسیژن و مواد مغذی از طریق جریان خونِ موجود در مویرگ‌ها به سطح پوست می‌رسد، همچنین ماساژ باعث جریان خونِ بهتر در بدن می‌شود. پس بر این اساس می‌توان گفت ماساژ باعث تغذیه پوست و سلامت و شادابی آن می‌شود.

پیشنهاد:

 آیا استفاده از یخ برای ماساژ صورت خوب است؟

فایده ماساژ برای تقویت دستگاه عضلانی بدن

یکی از دلایلی که مردم را به سمت ماساژ سوق می‌دهد، تأثیر آن برای رفع گرفتگی، اسپاسم‌های عضلانی، خستگی و کوفتگی است. ماساژ علاوه بر رفع این دردها، می‌تواند به کشش و نیروی عضلات شما کمک کند و حالت ارتجاعی به عضلات بدن ببخشد.

فایده ماساژ برای بهبود خلق و خو

به گزارش زی‌سان، یکی دیگر از فواید ماساژ به خصوص ماساژ سر، بهبود سیستم عصبی بدن و رفع اختلالاتی مانند: بی‌خوابی، تنش‌های عصبی، سردرد و سایر بیماری‌هایی که ناشی از فشار‌های روانی هستند. رفع این اختلالات و حس خوبی که فرد هنگام ماساژ دریافت می‌کند در بهبود خلق و خوی وِی نقش مؤثری دارد.

پیشنهاد: ۱۰ نکته برای کاهش استرس!

فایده ماساژ برای تنظیم فشار خون 

ماساژ با کمک به گردش خون منظم در بدن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. خوشبختانه ماساژ نه تنها باعث تنظیم فشار خون در بدن می‌شود، بلکه می‌تواند از بروز مشکلات و بیماری‌هایی که در اثر فشار خون بالا به وجود می‌آیند نیز جلوگیری کند.

فایده ماساژ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ می‌تواند یک محرک برای تولید گلبول‌های سفید در خون باشد و در نتیجه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

فواید ماساژ کف پا

همان طور که می‌دانید پا قلب دوم انسان است و رسیدگی به این عضو حیاتی اهمیت ویژه‌ای دارد. ماساژ کف پا فواید زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به اکسیژن رسانی به تمام اندام‌ها، کاهش استرس، کاهش درد، کمک به خواب بهتر، کاهش درد‌های پیش از قائدگی و بارداری، کاهش فشار خون، کاهش التهاب عضلات کف پا و کاهش سردرد‌های میگرنی اشاره کرد.

فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست

فواید ماساژ ریلکسی

به گزارش زی‌سان، ماساژ ریلکسی یک روش عالی برای استراحت بعد از یک روز طولانی است. این نوع ماساژ برای کسانی که با استرس زیاد، اضطراب و نگرانی‌های روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مناسب است.

فواید ماساژ سر

ماساژ پوست سر علاوه بر تقویت رشد و ضخیم کردن موها، فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد. از جمله این فواید می‌توان به کاهش سردرد‌های میگرنی و همچنین کاهش استرس و خستگی اشاره کرد. در واقع ماساژ پوست سر به افزایش گردش خون در بخش‌های مختلف سر کمک می‌کند.

فواید ماساژ کف دست

دست نیز یکی دیگر از اندام‌های حیاتی بدن است و می‌توان گفت ماساژ آن فواید زیادی برای بدن دارد. از بهبود سلامت چشم گرفته تا درمان درد‌های ناشی از آرتروز، همه جوره می‌توانید روی ماساژ کف دست حساب کنید.

فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست

ماساژ برای چه کسانی مناسب نیست؟

به گزارش زی‌سان، ماساژ برای افرادی که آلرژی پوستی، بخیه باز، شکستگیِ ترمیم نشده، خونریزی و بیماری‌های خاص دارند، مناسب نیست. در مورد کسانی که بیماری‌های خاص دارند، ماساژ باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

سخن پایانی 

در این مطلب فواید ماساژ را بررسی کردیم. اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که ماساژ غیر اصولی علاوه بر این که فایده‌ای برای بدن‌تان ندارد ممکن است عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد، پس در انتخاب ماساژور و مرکز ماساژ دقت کنید.

tags # ماساژ
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون