دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند
از احساس تنهایی تا کاهش اندورفین! زنان نیز مانند مردان می‌توانند دلایل متنوع و زیادی برای خیانت‌کردن داشتن باشند. در این مطلب با هم بررسی می‌کنیم تا ببینم دلیل خیانت زن به مرد چیست.
کد خبر: ۲۷۲۱۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

دلیل خیانت زن چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال نمی‌توانم یکی دو علت را برشماریم. دلایل بی‌شماری برای خیانت زن به شوهر وجود دارد، همان‌طور که دلیل خیانت مرد به زن نیز متنوع است. در این مطلب قرار است ۱۲ علت خیانت زنان را با هم بررسی کنیم. با این مطلب از عشق و رابطه همراه‌مان باشید.

 به گزارش راستان، اگرچه هنجار‌های اجتماعی و تصویر‌های هالیوودی و سینمایی اغلب مردان را به عنوان جنسیتی نشان می‌دهند که احتمال خیانت در آنها بیشتر است، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که شکاف جنسیتی خیانت در حال کاهش است؛ به ویژه در بین افراد جوان. دلیل خیانت زن چیست؟

چرا زنان خیانت می‌کنند؟

برخی از متخصصان افزایش خیانت زنان را به افزایش مسئولیت‌ها (و در نتیجه افزایش نیاز‌ها و خواسته‌ها) زن مدرن نسبت می‌دهند. آنها احتمالا به دنبال موقعیت بهتر برای ارضای عاطفی و جنسی‌شان هستند. بیایید عوامل مهم خیانت زن به مرد در دنیای امروز را بررسی کنیم.

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

۱۲ عاملی که زنان را به سمت خیانت سوق می‌دهد

کارشناسان ۱۲ دلیل متداول که چرا زنان خیانت می‌کنند را برشمرده‌اند.

۱. دلیل خیانت زن به مرد: نارضایتی در رابطه

این می‌تواند به عنوان موضوع اصلی اکثر انگیزه‌های خیانت دیده شود. به گفته متخصصان «مردم خیانت را با گفتن «ما در وضعیت بدی قرار داریم» توجیه می‌کنند.» وقتی یک فرصت برای آنها پیش می‌آید، به جای اینکه کار‌ها را قبل از شروع متوقف کنند، عبور از یک مرز را توجیه می‌کنند؛ آن‌هم با این جمله: «به هر حال شریک زندگی من اهمیتی نمی‌دهد. پس این‌کار مشکلی ندارد.»

مشکل این‌جاست که پیدا نکردن رضایت در یک رابطه، می‌تواند باعث شود که کسی آن رضایت را در جای دیگری جست‌وجو کند یا حتی از عمل خیانت (چه آگاهانه یا ناخودآگاه) به عنوان یک کاتالیزور برای پایان دادن به رابطه فعلی خود استفاده کند.

۲. عزت نفس پایین دلیل خیانت زن به شوهر

وقتی یک زن با حس ارزشمندی خود دست و پنجه نرم می‌کند، ممکن است این امر تشویقش کند که به منابع خارجی توجه و تأیید، اهمیت دهد، چرا که شریک زندگی‌اش قادر به ایجاد و حفظ آن نیست. «عزت نفس پایین به این شکل شروع می‌شود که «چرا کسی مرا جذاب نمی‌داند؟»، سپس وقتی فرد دیگری شروع به نشان دادن این توجه می‌کند، آن زن احساس بسیار خوبی دارد خواهد داشت.

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

۳. گرسنگی عاطفی

به گزارش راستان، درحالی‌که مطالعات نشان می‌دهد، انگیزه مردانی که خیانت می‌کنند اغلب جنسی است، زنانی که خیانت می‌کنند تمایل دارند این کار را برای رفع یک نیاز عاطفی انجام دهند. چه این رابطه ماهیتی فیزیکی داشته باشد یا عاطفی، یک زن ممکن است خیانت کند، زیرا هوس مکالمه، همدلی، احترام، فداکاری، تحسین، حمایت یا ارتباط دیگری است، که در رابطه فعلی‌اش وجود ندارد.

البته به گفته کارشناسان خیلی از افراد خودشان را چنین متقاعد می‌کنند که رابطه عاطفی داشتن با فرد دیگر خیانت نیست، این در حالی است که همین رابطه احساسی نیز در آینده به رابطه جنسی می‌انجامد.

۴. خشم یا قصاص دلیل خیانت زن

برخی از زنان با تصویری ایده‌آل از نحوه رفتار همسرشان وارد رابطه می‌شوند. وقتی شریک زندگی از حد انتظارات خود کوتاه می‌آید و نمی‌تواند همه نیاز‌ها و خواسته‌های او را برآورده کند، می‌تواند شکافی در رابطه ایجاد کند که انگیزه انحراف را فراهم می‌کند.

برخی از زنان ممکن است به دلیل دیگری مانند رابطه گذشته شریک زندگی‌شان، از او رنجیده باشند و از خیانت خود به عنوان انتقام استفاده کنند.

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

۵. فقدان هیجان

خیلی از زنان مشتاق داشتن تعاملاتی با اندورفین بالا هستند؛ بنابراین که یک رابطه جدید از نظر آنها بسیار هیجان انگیز است.

به گفته متخصصان کار و زندگی خانوادگی گاهی بسیار خسته‌کننده می‌شود. «کسالت» چیزی است که احتمالا دلیل خیانت افراد زیادی باشد.

مطالعه‌ای نشان داد که بیش از نیمی از از زنان متاهل که خیانت می‌کنند به دنبال «اشتیاق عاشقانه» بودند، اگرچه به شوهرشان نیز علاقه داشته‌اند.

۶. محرومیت جنسی

یک زوج باید هر چقدر که می‌توانند جرقه شور جنسی را زنده نگه دارند. پیش‌بینی‌پذیری و آشنایی، در نهایت بر کیفیت و فراوانی رابطه جنسی غلبه خواهد کرد. بنابراین، تعجب آور نیست که برخی از زنانی که خیانت می‌کنند، نشانه‌های هیجان‌انگیز مراحل ابتدایی یک رابطه را از دست می‌دهند. البته از لحاظ تاریخی این عامل یکی از محرک‌های خیانت مردمحور است.

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

۷. «تنهایی» دلیل خیانت زن به شوهر

زنی که خیانت می‌کند ممکن است شریکی داشته باشد که ساعت‌های طولانی کار می‌کند و تمام روز او را با بچه‌ها در خانه رها می‌کند. شاید آنها خود را در مرحله‌ای از زندگی یافته‌اند که دوست‌یابی سخت‌تر شده یا شاید طرف مقابلشان درگیر یک بیماری مزمن باشد.

دلیل هر چه که باشد، تنهایی یا احساس انزوا و جدایی، می‌تواند مواد عالی برای شروع یک رابطه جدید را فراهم کند.   زن احساس تنهایی می‌کند و شخص دیگری شروع به برآوردن نیاز‌های برآورده نشده‌اش می‌کند.

۸. سبک دلبستگی ناامن

تئوری دلبستگی نشان می‌دهد که روابط دوران کودکی بر نحوه درک و رفتار ما در روابط صمیمانه خود در بزرگسالی تأثیر می‌گذارد. بسته به مراقبت و پرورش (یا فقدان آن) که فرد در کودکی دریافت می‌کند، در بزرگسالی در یکی از سه سبک دلبستگی قرار می‌گیرد:

  • ایمن (داشتن انتظارات و رویکرد‌های مناسب به روابط)
  • مضطرب (نمایش ترس از رها شدن)
  • اجتنابی (ترجیح می‌دهند استقلال خود را از دیگران حفظ کنند.)

افرادی که با سبک‌های دلبستگی مضطرب و اجتنابی همذات‌پنداری می‌کنند، به احتمال زیاد ویژگی‌هایی را نشان می‌دهند که در یک رابطه عاشقانه سالم تداخل ایجاد می‌کند.

در این افراد همیشه این امر وجود دارد که به دلیل رفتار‌های طرف مقابل، هرگز به خودش مطمئن نیست و حس خوشحالی ندارد. این نوع از افراد ممکن است برای شاد بودن، وارد هر رابطه‌ای بشوند.

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

۹. بحران میانسالی

درحالی که بحران‌های میانسالی عموماً افرادِ بین ۳۵ تا ۶۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این رویداد کمتر به سن مربوط می‌شود و بیشتر به شرایط.

رویداد‌های مهم زندگی، مانند مرگ والدین یا تولد یک نقطه عطف، ممکن است باعث بحران میانسالی در یک زن شود و باعث شود که با بار بزرگی دست‌و‌پنجه نرم کنند.

آنها میان انتظارات اجتماعی-فرهنگی گیر می‌کنند؛ اینکه باید «همه‌چیز داشته باشند»؛ یک شغل موفق، یک شریک عاشق، فرزندان دوست داشتنی و غیره.

در چنین شرایط یک زن ممکن است با خودش فکر کند زمان زیادی ندارد و تلاش کند توانایی‌های بالقوه خود را به رسمیت بشناسد و زمان از دست رفته را جبران کند. درنتیجه او خارج از شخصیتش عمل می‌کند.

۱۰. افسردگی زنان دلیل خیانت زن به شوهر

افسردگی و خیانت دست به دست هم می‌دهند. یک رابطه جدید برای زنان هیجان‌انگیز است؛ چرا که مغز می‌تواند در آن شروع به پمپاژ دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین کند. اساسا ما انسان‌ها به همین دلیل دارو‌های ضد افسردگی مصرف می‌کنیم.

به عبارت دیگر، زنی که خیانت می‌کند می‌تواند از طریق خیانت، خود درمانی کند، حتی اگر دلیل واقعی لذت خود را درک نکند!

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

۱۱. بودن در یک موقعیت خاص

تعداد کمی از خیانت‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده است. بیشترشان نتیجه یک موقعیت غیرمنتظره است. این موقعیت حتی می‌تواند از داشتن حس دلسوزی برای فرد دیگری شروع شود. افراد در این شرایط معمولا نمی‌توانند دلیل خیانت خود را توضیح دهند. خیانت یک‌جور‌هایی اتفاق می‌افتد.

به گزارش راستان، موقعیت‌های مشابهی در حوزه دیجیتال نیز وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های دوست‌یابی و پیام‌رسانی، سهولت ارتباط ما با دیگران را متحول کرده‌اند و گاهی اوقات به‌عنوان سکوی پرشی برای امور عمل می‌کنند؛ حتی اگر با تعاملات معمولی شروع شود.

۱۲. استفاده از «بی‌حسی عاطفی» و فرار از واقعیت

افراد می‌توانند انواع مختلفی از مکانیسم‌های مقابله‌ای را برای مقابله با احساسات دشوار ایجاد کنند. گاهی‌اوقات استراتژی‌هایی را انتخاب می‌کنند که اثرات بی حس کننده عاطفی دارند؛ به عنوان گزینه‌ای آسان‌تر از مواجهه با آنها.

رابطه جنسی، مواد مخدر، الکل و سایر اعتیاد‌ها یا رفتار‌های بد، تنها چند نمونه هستند.

«یک رابطه جدید می‌تواند فرار از واقعیت است». در این شرایط، زنان تلاش می‌کنند تا با شریک زندگی خود صادق باشند، اما به جای آن به دنبال دنیایی فانتزی هستند که نه تنها آن‌ها را بی حس می‌کند، بلکه تکان شگفت انگیزی نیز در سیستم ایجاد می‌کند و آدرنالین‌شان آنها را به سمت خیانت بالا می‌برد.

دلیل خیانت زن به مرد را می‌دانید؟ ۱۲ عاملی که باعث می‌شود یک زن متعهد نماند

سخن آخر...

هرگز خیانت در یک رابطه موجه نیست. همیشه بهتر است قبل از اینکه با یک نفر دیگر وارد رابطه شوید، رابطه قبلی‌تان را پایان دهید.

درک دلایل خیانت زنان مفید است. به طور کلی، شایع‌ترین دلایلی که باعث می‌شود زنان خیانت کنند، همگی به یک چیز گم‌شده در رابطه مربوط می‌شود؛ بنابراین اطمینان از اینکه هر دو طرف رابطه آنچه را که از رابطه‌شان نیاز دارند را دریافت می‌کنند، کلیدی است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون