ساعت بازی فرانسه و اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳

ساعت بازی فرانسه و اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳
تیم‌های ملی فرانسه و اسپانیا در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا امروز سه‌شنبه به مصاف هم خواهند رفت.
کد خبر: ۲۶۷۲۴
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

زی‌سان: تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امروز سه‌شنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش «زی‌سان»، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه امروز سه شنبه ۱۹ تیر از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل هم قرار می‌گیرند. این بازی در آلیانتس آره نا مونیخ انجام می‌شود.

۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ در دیدار نهایی مسابقات لیگ ملت‌های اروپا، فرانسه با نتیجه ۲-۱ در ورزشگاه سن‌سیرو از سد اسپانیا گذشت و قهرمان شد. در آن دیدار بنزما و امباپه برای فرانسه و اویارسابال برای اسپانیا گلزنی کردند.

آمار بازی‌های فرانسه و اسپانیا

۳۶) اسپانیا و فرانسه ۳۶ مرتبه در طول تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که لاروخا ۱۶ برد داشته، خروس‌ها ۱۳ بازی را برده‌اند و ۷ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۱۰۲) نبرد اسپانیا – فرانسه قدمتی ۱۰۲ ساله دارد. اولین دیدار دو تیم که دوستانه بود سال ۱۹۲۲ برگزار شد و آن بازی را اسپانیا با ۴ گل برد. در ۴ بازی نخست دو تیم لاروخا پیروز شد.

۱۹) تا سال ۱۹۸۴ دو تیم ۱۹ مرتبه به مصاف هم رفتند که همه این بازی‌ها دوستانه بود. اولین بازی رسمی‌شان در یورو ۱۹۸۴ برگزار شد.

۴) این دو تیم ۴ مرتبه در یورو به مصاف هم رفته‌اند که فرانسه ۲ بازی را برده، یک بازی به سود اسپانیا خاتمه یافته و یک بازی هم مساوی شده است.

۱) اولین قهرمانی تاریخ فرانسه در جام ملت‌های اروپا سال ۱۹۸۴ با برتری مقابل اسپانیا در پاریس به‌دست آمد. خروس‌ها آن بازی را با ۲ گل پلاتینی و بلونه بردند.

۴) در ۴ بازی آخر اسپانیا و فرانسه، دو تیم به تساوی نرسیده‌اند. سهم هر تیم ۲ برد بوده است.

۶) این ششمین حضور اسپانیا بین ۴ تیم برتر جام ملت‌های اروپاست. لاروخا در ۵ حضور قبلی ۳ مرتبه قهرمان شده است. فقط دوره قبلی از راه‌یابی به فینال بازماندند.

۶) فرانسه هم برای ششمین مرتبه بین ۴ تیم برتر یورو قرار می‌گیرد. خروس‌ها ۲ مرتبه قهرمان شده‌اند و ۲ مرتبه پای فینال شکست خورده‌اند.

۳) اسپانیا کنار آلمان با ۳ جام پرافتخارترین تیم‌های جام ملت‌های اروپا هستند. در صورت قهرمانی لاروخا، این تیم از ژرمن‌ها سبقت خواهد گرفت.

۱) دیدیه دشان در صورت قهرمانی با فرانسه اولین و تنها فردی خواهد بود که به‌عنوان سرمربی و کاپیتان در جام ملت‌های اروپا و جام‌جهانی قهرمان می‌شود.

۱۱) اسپانیا با ۱۱ گل زده در کنار آلمان برترین خط حمله‌های یورو را در اختیار دارند. لاروخا شانس دارد در این رکورد از آلمان جدا شود.

۳) فرانسه با تنها ۳ گل زده در ۵ بازی قبلی تا مرحله نیمه‌نهایی یورو رسیده است! همین آمار باعث انتقاد زیادی از تیم دیدیه دشان شده.

۱) با وجود رکورد بد گل زده، خروس‌ها با یک گل خورده بهترین خط دفاعی یورو را در اختیار داشته‌اند. در واقع این تیم در ۴ بازی گلی دریافت نکرده است و تنها گلی که خورده هم در بازی با لهستان از روبرت لواندوفسکی و از روی نقطه پنالتی بود.

۹۰) با ۹۰.۸ درصد پاس سالم، فرانسه بعد از آلمان دومین تیم خوب در این آمار است. اسپانیا با ۹۰.۲ درصد پاس سالم چهارم است.

۲۳۰) آمار ۲۳۰ بازیابی توپ در این آمار اسپانیا را بالاتر از همه تیم‌های یورو قرار داده است. فرانسه با ۲۰۰ بازیابی در رده پنجم قرار دارد.

۱۰۸) یورو ۲۰۲۴ از لحاظ تعداد گل وضعیت خیلی خوبی نداشته؛ در این تورنمنت ۱۰۸ گل ثبت شده که میانگین ۲.۲۵ گل برای هر بازی را نشان می‌دهد.

۳) کودی خاکپو بدشانس بود که در بازی با ترکیه قبل از ضربه زدنش مدافع حریف توپ را وارد دروازه خودی کرد. ستاره هلند در صدر جدول گلزنان است، اما فعلاً گیورگس میکاتادزه از گرجستان، جمال موسیالا از آلمان و ایوان شرانتس از اسلواکی شرکای او هستند.

۳) لامین یامال ستاره ۱۶ ساله اسپانیا با ۳ پاس‌گل در صدر جدول گلزنان یورو قرار گرفته است.

مصدومان و محرومان

مصدومیت سنگین در دیدار مقابل آلمان، پدری را از ادامه تورنمنت محروم کرد. دنی کارواخال، آلوارو موراتا و رابین لِنورماند هم محرومان اسپانیا برای این بازی حساس هستند. دیدیه دشان خوش‌شانس است که بدون تلفات فرانسه را به مرحله نیمه‌نهایی رسانده.

ترکیب احتمالی دو تیم فرانسه و اسپانیا

اسپانیا: سیمون، ناواس، ناچو، لاپورت، کوکوریا، مرینو، رودری، روئیس، یامال، ویلیامز و اولمو

فرانسه: مانیان، کونده، اوپامکانو، سالیبا، هرناندس، کانته، شوامنی، رابیو، گریزمن، تورام و امباپه

منبع: خبر ورزشی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون