از اعتراض متفاوت به ردصلاحیت تا میل شدید به دیده شدن

پشت‌پرده سفر محمود احمدی‌نژاد به ترکیه؛ چرا احمدی‌نژاد با زنان نیمه‌برهنه عکس گرفت؟ 

پشت‌پرده سفر محمود احمدی‌نژاد به ترکیه؛ چرا احمدی‌نژاد با زنان نیمه‌برهنه عکس گرفت؟ 
احمدی‌نژاد باید راهی را پیدا می‌کرد که کنش رای ندادن او فراتر از یک خبر ساده باشد. راهی که ابتدای آن با سفر به استانبول آغاز شود و در انتها با انتشار عکس‌های جنجالی با زنان نیمه‌برهنه تمام شود. چه خبری جذاب‌تر و جنجالی‌تر از این‌که محمود احمدی‌نژاد که زمانی به عنوان بانی طرح تندروی‌های اجتماعی در ایران شناخته می‌شد، اکنون با زنان نیمه برهنه عکس می‌گیرد.
کد خبر: ۲۶۶۸۵
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

زی‌سان: محمود احمدی‌نژاد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه مشارکت نکرد، اما در دور دوم او به استانبول سفر کرد تا اصطلاحا با هیات همراهش از زمینه‌های مشترک فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه دیدن کند. 

به گزارش «زی‌سان»، احمدی‌نژاد نه تنها رای نداد بلکه به یک شهر مهم و شناخته شده برای ایرانیان یعنی استانبول ترکیه سفر کرد. او قبل‌تر نیز با سفر به کشور گواتمالا توجهات را به سوی خود معطوف کرده، اما این سفر این بار او به استانبول از جهات مختلف متفاوت و بسیار جنجالی‌تر شد. 

احمدی‌نژاد و عکس گرفتن با زنان بی‌حجاب و نیمه برهنه در استانبول

محمود احمدی‌نژاد روز جمعه ۱۵ تیر به استانبول سفر کرد. او در روز اول بلافاصله بعد از رسیدن به این شهر از مسجد ایاصوفیه دیدار کرد. در روز‌های بعد او به «توپکاپی» در شهر استانبول رفت و در آن‌جا بود که برای اولین بار عکس‌هایی از او با زنان بی‌حجاب و نیمه برهنه منتشر شده و نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. 

فراتر از این عکس‌ها که در کانال دولت بهار منتشر شدند، او در ادامه سفرش به ترکیه، روز گذشته دوشنبه ۱۸ تیر از بازار سرپوشیده شهر استانبول ترکیه دیدن کرد. احمدی‌نژاد در این محل با بسیاری از کاسبان و مردم عادی دیدار و عکس یادگاری گرفت. البته عکس‌هایی که بخشی از آنها با زنان فاقد پوشش استاندارد بودند. زنانی که تصاویر آنها بسیار متفاوت از استاندارهای انتشار تصاویر در رسانه‌های داخلی کشور بود. به همین دلیل برخی تصاویر سفر احمدی‌نژاد به ترکیه را سانسور کردیم. 

پشت پرده سفر احمدی‌نژاد به ترکیه؛ چرا احمدی‌نژاد با زنان نیمه‌برهنه عکس گرفت؟ 

چرا احمدی‌نژاد به استانبول سفر کرد و چرا اصرار به انتشار تصاویر با مردم عادی و به خصوص زنان دارد؟

محمود احمدی‌نژاد دقیقا در روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، به استانبول سفر کرد. شاید در ابتدا چنین به نظر برسد که او در روز جمعه ۱۵ تیر ماه قصد داشته این پیام را مخابره کند که در انتخابات مشارکت نخواهد کرد و این که چه کسی رئیس‌جمهور آینده خواهد شد، برایش اهمیتی ندارد. 

پشت پرده سفر احمدی‌نژاد به ترکیه؛ چرا احمدی‌نژاد با زنان نیمه‌برهنه عکس گرفت؟ 

پشت پرده سفر احمدی‌نژاد به ترکیه؛ چرا احمدی‌نژاد با زنان نیمه‌برهنه عکس گرفت؟ 

اما این تنها می‌تواند ۱۰ درصد ماجرا باشد. در پشت پرده این داستان، عشق و خواست پنهانی به دیده شدن و در کانون توجه بودن به وضوح دیده می‌شود. احمدی‌نژاد دوست دارد دیده شود و توجهات به سوی او معطوف باشد. نهایت توجه رسانه‌ها به رای ندادن احمدی‌نژاد یک خبر کوتاه با این مضمون بود که «احمدی‌نژاد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هم رای نداد.» شاید بسیاری از مخاطبان هم حتی حاضر نبودند متن این خبر را باز کنند؛ چرا که کنش او چندان اهمیتی برای جامعه نداشت.

احمدی‌نژاد باید راهی را پیدا می‌کرد که کنش رای ندادن او فراتر از یک خبر ساده باشد. راهی که ابتدای آن با سفر به استانبول آغاز شود و در انتها با انتشار عکس‌های جنجالی با زنان نیمه‌برهنه تمام شود. چه خبری جذاب‌تر و جنجالی‌تر از این‌که محمود احمدی‌نژاد که زمانی به عنوان بانی طرح‌های تند و تیز اجتماعی و محدودیت و فیلترینگ و گشت ارشاد در ایران شناخته می‌شد، اکنون با زنان نیمه برهنه عکس می‌گیرد. 

پشت پرده سفر احمدی‌نژاد به ترکیه؛ چرا احمدی‌نژاد با زنان نیمه‌برهنه عکس گرفت؟ 

تردیدی وجود ندارد نزدیکان احمدی‌‎نژاد و مسئولان کانال تلگرامی دولت بهار وابسته به او، به خوبی می‌دانستند که انتشار عکس‌های او با زنان بی‌حجاب و نیمه برهنه جنجالی خواهد شد. این‌که آنها به شکل سهوی چنین اقدامی را انجام داده باشند نه عقلانی است و نه قابل قبول. احمدی‌نژاد به صورت کاملا تعمدی دوست داشت و دارد که تنها مسعود پزشکیان در کانون توجهات نباشد بلکه رسانه‌ها به او نیز بپردازند. شاید همین حالا نیز احمدی‌نژاد و نزدیکانش از دیدن مطلب حاضر به شدت مشعوف شوند و لذت ببرند. خلاصه داستان بسیار ساده است عشق به دیده شدن و فراموش نشدن و ترسیم چهره‌ای محبوب و مردمی از خود! 

تغییر چهره احمدی‌نژاد از لغو پرواز مستقیم آنتالیا به حضور در جمع زنان نیمه برهنه

فراتر از اهداف پشت‌پرده سفر احمدی‌نژاد و انتشار عکس‌های جنجالی سفر او. شاید برای بسیاری تغییر ماهیت و رویکرد محمود احمدی‌نژاد قابل باور نباشد. شخصی که در همان ابتدای رسیدن به قدرت، پرواز مستقیم به آنتالیا را برای شهروندان ایرانی -به دلیل این‌که فکر می‌کرد سفر به این شهر عامل فسق و فجور است- حذف کرد، حالا با زنانی با پوشش ساحلی عکس یادگاری می‌گیرد.

در واقع، مسافران ایرانی آنتالیا آخرین پرواز‌های مستقیم به این شهر توریستی را اوایل سال ۸۴ تجربه کردند. همان روز‌ها بود که وزیر راه و ترابری وقت به سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد کلیه پرواز‌های مستقیم به سمت آنتالیا را لغو کند. آن روز مهمترین دلیل لغو این پرواز‌ها را کمبود وسایل حمل و نقل در ناوگان هوایی ایران عنوان شد، اما رسانه‌های ترکیه درباره این ممنوعیت و شروط ایران برای از سرگیری دوباره پرواز مستقیم به آنتالیا، دلیل دیگری را مطرح کردند.

رسانه‌های ترکیه در آن زمان نوشتند که محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران پس از پخش تصاویر تفریح زنان ایرانی در کنار دریای مدیترانه در تلویزیون‌های ترکیه، پرواز هوایی تهران- آنتالیا را لغو کرده است. این رسانه‌ها همزمان با سفر پرویز داودی معاون اول وقت محمود احمدی‌نژاد به ترکیه و دیدار او با اردوغان روایت جدیدی از ماجرای ممنوعیت پرواز مستقیم از ایران به ترکیه را نقل کردند.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
cm
اخه این ادم ارزش دیده شدن رو داره که بخواد بهش توجه بشه بدبخت عقده ای هشت سال مردم رو با یارانه 45 تومنی سر کار گذاشتی
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۲ | انتشار یافته: ۱
گوناگون