خواص ماساژ صورت چیست؟

خواص ماساژ صورت چیست؟
خیلی‌ها هرماه هزینه زیادی برای خرید شوینده پوست و روتین پوستیِ مخصوص پوست‌شان می‌کنند، اما گاهی‌اوقات نتیجه مطلوبی از انجام روتین پوستی نمی‌گیرند. اگر شما هم از انجام روتین پوستی نتیجه نگرفته‌اید، این بار با خواص ماساژ صورت آشنا شوید.
کد خبر: ۲۶۶۲۰
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹

خواص ماساژ صورت چیست؟ در این مطلب این فواید ماساژ دادن صورت رو روش ماساژ صورت را به شما آموزش خواهیم دادیم تا سلامت پوست‌تان را ارتقا ببخشید.

زی‌سان: این روز‌ها با توجه به توصیه پزشکان و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بیشتر افراد به خصوص خانم‌ها توجه ویژه‌ای به روتین مراقبت از پوست‌شان می‌کنند، اما نکته‌ای که معمولاً از چشم همه دور می‌ماند، تأثیر ماساژ صورت بر شادابی و جوانی پوست است. جالب است بدانید شما به آسانی و در خانه می‌توانید صورت‌تان را ماساژ دهید و پس از گذشت مدت کوتاهی تأثیر شگفت‌انگیز آن را روی پوست‌تان مشاهده کنید. در این مطلب خواص ماساژ صورت و آموزش این نوع ماساژ را بخوانید.

پیشنهاد: فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست!

خواص ماساژ صورت چیست؟

۱_ بهبود سریع جای جوش و پیشگیری از بروز جوش جدید

ماساژ صورت با افزایش گردش خون، مانع از تجمع چربی‌ها زیر پوست می‌شود و این گونه از بروز جوش جلوگیری می‌کند. علاوه بر این گردش خون در پوست صورت باعث بهبود سریع جای جوش نیز می‌شود.

۲_ کند کردن روند پیری پوست و کاهش چین و چروک

به گزارش زی‌سان، با افزایش گردش خون در پوست کلاژن بیشتری تولید می‌شود. کلاژن تولید شده در پوست روند پیری آن را کاهش می‌دهد همچنین باعث کاهش چین و چروک نیز می‌شود.

۳_ کاهش استرس

ماساژ صورت با فعال کردن اعصاب سمپاتیک باعث آرامش و کاهش استرس می‌شود.

پیشنهاد: ۱۰ نکته برای کاهش استرس!

خواص ماساژ صورت چیست؟

۴_ سم زدایی پوست صورت

ماساژ صورت با حرکت دادن مایع لنفاوی و دفع سموم به شاداب و درخشان شدن پوست صورت کمک می‌کند.

طرز ماساژ صورت را یاد بگیرید!

ماساژ صورت با دست

در ادامه مراحل ماساژ صورت با دست را می‌خوانید.

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، ماساژ صورت را از ناحیه لنفاوی که از زیر لاله گوش به سمت شانه است شروع کنید. برای ماساژ نواحی لنفاوی از نوک انگشتان‌تان استفاده کنید و به صورت دایره‌ای ناحیه لنفاوی را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.

مرحله دوم: زیر چشمان‌تان را ماساژ دهید و آرام به سمت گلو پایین بیایید، سپس از دو طرف چانه را ماساژ داده و دوباره به سمت بالا بروید.

مرحله سوم: به صورت دایره‌ای اطراف چانه و اطراف دهان‌تان را به مدت ۱ دقیقه ماساژ دهید؛ دقت کنید که ماساژ صورت را از پایین به بالا انجام دهید.

مرحله چهارم: در این مرحله نوبت به ماساژ دادن پیشانی است. ابتدا هر دو طرف سر را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید سپس به سمت مرکز پیشانی بیایید، دوباره به دو طرف پیشانی بروید و همزمان دو طرف را ماساژ دهید.

مرحله پنجم: به گزارش زی‌سان، برای ماساژ چشم ابتدا انگشتان‌تان را در قسمت داخلی زیر ابرو قرار دهید و سپس آنها را به سمت خارجی چشم بکشید؛ ماساژ این ناحیه از صورت باید آرام و با دقت انجام شود.

مرحله ششم: در این مرحله باید اطراف دهان‌تان را ماساژ دهید. برای این کار به آرامی نزدیک گوشه‌های دهان را با حرکات دایره‌ای ملایم و به سمت بالا ماساژ دهید.

مرحله هفتم: در این مرحله باید گونه‌هایتان را ماساژ دهید. برای این کار با انگشتان‌تان حرکات آرام دایره‌ای مانند روی سیب‌های گونه انجام دهید تا عضلات این ناحیه سفت و محکم شود و دچار افتادگی و چروک نشوند.

بهترین روغن برای ماساژ صورت چیست؟

روغن بادام تلخ، روغن زیتون، روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن آووکادو بهترین روغن‌ها برای ماساژ صورت هستند.

خواص ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت با روغن نارگیل

به گزارش زی‌سان، روغن نارگیل حاوی اسید‌های چرب مغذی است که به آبرسانی و محافظت از پوست کمک می‌کند. قبل استفاده از روغن نارگیل برای ماساژ پوست صورت، پوست را با یک شوینده ملایم مخصوص بشویید. در یک کاسه کوچک، مقداری روغن نارگیل بریزید و آن را در مایکروویو گرم کنید. با انگشت یا پنبه، مقداری روغن نارگیل را بردارید و به آرامی روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید. از حرکات نرم و دایره‌ای استفاده کنید و مطمئن شوید که روغن به طور یکنواخت در سطح پوست پخش شده است. حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا روغن نارگیل روی پوست بماند سپس پوست صورت را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم به صورت ضربه‌ای صورت را خشک کنید.

ماساژ صورت با روغن زیتون

ماساژ صورت با روغن زیتون یک راهکار درمانی قطعی برای خشکی پوست است. برای ماساژ صورت با روغن زیتون ابتدا صورت خود را با آب و یک شوینده ملایم مخصوص پوست‌تان بشویید، سپس صورت خود را به مدت ۱۰ دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید و در پایان با آب گرم بشویید.

ماساژ صورت با یخ

به گزارش زی‌سان، این نوع ماساژ می‌تواند باعث تحریک پوست‌تان شود و به افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. اما اگر پوست تان حساس نیست و می‌خواهید ماساژ صورت با یخ را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم چند تکه یخ را در یک پارچه نخی یا پلاستیک بگذارید سپس به شکل ملایم و با حرکات دایره‌ای، روزانه یک بار و به مدت ۱ الی ۲ دقیقه آن را روی پوست‌تان ماساژ دهید.

پیشنهاد: با این روش ساده با سیاهی زیر چشم خداحافظی کنید!

ماساژ صورت با خیار یخ زده

اگر به تازگی به شبکه‌های اجتماعی سَر زده باشید محال است تبلیغ و آموزش این نوع ماساژ را ندیده باشید. ماساژ پوست صورت با خیار یخ زده باعث سفت شدن پوست صورت و از بین رفتن تیرگی‌های پوست می‌شود. برای این کار یک خیار را از وسط نصف کنید و در فریزر بگذارید و صبر کنید تا یخ بزند. وقتی خیار یخ زد، آن را با دستکش یا حوله بگیرید تا دست‌تان یخ نزند سپس با خیار یخ زده پوست صورت‌تان را به سمت بالا ماساژ دهید.
تنها نکته مهم که در این نوع ماساژ باید رعایت کنید این است که ماساژ را به سمت بالا و طرفین صورت انجام دهید.

ماساژ صورت برای کلاژن سازی

کلاژن درواقع پروتئینی است که باعث جوانی و شادابی پوست می‌شود. ماساژی که در ادامه یاد می‌گیرید روند ساخت کلاژن در پوست را تحریک می‌کند و باعث شاداب‌تر شدن پوست همچنین رفع خطوط و چین و چروک پوست صورت می‌شود.

 مرحله اول: برای هر گونه ماساژ ابتدا باید صورت‌تان را با شوینده ملایم و مخصوص نوع پوست‌تان بشویید.

مرحله دوم: به گزارش زی‌سان، انگشت میانی و اشاره دو دست‌تان را روی پیشانی میان ابرو‌هایتان قرار دهید و آرام به سمت بیرون و شقیقه‌ها با انگشت ضربه بزنید.

مرحله سوم: دوباره به سمت وسط پیشانی حرکت کنید. این بار بالاتر بروید و همین حرکت را دوباره تکرار کنید.

مرحله چهارم: با انگشت میانی و اشاره مانند مراحل پیش از پیشانی به سمت شقیقه‌ها بروید ولی این بار به جای ضربه زدن با چهار انگشت با حرکت دورانی این نواحی را ماساژ دهید.

مرحله پنجم: انگشتان اشاره‌ی خود را زیر چشم‌هایتان، روی استخوان گونه، قرار دهید و از سمت بینی شروع کنید و به سمت گوشه‌های خارجی چشم‌تان بروید. این کار را با حرکات ضربه‌ای ملایم انجام دهید و دوبار تکرار کنید.

مرحله ششم: به گزارش زی‌سان، در این مرحله باید گونه‌هایتان را ماساژ دهید. برای انجام این مرحله از انگشتان اشاره و میانه استفاده کنید. از قسمت پایین بینی شروع به زدنِ ضربه‌هایی ملایم بکنید و به سمت بیرون حرکت کنید و تا نزدیکی گوش‌هایتان بروید. همین حرکت را با ماساژ دورانی نیز تکرار کنید.

مرحله آخر: در مرحله آخر باید خط فک و چانه‌تان را ماساژ دهید. برای این کار انگشتان خود را زیر لب‌ها و روی گونه‌ی خود قرار دهید. سپس با حرکات ضربه‌ای به سمت لاله‌ی گوش بروید. همین حرکات ضربه‌ای را از سمت گوش به سمت چانه نیز تکرار کنید.

خواص ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت برای سفت شدن پوست

ماساژ لیفتینگ، بهترین نوع ماساژ صورت بوده که تاثیر بی‌نظیری در سفت شدن پوست صورت دارد. برای انجام ماساژ صورت، هر دو دست را روی پیشانی گذاشته و با ملایمت به طرف گوش‌ها حرکت دهید. پس از آن دست‌ها را روی استخوان گونه‌ها قرار داده و دوباره به طرف گوش‌ها ببرید. در آخر، دستان خود را زیر استخوان گونه گذاشته و به طرف فک ببرید.

آموزش ماساژ صورت برای پاکسازی

به گزارش زی‌سان، برای انجام این نوع ماساژ مانند بقیه انواع ماساژ باید پوست صورت را با شوینده ملایم بشویید سپس یک ماسک مناسب پوست‌تان بزنید. می‌توانید از ماسک‌های ورقه‌ای نیز استفاده کنید. اجازه دهید ماسک حدود ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند سپس ماسک را بردارید و ماساژ را مانند آن چه در این مطلب توضیح دادیم انجام دهید. در آخر پوست‌تان را مجدد بشویید و با حوله نرم خشک کنید. در صورتی که پوست‌تان خشک است می‌توانید پس از خشک کردن پوست از یک کرم آبرسان و مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

پیشنهاد: درمان سردرد با ماساژ؛ آموزش فشار نقاط برای تسکین درد سر!

ماساژ صورت برای جوان‌سازی

این نوع ماساژ مشابه ماساژ برای کلاژن سازی است و اصطلاحاً به آن ماساژ لیفتینگ می‌گویند. در ادامه آموزش ماساژ لیفتینگ را بخوانید.

مرحله اول: چشمان‌تان را ببندید و کف دست‌هایتان را روی چشم‌ها قرار دهید. فشار ملایمی روی چشم‌هایتان وارد کنید سپس به آهستگی دست‌ها را بردارید.

مرحله دوم: انگشت شست دو دست‌تان را در وسط چانه قرار دهید و با حرکات چرخشی آن را ماساژ دهید.

مرحله سوم: به گزارش زی‌سان، با انگشت اشاره و میانی دو دست، ضربه‌های یکنواختی به پیشانی وارد کنید (حدفاصل دو ابرو) و آرام به سمت شقیقه‌ها پیش ببرید.

 مرحله چهارم: با کف دست‌هایتان، یکی پس از دیگری روی پیشانی را از رأس بینی تا خط رویش مو‌ها بکشید.

مرحله پنجم: زیر استخوان‌های گونه را با ملایمت به‌سوی بالا فشار دهید و به مدت ۴۰ ثانیه نگه دارید.

مرحله ششم: انگشت اشاره و انگشت میانی دست‌تان را دو طرف سوراخ‌های بینی قرار دهید و در جهت زیر استخوان‌های گونه سپس بالاتر تا گوش بکشید و در انتها در ناحیه شقیقه‌ها را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.

مرحله هفتم: به گزارش زی‌سان، نوک سه انگشت خود را بر روی بخش فوقانی پیشانی قرار دهید و با کمی فشار به سمت شقیقه‌ها و پایین بکشید. درآخر انگشتان را روی نقطه شروع ابرو‌ها گذاشته و به سمت شقیقه‌ها بکشید.

مرحله هشتم: انگشت اشاره دست‌تان را از وسط لب‌ها به سمت گوشه لب‌ها و بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.

مرحله نهم: از چانه شروع کنید و روی استخوان‌های گونه و خط فک به سمت شقیقه‌ها و گوش را با کف دست‌تان ماساژ دهید.

مرحله دهم: نوک انگشت سبابه دو دست‌تان را روی چانه قرار دهید و به سمت بالا تا پایین استخوان‌های گونه، بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.

مرحله یازدهم: برای از بین بردن خط خنده در کنار لب‌ها، گونه‌ها را از هوا پر کرده تا ۱۵ بشمارید و یک دفعه هوا را خارج کنید.

مرحله دوازدهم: چشمان خود را ببندید و کف دست‌ها را روی چشم‌ها قرار دهید. روی چشم‌ها فشار ملایمی وارد کرده و به آهستگی دست‌ها را بردارید.

مرحله سیزدهم: شست دست‌تان را در وسط چانه قرار دهید و با حرکات چرخشی آن را ماساژ دهید. چانه را به کمک انگشتان اشاره از مرکز به خارج فشار دهید.

مرحله چهاردهم: کف دستتان را روی استخوان‌های گونه و خط فک به سمت شقیقه‌ها و گوش ماساژ دهید.

در آخر مرحله سوم تا چهاردهم را یک بار دیگر تکرار کنید.

+ فواید ماساژ کف پا چیست؟

سخن پایانی

در این مطلب خواص ماساژ صورت را بررسی کردیم. ماساژ صورت در کنار روتین پوستی و ورزش می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی در جوانی وشادابی پوست شما داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای نتیجه گیری بهتر حداقل ۲ الی ۳ بار در هفته ماساژ مناسب با شرایط پوست‌تان را انجام دهید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون