معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند
با برخی از مهم‌ترین خوانندگان جهان عرب که شهرت جهانی داشته و صاحب سبک هستند بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۲۶۳۱۵
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

جامعه عرب از لحاظ فرهنگی بسیار متنوع و از نظر هنری نیز غنی است و از جمله در زمینه موسیقی زبانزد است. موسیقی عرب از یک کنسرت کلاسیک که در آن تنها یک آهنگ بیش از یک ساعت زمان می‌برد گرفته تا آهنگ‌های مدرن پاپ، مختلف است.

در زیر با برخی از تاثیرگذارترین خوانندگان و معروف‌ترین خواننده‌های عرب که در حرفه خود صاحب سبک در جهان عرب هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

 فیروز

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

نهاد حدید که با نام هنری فیروز شناخته می‌شود متولد سال ۱۹۳۵ است و یکی از سرشناس‌ترین خوانندگان لبنانی است.  استعداد خوانندگی او از همان سنین بسیار جوانی کشف شد و سال هاست در صنعت موسیقی فعالیت دارد. در طول دوره جنگ، سبک و سیاق آهنگ‌های او بیشتر ماهیت سیاسی به خود گرفتند. او تا به امروز برای اتحاد و استقلال لبنان ترانه خوانده است و صدای شفاف و زیبای او هنوز هم در بسیاری از خانه‌ها و اتومبیل‌ها شنیده می‌شود.

کاظم الساهر

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

این خواننده و آهنگ ساز عراقی لقب “قیصر موسیقی عرب” را با خود یدک می‌کشد، علاقه او به موسیقی از همان کودکی با شنیدن رادیو شروع شد. او ترانه نویسی کرد و نوازندگی گیتار را فرا گرفت و در نهایت در آکادمی موسیقی بغداد ثبت نام کرد. مضمون آهنگ‌های او از عاشقانه تا سیاسی متفاوت است. او در بسیاری از رویداد‌های خیریه شرکت کرده و جوایز زیادی از جمله مدال سفیر آهنگ‌های عراقی را در کارنامه کاری خود دارد. نوع آهنگ‌های او بیشتر به سبک عربی رسمی (عربی استاندارد مدرن) است که به خصوص برای زبان آموزان عربی ایده آل است.

ام کلثوم

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

ام کلثوم خواننده مصری است که در حدود سال ۱۹۰۰ متولد شد و از گذشته تا حتی امروز به عنوان یکی از بزرگترین خوانندگان جهان عرب در تاریخ از او یاد می‌شود. او کنترل زیادی روی صدایش داشت که می‌توانست تاثیر احساسی زیادی روی شنونده بگذارد. کنسرت‌های او به روی عموم مردم باز بود که همین امر محبوبیت بیشتر او را فراهم می‌کرد. وی از جمله خوانندگان شناخته شده در بین رئیس جمهور‌های مصر و دیگر چهره‌های مهم است.

فرید الاطرش

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

این خواننده یکی از خواننده‌های اسطوره‌ای جهان عرب است. او هنرمندی سوری- مصری است که به “پادشاه عود” نیز معروف است. او بیش از ۴۰ سال در حرفه خود موفقیت کسب کرد و حدود ۴۰۰ آهنگ داشته و در ۳۱ فیلم نیز نقش آفرینی کرده است. او خوانندگی را ابتدا با اجرا در ایستگاه‌های خصوصی رادیو مصر آغاز کرد. خواهر او اسمهان نیز در صنعت موسیقی بسیار معروف است و با هم در فیلم‌ها و آهنگ‌های مختلف همکاری داشتند. البته زندگی شخصی این خواننده با قمار و روابط عاشقانه آمیخته بود و از بدهی‌های مالی سنگین رنج می‌برد.

نانسی عجرم

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

نانسی خواننده و بازیگر مدرن لبنانی است و  از سن ۱۵ سالگی خوانندگی را آغاز کرد. وی یکی از ستاره‌های پاپ در خاورمیانه است و حتی از آنجا که وی یکی از تاثیرگذارترین زنان خاورمیانه محسوب می‌شود برخی او را “اپرا” می‌نامند. وی پس از بچه دار شدن به ترانه‌های کودکانه نیز توجه نشان داد و دو آلبوم کودکان منتشر کرد.

 عبد الحلیم حافظ

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

حافظ شاید یکی از شناخته شده‌ترین خوانندگان مصری باشد. استعداد موسیقی او از همان کودکی کشف شد و در نتیجه او را به موسسه موسیقی عربی در قاهره فرستادند. او به عنوان یک خواننده بسیار رمانتیک و احساسی معروف است و آلبوم‌های متعددی منتشر نکرده و اغلب همان آهنگ‌های قبلی اش را اجرای زنده انجام می‌داد. وی در نواختن بسیاری از آلات موسیقی از جمله عود، پیانو، گیتار، کلارینت و طبل مهارت داشت. علاوه بر موسیقی، وی بازیگر، تاجر، آهنگ ساز و مدرس موسیقی نیز بود.

 اصاله نصری

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

اصاله خواننده سوری است و جالب است بدانید موسیقی را از چهار سالگی و با آهنگ‌های مذهبی، میهنی و کودکان آغاز کرد و سپس با انتشار یکی از آلبوم هایش به اوج شهرت رسید. وی همچنین پس از اجرای آهنگی به مناسبت استقلال بحرین، توانست تابعیت این کشور را نیز به دست آورد.

راغب علامه

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

علامه خواننده، آهنگ ساز و شخصیت تلویزیونی معروف لبنان است. استعداد او در یک برنامه استعداد یابی که در دهه ۱۹۸۰ برگزار شده بود، کشف شد و پس از آن تعداد زیادی آلبوم و تک آهنگ‌های موفق منتشر کرد. در حقیقت یکی از ترانه‌های او اولین آهنگی بود که موزیک ویدیو آن ساخته شد. او در طول حرفه موفق موسیقی اش جوایز زیادی نیز کسب کرده و داور اصلی برنامه استعدادیابی عرب آیدل (نسخه عربی امریکن آیدل) است.

ورده جزائریه

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

ورده از خوانندگانی لبنانی الجزایری دنیای عرب است که در فرانسه متولد شده است. او در سنین کودکی خوانندگی را با آهنگ‌های میهنی آغاز کرد. آهنگ‌های او پان عربیسم هستند بدین معنی که کشور‌های عربی را به اتحاد فرا می‌خواند. همسرش پس از ازدواج او را از خوانندگی منع کرد ولی وی پس از طلاق دوباره کارش را از سر گرفت. او همچنین در چندین فیلم نیز حضور داشته است. وی در سال ۲۰۱۲ فوت کرد و وی را در آرامگاه الجزائری‌ها در بخش قهرمان‌های ملی دفن کردند. 

ایهاب توفیق

معروف‌ترین خواننده‌های عرب که صاحب سبک هستند

ایهاب یکی از بزرگترین خوانندگان مصری است و همانند دیگر خواننده‌ها از کودکی موسیقی را آغاز کرد. پدر او احمد توفیق بازیگر و کارگردان فیلم است. صدای گرم ایهاب و ترانه‌های خوب او از جمله دلایل موفقیت او در این صنعت هستند. وی تعداد زیادی آلبوم موفق دارد که همگی آنها امتیاز‌های بالایی از سوی منتقدین دریافت کرده است. این خواننده علاوه بر اینکه به عنوان خواننده موفق عرب شناخته می‌شود بلکه تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی دارد و مدارج ارشد و دکترا را در این زمینه طی کرده است.


منبع: نیک صالحی

tags # موسیقی
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: