وعده خبرساز پورمحمدی برای پس گرفتن لایحه حجاب

وعده خبرساز پورمحمدی برای پس گرفتن لایحه حجاب
مصطفی پورمحمدی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم به اظهارات دیگر کاندیدا‌ها پاسخ داد.
کد خبر: ۲۴۸۲۵
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

اهم اظهارات پورمحمدی را بخوانید.

پوشش و حجاب دغدغه جدی است، حکم شرع و قانون است و سبک عرفی است که همه قبول داریم، همه هم داریم تلاش می‌کنیم برای این پوشش رسمی و اسلامی، هم باید قانع کنیم هم سبک مناسبی را ترویج کنیم، خیلی هم هزینه کردیم از بیت المال، مدارس، دانشگاه، صداوسیما ولی آنچه مطلوب بود دست نیافتیم.

*سطح توقع و مقایسه را باید تعریف روشن کنیم. توقع ما چیست این مساله مهمی است؟ کی مقصر است؟ کی باید توبیخ و مؤاخذه شود؟

*من معتقد تهاجم فرهنگی هستم و نگرانی اصلی باید داشته باشیم ولی بخش بزرگی از این سبک‌های متفاوتی که ما نمی‌پسندیم و در جامعه وجود دارد براساس اعتقاد نیست براساس اعتراض و لجبازی است.

*زنان و دختران ما نجیب و عفیف هستند.

*با زنانمان ستیز نکنیم، در خانه با زن و همسرمان و دخترمان ستیز کردیم ما پیروزیم؟ در خیابان و مدرسه و اداره ستیز کنیم پیروز می‌شویم؟

*هر کاری را باید سامان دهیم و به جایی نکشد که پلیسی که باید حافظ امنیت باشد و بسیج که شرف نظام هستند درگیر صحنه‌های تلخ کنیم که بسیار ناگوار است.

*همه بزرگان از امام، رهبری، و مراجع و متدینین دغدغه حجاب و اخلاق و دین را داشتند، اما می‌دانند که نمی‌شود بی برنامه و بدون حساب و کتاب با روش‌های تند برخورد کرد. این روش‌ها جواب نمی‌دهد این درست نیست چرا انقدر کشیدیم و کشیدند که پاره شد، بازهم ادامه بدهیم؟

*همه جا در مدرسه و خانه و اداره باید حرمت زنان را داشه باشیم. حجاب و عفاف و جایگاه زن ایرانی نقطه قوت و امتیاز ماست.

*بهرحال قرار ما با شما دختران و بانوان این است که اگر موفق به اخذ رأی از شما شدم حتما این لایحه عفاف و حجاب را که مورد بحث است و نحوه اجرای آن مساله دارد حتما پس می‌گیرم و در دولت با کارشناسان و دلسوزان بحث می‌کنیم و راهکار درست تعریف می‌کنیم.

منبع: برترین‌ها

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون