زمان و مبلغ مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد

زمان و مبلغ مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد
در حالی که مرحله اول سود سهام عدالت اواخر آذرماه به حساب سهامداران عدالت واریز شد حالا مشخص شده که به روال سال‌های قبل مرحله دوم سود سهام عدالت اواخر اسفندماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۹۸
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

زی‌سان: اواخر آذرماه بود که مرحله اول سود سهام عدالت واریز شد. طبق گزارش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه حدود ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۴۵۱ نفر سود سهام عدالت دریافت کردند.

به گزارش زی‌سان؛ برخی از سهامداران البته از واریز نشدن وجوه مرحله اول سود سهام عدالت خبر دادند که دلیل آن احتمالا یکی از موارد زیر بوده است: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک، ارزی و بلندمدت و ... به همین دلیل مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از سهامدارانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده بودند درخواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام، اطلاعات خود را بروزرسانی کنند تا در مرحله دوم سود این افراد واریز شود. 

سود سهام عدالت متوفیان

یکی از مسائلی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با آن دست و پنجه نرم کرده بحث سود سهام عدالت افراد متوفی است؛ لذا در همین راستا طی سال‌های اخیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تلاش کرده تا سامانه‌ای طراحی کند و سود سهام عدالت این افراد را به وراث متوفی واریز کند. به همین دلیل بعد از ۱۸ سال دولت آبان ماه امسال سامانه‌ای به نام «میراث» را طراحی کرد و وراث با ثبت اطلاعات و مدارک خود در این سامانه می‌توانند سود سال‌های گذشته متوفیان را دریافت کنند. مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد در صورتی که وراث تا اوایل اسفندماه امسال با مراجعه به شعب کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند می‌توانند سود سنوات گذشته افراد متوفی را دریافت کنند. 

زمان واریز مرحله مرحله دوم سود سهام عدالت

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال بحث مرحله دوم واریز سود سهام عدالت دوباره داغ شده است. مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در جدیدترین اظهارنظر اعلام کرده که مرحله دوم واریز سود سهام عدالت پایان سال جاری خواهد بود. وی عنوان کرد «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم». 

مقدار سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت کردند.

بر اساس گزارش آرمان ملی، بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: