این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب)

این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب)
کد خبر: ۱۹۹۶
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

زی‌سان: میوه‌ها مواد مغذی مهمی را برای سلامت قلب فراهم می‌کنند؛ از جمله فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها. دیوید سبگیر (David Sabgir)، متخصص قلب و عروق می‌گوید: «اگر فشار خون بالا در شما تشخیص داده شده، مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند.»

با این‌حال، میوه‌های خاصی وجود دارند که به دلیل خواص تغذیه‌ای‌شان می‌توانند به ثبات یا کاهش فشار خون کمک کنند.
در این مطلب نظر دکتر سابگیر (متخصص قلب) را درباره چهار موردی که می‌توانید با آن کاهش فشار خون را هدف بگیرید، می‌خوانید. با ما همراه باشید.

 

۱. تاثیر موز بر فشار خون

وقتی به پتاسیم به عنوان یک ماده مغذی سالم برای قلب اشاره می‌کنیم، شاید فکر کنید موز هم در این فهرست قرار می‌گیرد، که حق با شماست.

دکتر سبگیر توضیح می‌دهد: موز منبع خوبی از پتاسیم است که نشان داده شده می‌تواند به مدیریت فشار خون بالا کمک کند. این میوه به دلیل توانایی آن در کاهش اثرات سدیم در بدن و کاهش تنش در دیواره رگ‌های خونی شناخته شده است.

پیشنهاد: دستور‌العمل‌هایی مانند اسموتی آووکادو و موز و یا صبحانه موز-شکلات-نارگیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب)

۲. آووکادو و بهبود پرفشاری خون

دیوید سبگیر طرفدار آووکادو است. این پزشک می‌گوید: «آووکادو نه تنها حاوی فیبر غذایی و چربی‌های غیراشباع است، که هر دو با سلامت قلب و عروق مرتبط‌اند، بلکه حاوی ۲۵۰ میلی‌گرم پتاسیم در هر وعده است. یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم به جبران برخی از اثرات مضر سدیم بر فشار خون کمک می‌کند.»

این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب)

۳. توت‌ها و کمک به کاهش فشار خون

به گفته دکتر سبگیر، فرقی ندارد که تمشک، زغال‌اخته یا شاه‌توت را ترجیح دهید. در هر صورت توت‌ها ممکن است به فشار خون بالا کمک کنند.

وی با اشاره به تحقیقاتی مانند این مطالعه که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ارتباط بین دریافت بیشتر رنگ‌دانهِ طبیعیِ آنتوسیانین (Anthocyanin)‌ها و کاهش خطر بیماری قلبی نشان را می‌دهد و می‌گوید: «توت‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله آنتوسیانین هستند که بنابر مطالعات می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.»

دستورالعمل‌هایی مانند جو دوسر به اضافهِ تمشک یا اسموتی زغال اخته و اسفناج برای بهره‌بردن از فایده توت‌ها عالی است. اما در هر دستورالعملی که دوست داشته باشید می‌توانید از فواید آن‌ها برای کاهش فشار خون استفاده کنید.

این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب)

۴. نقش کیوی در فشار خون بالا

این میوه خزدار به لطف ویتامین‌های مفید برای قلب، فهرستِ میوه‌های مفید برای کاهش فشار خون را تکمیل می‌کند.

دیوید سبگیر می‌گوید: کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که می‌تواند به کاهش فشار خون در مبتلایان به فشار خون اولیه کمک کند. تحقیقات اخیر نشان داده که یک وعده روزانه کیوی می‌تواند فشار خون سیستولیک (systolic) را کاهش دهد.

این متخصص قلب به تحقیقاتی مانند مطالعهِ انجام‌شده در سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کند که در “Nutrients” منتشر شد. کیوی همچنین دارای پتاسیم است که می‌تواند در تأثیرات آن بر بهبود فشار خون مؤثر باشد.

این ۴ میوه را برای کاهش فشار خون بخورید (توصیه یک متخصص قلب)

پیشنهاد ما این است که یک کیوی را برش دهید و آن را به تنهایی یا در کنار غذا میل کنید. دسر کیوی نیز هم خوش طعم و هم مفید است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون