سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
مرقد شاه عبدالعظیم حسنی واقع در شهرری تهران می باشد در همین رو ما ایرانیان نسبت به این امامزاده بزرگوار ارادت خاصی داریم، در اینجا تاریخ سالروز وفات شاه عبدالعظیم حسنی در تقویم ۱۴۰۳ را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۷۶۹۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

حضرت عبدالعظیم حسنی در اوایل سال ۲۰۰ هجری قمری به دنیا آمد و در سال ۲۵۰ از مدینه به سامرا رفت و پس از آن به ایران آمد و در سال ۲۵۲ تا ۲۵۵ در ری ساکن بودند در ادامه این مطلب تاریخ شهادت شاه عبدالعظیم حسنی در تقویم ۱۴۰۳ را می خوانید.

وفات حضرت عبدالعظیم حسنی ۱۴۰۳

تاریخ وفات حضرت عبدالعظیم حسنی در تقویم شمسی برابر است با:

روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ وفات حضرت عبدالعظیم حسنی در تقویم هجری قمری برابر است با:

۱۵ شوال ۱۴۴۵

تاریخ وفات حضرت عبدالعظیم حسنی در تقویم میلادی برابر است با:

۲۴ آوریل ۲۰۲۴

نحوه وفات حضرت عبدالعظیم

عبدالعظیم بن عبدالله مشهور به عبدالعظیم حسنی، شاه عبدالعظیم و سیدالکریم، در پنج‌شنبه ۴ ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ق، در زمان حکومت هارون الرشید، در مدینه (درباره محل ولادت وی اختلاف است) متولد شد و درگذشت عبدالعظیم حسنی در ۱۵ شوال سال ۲۵۲ق در زمان امام هادی علیه السلام رخ داد. آنچه درباره چگونگی رحلت عبدالعظیم حسنی آمده، دو قول مرگ طبیعی و شهادت را روایت کرده است. نجاشی قائل به بیماری عبدالعظیم است که منجر به فوت او شد. شیخ طوسی نیز قائل است که عبدالعظیم در ری وفات یافت و قبر او در آن‌جاست.

شاه عبدالعظیم چه نسبتی با امام حسین دارد؟

نسب وی به امام مجتبی علیه السلام می‌رسد. نجاشی از عالمان شیعی می‌گوید: پس از رحلت وی به هنگام غسل، رقعه‌ای در لباسش یافت شد که نسب وی در آن بدین صورت نوشته بود: من ابوالقاسم فرزند عبدالله، فرزند علی، فرزند حسن، فرزند زید، فرزند حسن ابن علی بن ابی طالب هستم. میرداماد عبدالعظیم را دارای نسب روشن و شرافت آشکار توصیف می‌کند.

tags # تقویم
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون
دیدنی‌ها