روز مادر ۱۴۰۲ کی است؟ / تاریخ دقیق روز مادر و روز زن امسال

روز مادر ۱۴۰۲ کی است؟ / تاریخ دقیق روز مادر و روز زن امسال
روز مادر ۱۴۰۲ دقیقا چه زمانی است؟ تاریخ روز زن 1402 کی است؟ روز مادر و روز زن در تقویم ایرانی در یک روز قرار دارند و به همین دلیل چنین روزی، که امسال در یکی از روز‌های سرد زمستانی نیز قرار دارد، همیشه روز مهمی است.
کد خبر: ۱۷۳۹
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

روز مادر ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟  روز مادر ۱۴۰۲ به روال هر سال برابر با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است. ولادت این حضرت امسال ۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵ خواهد بود و بر این اساس، پاسخ سوال «روز مادر چندم است» این است: روز مادر ۱۴۰۲ برابر با ۱۳ دی ماه است.

روز مادر ۱۴۰۲ به میلادی نیز مصادف با ۳ ژانویه (January) سال ۲۰۲۴ میلادی است.

 

تاریخ روز زن ۱۴۰۲ کی است؟

از گذشته تا امروز، تاریخ روز زن در تقویم ایرانی همان روز مادر است. به همین دلیل در این روز ایرانی‌ها در همه شهر‌ها و در دیگر کشورها، هم برای مادران و هم برای همسران‌شان، جشن می‌گیرند و مراسمی را اجرا می‌کنند که اغلب شامل دور هم جمع شدن، مهمانی و هدیه دادن و گرفتن است.

 

چرا روز مادر را جشن می‌گیریم؟

از سال‌های دور تا به حال، روز‌هایی در تاریخ ایران و جهان، نامِ عزیزان و افراد مهم زندگی را به خود گرفته‌اند. برای مثال روز پدر، روز دختر، روز خواهر، روز خاله و عمو، روز برادر، روز دوست و دوستی و.... روز مادر یکی از مهم‌ترین روز‌ها در میان این نام‌گذاری‌ها در همه دنیاست. 
روز مادر جشنی برای شکرگزاری از حضور مادران در زندگی ماست.

پیام روز مادر چه بنویسیم؟

 

مادر آنقدر در زندگی همه ما اهمیت دارد که اختصاص یک روز به او حتی می‌تواند کم باشد. مادر در تعریف کلی، کسی است که فرزند را ۹ ماه در بدن خودش نگه داشته، آن را به دنیا آورده، بزرگ کرده و در هر موفقیت با فرزندانش خندیده و در هر شکست کنار فرزندانش اشک ریخته است. ار خودگذشتن‌ها، مهربانی و حضور گرم او بدون شک لایق بهترین جشن‌هاست.

خیلی از ما مادرانی داریم که از آن‌ها زاده نشده‌ایم، اما آن‌ها به معنای عمیق کلمه مادر ما بوده‌اند؛ بنابراین روز مادر فقط مخصوص مادران بیولوژیکی ما نمی‌شود، اگر مادر شما، شما را به دنیا نیاورده، یا اگر عمه، خاله، دوست و یا هر زن قدرتمند و مهربان دیگری شما را بزرگ کرده و در کنارتان بوده، این روز را کنار او جشن بگیرید.

 

چرا روز زن را جشن می‌گیریم؟

روز زن نیز که درست در همین روز در تقویم ایران قرار دارد، به این دلیل مُبارک است که زنان ایرانی مادران آینده این جامعه و همچنین زنان دوست‌داشتنی و نزدیک به زندگیِ مردانی هستند که دوشادوش هم برای زندگی و خانواده تلاش می‌کنند.

روز مادر ۱۴۰۲ کی است؟ / تاریخ دقیق روز مادر و روز زن امسال

چطور روز مادر ۱۴۰۲ را برگزار کنیم؟

  • روش‌های مختلفی برای این‌کار وجود دارد. برخی از آن‌ها را در زیر دنبال کنید:
  • با یک هدیه به خانه مادرتان بروید و این روز را در کنارش باشد.
  • مادرتان را به خانه خودتان دعوت کنید و برای او یک مهمانی ترتیب دهید.
  • مادرتان را به صورت فردی یا در یک قرار جمعی به بیرون، مثلا یک کافه یا رستوران، دعوت کنید و ساعات خوشی را در کنار او بگذرانید.
  • با فرزندان دیگر خانواده‌تان، به خانه مادر و پدرتان بروید و یک دورهمی شاد را تجربه کنید.‌
  • می‌توانید در روز مادر، او را به یک مسافرتی که دوست دارد ببرید.
  • راه‌های دیگر برای جشن گرفتن روز مادر را، بنابر تجربیات و شناخت خانوادگی خود و البته ابتکار و خلاقیت فردی، امتحان کنید.

*برای جشن روز زن نیز می‌توانید همه این‌کار‌ها را انجام دهید. 

 

روز مادر جهانی چه روزی است؟

بد نیست در این مطلب به این سوال هم پاسخ دهیم. روز مادر در دنیا تاریخ متفاوتی از روز مادر در ایران دارد. البته این تفاوت فقط مختص ایران نیست. بسیاری از کشور‌های دیگر نیز یک روز ویژه مادر، جدا از روز مادر جهانی، دارند.

روز مادر در سال ۲۰۲۳، ۸ می‌برابر با ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود و روز مادر سال ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

حالا که می‌دانید روز مادر چندم است، فکری به حال هدیه روز مادر کرده‌اید؟

در یک مطلب ویژه شما را برای خرید هدیه‌های مخصوص روز مادر همراهی می‌کنیم:

روز مادر به مادرمان چه هدیه‌ای بدهیم؟

روز مادر مبارک!

** منبع تصویر ابتدا: artgaleri.parsiblog / ماه نگار

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون