این زن دو رحِم دارد و در هر دو باردار است!

این زن دو رحِم دارد و در هر دو باردار است!
بدن کلسی هچر یک پدیده نادر است. او دو رحم و دو دهانه رحم دارد و اکنون در هر دو رحم بدن خودش باردار است. پزشکان این اتفاق را یک پدید پزشکی می‌نامند و و درصد آن را 1 در 1000 می‌دانند.
کد خبر: ۵۶۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

زی‌سان: کلسی هچر (Kelsey Hatcher) و همسرش کالب (Caleb)، در حال حاضر سه فرزند خردسال دارند و اکنون در انتظار دو فرزند دیگر هستند؛ دو فرزندی که در دو رحم مجزای این زن رشد کرده‌اند و به نظر می‌رسد این یک بارداری پرخطر است.

به گزارش اسکای نیوز، کلسی هچر، زن اهل آلابامای آمریکا، با دو رحم عملکردی به دنیا آمد که هر کدام دهانه رحم خاص خود را دارند.

این زن پس از اینکه بهار امسال متوجه شد باردار است و سونوگرافی اولیه خود را انجام داد، خبر هیجان انگیزی را با همسرش کالب در میان گذاشت: او در هر دو رحم خود باردار بود.

این زوج که در حال حاضر والدین سه فرزند خردسال هستند، حالا در انتظار دو دختر جدیدند.

دکتر شوتا پاتل (Shweta Patel)، متخصص زنان و زایمان خانم هچر، گفته که حاملگی این زن بسیار بسیار نادر و البته پر خطر است، چراکه بعضی از متخصصان زنان و زایمان احتمالا چنین چیزی را در بدن این زن نبینند.

این زن دو رحِم دارد و در هر دو باردار است!

دکتر ریچارد دیویس (Richard Davis)، متخصص بارداری‌های پرخطر در دانشگاه آلاباما، می‌گوید: «احتمال وجودِ دو دهانه رحم یا دو رحم در بدن یک زن بسیار کمتر از ۱ درصد است، شاید از هر ۱۰۰۰ زن سه نفر به آن مبتلا باشند.»

اما سختی این بارداری جای دیگری است: دختران خانم هچر به طور طبیعی رشد می‌کنند، اما سخت‌ترین مرحله بارداری زمانی است که آن‌ها به دنیا بیایند، چه با هم باشند و چه جدا.

دکتر دیویس گفته زمانی که او زایمان کند، ما باید هر رحم را زیر نظر بگیریم و ببینیم که کدام رحم منقبض شده و آیا آن‌ها تقریباً یکسان هستند یا متفاوت‌اند.

رحم خانم هچر ممکن است در زمان‌های مختلف شروع به انقباض کند، به این معنی که هر فرزند ممکن است جدا از دیگری به دنیا بیایند و زمان دنیا آمدن‌شان ساعت‌ها، روز‌ها یا حتی هفته‌ها از یکدیگر فاصله داشته باشد.

با داشتن رحم و جفت هر نوزاد، این سوال باقی می‌ماند که آیا آن‌ها دوقلو خواهند بود یا فقط خواهر و برادر؟

دکتر پاتل گفته: «من فکر می‌کنم از نظر پزشکی، این یک اتفاق نادر است که راه بهتری برای توصیف آن نداریم، علاوه بر این‌که هنوز آن‌ها را دوقلو می‌نامیم.»

تاریخ زایمان خانم هچر روز کریسمس است و تیمی از پزشکان در هنگام زایمان او در کنار او هستند.

 

منبع: Sky news

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون