محرم ۱۴۰۳ کی است؟ زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳

محرم ۱۴۰۳ کی است؟ زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳
زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳ در تقویم سال جدید در اولین ماه از تابستان ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

محرم سال ۱۴۰۳ کی است؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

زی‌سان: بیایید پیش از هر چیز نگاهی به ماه محرم بیندازیم. محرم اولین ماه قمری و از ماه‌های حرام در میان دوازده ماهِ آن استو چرا حرام؟ زیرا بسیاری از اعمال در این ماه نباید انجام شود، برای مثال در اسلام جنگ در این ماه از دیرباز تحریم شده بود. جالب است که بدانید نام ماه محرم قبل از اسلام «مؤتمر» بوده است.

همه ما از اهمیت این ماه برای شیعیان می‌دانیم. مسلمانان برای گرامی‌داشت آقا امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان، گریه کرده و سینه‌زنی و هیئت برپا می‌کنند. برگزارکنندگان مراسم به پاس حضور شیعیان و مسلمانان در مراسم مذهبی یا هیئت‌های عزاداری، نذری یا طعام به آن‌ها می‌دهد. 

شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب مفاتیح‌الجنان تشریح شده است. محرم، ماه غم و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حسین‌بن علی و یاران باوفای اوست.

زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳

به گزارش زی‌سان، آغاز ماه محرم‌الحرام در ایران تاریخ ثابتی ندارد. به دلیل قمری بودن این ماه، در ایران آغاز ماه محرم تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی کشور ما در حال گردش است.

محرم ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تاریخ دقیق شروع ماه محرم سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی: ۱۷ تیر ماه تاریخ آغاز ماه محرم‌الحرام و ۲۶ تیر تاریخ دقیق عاشورای حسینی در سال ۱۴۰۳ هجری شمسی مصادف با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۴۶ هجری قمری.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: