ماه رمضان از کی شروع می‌شود؟

ماه رمضان از کی شروع می‌شود؟
امسال ماه رمضان از اسفندماه آغاز می‌شود. بیایید با هم ببینیم تاریخ شروع ماه رمضان از چه تاریخی است؟
کد خبر: ۹۰۲۱
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

ماه رمضان کی شروع می‌شود؟ تاریخ شروع ماه مبارک رمضان هرسال برابر است با شروع این ماه در تاریخ قمری. به همین دلیل تاریخ شروع رمضان با تاریخ شمسی قمری یکی نیست.

به گزارش زی‌سان، در تقویم ایرانی، ماه رمضان ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۲ اسفند و تاریخ پایان ماه رمضان مصادف با ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.
در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد تاریخ شروع و پایان ماه رمضان ۱۴۰۳ (تاریخ شمسی، قمری و میلادی)، را به شما می‌دهیم.

ماه رمضان ۱۴۰۳

رمضان یک مناسبت مذهبی است که در نهمین ماه قمری، رخ می‌دهد. مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر پیامبر اسلام نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند.

این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود. از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می‌شود. شب قدر ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان سه شب از شب‌های ماه رمضان که از نظر مسلمانان مهم‌ترین شب سال می‌باشد.

ماه رمضان ۱۴۰۳ کی شروع می‌شود؟

شروع ماه رمضان در ایران تاریخ ثابتی ندارد. به علت قمری بودن این ماه، در ایران شروع ماه رمضان تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی ما در حال گردش است. تاریخ دقیق شروع ماه رمضان ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۲ اسفند و تاریخ پایان ماه رمضان مصادف با ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

ماه رمضان ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تاریخ دقیق شروع ماه رمضان سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی مصادف است با سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴۰۲/۱۲/۲۲.

تاریخ دقیق شروع ماه رمضان سال ۱۴۰۳ در تقویم قمری ۱۴۴۵، مصادف است با الثلاثاء، ١ رمضان ١٤٤٥-۱۴۴۵/۰۹/۰۱.

ماه رمضان از کی شروع می‌شود؟

تاریخ شروع ماه رمضان به میلادی کی است؟

تاریخ دقیق شروع ماه رمضان سال ۱۴۰۳ در تقویم میلادی ۲۰۲۴ مصادف است با Tuesday, March ۱۲, ۲۰۲۴-۲۰۲۴-۰۳-۱۲

چرا تاریخ شروع ماه رمضان هر سال تغییر می‌کند؟

به علت قمری بودن این ماه، در ایران شروع ماه رمضان تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی ما در حال گردش است.
این اتفاق به این خاطر می‌افتد که تعداد روز‌های ماه قمری ۳۵۴ روز است و تعداد روز‌های شمسی ۳۶۵ روز که در سال کبیسه به ۳۶۶ روز نیز تغییر پیدا می‌کند.

از این رو روز‌های ماه قمری با روز‌های ماه شمسی و میلادی کاملا متفاوت است و در هر سال ۱۱ روز و یا بیشتر تغییر پیدا می‌کند و به موجب همین تغییرات ۱ رمضان یعنی شروع ماه رمضان در هر سال شمسی و میلادی یک روز متفاوت را نشان می‌دهد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون