«مسی بغداد» در آمریکا گردوخاک به پا کرد

«مسی بغداد» در آمریکا گردوخاک به پا کرد
فیلم سینمایی مسی بغداد که روایت یک کودک معلول عاشق فوتبال و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی جهان فوتبال است، موفق شد مهم‌ترین جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم «آرپا» را کسب کند. 
کد خبر: ۸۷۷
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

زی‌سان: فیلم سینمایی «مسی بغداد» ساخته سهیم عمر خلیفه کارگردان عراقی سه جایزه اصلی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «آرپا» را کسب کرد.

به گزارش «زی‌سان»، فیلم مسی بغداد برنده جوایز بهترین فلیم، بهترین کارگردان و بهترین فیلم‌نامه را در رقابت با ۱۱ فلیم سینمایی دیگر کسب کرد. 

جشنواره فیلم آرپا با ۲۶ سال قدمت، از قدیمی‌ترین جشنواره‌های مستقل فیلم‌های بین المللی در آمریکا محسوب می‌شود که با هدف تفاهم فرهنگی و همدلی جهانی در سال ۱۹۹۷ در لس آنجلس شروع به کار کرد. جشنواره آرپا از ابتدا هدف را به تنوع و تکثر فرهنگی میان فیلمسازان داخلی و بین الملل قرارداده است.

مسی بغداد با کارگردانی سهیم عمر خلیفه، در چند جشنواره بین‌المللی دیگر همچون اشلینگل آلمان و اوستنده بلژیک نمایش داده شده بود. در این جشنواره‌ها نیز این فیلم موفق به کسب جوایزی شده بود. 

گردوخاک «مسی بغداد» در آمریکا

همچنین، در آینده این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره در مصر به نمایش در خواهد آمد که البته این جشنواره به علت جنگ غزه به تاخیر افتاده است. 

فیلم سینمایی «مسی بغداد» نسخه بلند فیلم کوتاه سینمایی با همین عنوان است. سهیم عمر خلیفه بعد از ساخت فیلم کوتاه مسی بغداد در سال ۲۰۱۲ برنده ۶۰ جایزه بین المللی شد که همین امر باعث شد او پروژه تولید فیلم سینمایی بلندی تحت همین عنوان را آغاز کند. 

گردوخاک «مسی بغداد» در آمریکا

ساخت فیلم مسی بغداد در سال ۲۰۲۲ به پایان رسید. بودجه فیلم توسط کشور‌های بلژیک، هلند، آلمان و اقلیم کردستان تامین شده است. تنها در منطقه کردستان عراق ۵۰۰ هزار دلار برای ساخت فیلم هزینه شده است.

«مسی بغداد» داستان کودکی را روایت می‌کند که اگرچه معلول است، اما به فوتبال علاقه دارد. این کودک عاشق لیونل مسی ابر ستاره فوتبال جهان است. 

این فیلم منجر به ملاقات شخصیت اصلی با لیونل مسی شد، یک سازمان بریتانیایی برای او کمک مالی جمع آوری کرد و به او یک پای مصنوعی در ایران داده شد.

گردوخاک «مسی بغداد» در آمریکا

سهیم عمر خلیفه ساکن بلژیک با فیلم‌های کوتاه سرزمین قهرمانان، مسی بغداد، شکارچی بد و زاگرس تاکنون بیش از ۱۲۰ جایزه از جشنواره‌های سینمایی دریافت کرده است که دو مورد از آن‌ها نامزد اسکار بهترین فیلم کوتاه شده است او در حال حاضر عضو هیئت داوران آکادمی فیلم است و چندین رکورد از لحاظ دریافت جوایز سینمایی در کردستان، عراق و بلژیک دارد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون