غافلگیری جدید «کریستوفر نولان» برای جهان؛ کارگردان اوپنهایمر «وسترن» می‌سازد؟!

غافلگیری جدید «کریستوفر نولان» برای جهان؛ کارگردان اوپنهایمر «وسترن» می‌سازد؟!
در حالی که فیلم اوپنهایمر باعث شده مردم به سینماها هجوم بیاورند اما بسیاری از هم اکنون مشتاقانه منتظر هستند کریستوفر نولان (Christopher Nolan) پروژه بعدی خود را در چه ژانری پیش خواهد برد.
کد خبر: ۸۰۵
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

کریستوفر نولان کارگردان اوپنهایمر با فیلم جدیدش دل‌های سینمادوستان را ربوده اما بسیاری از علاقه‌مندان می‌خواهند بدانند که فیلم بعدی نولان در چه ژانری خواهد بود. 

به گزارش زی‌سان، کریستوفر نولان با فیلم رابرت جی. اوپنهایمر سینما‌ها را تسخیر کرد، فیلمی که به سرعت تبدیل به ترند اول خبر‌های سینمایی جهان شد و مردم بای دیدن این فیلم به سینما‌ها هجوم بردند. اما بسیاری از علاقه‌مندان به سینما می‌خواهند بدانند که پروژه بعدی کارگردان رابرت جی. اوپنهایمر چیست و در چه ژانری قرار دارد.  کریستوفر نولان در طول ۲۵ سال کار حرفه‌ای فیلمسازی اکنون با ۱۲ فیلم تبدیل به یکی از چهره‌های مشهور هالیوود شده، چهره‌ای که مردم می‌خواهند بدانند پروژه‌های آینده‌اش حول چه محوری می‌چرخند.

سفر سینمایی نولان از «مِمِنتو»، «بی‌خوابی» و بتمن آغاز شد و با «پرستیژ»، «شوالیه تاریکی» و «اینسپشن» و «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد»، ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت به «اینترستلار»، «دانکرک»، «تنت» و البته «رابرت جی. اوپنهایمر» می‌رسد که «کیلیان مورفی» بازیگر اصلی سریال مشهور و خوش‌ساخت «پیکی بلایندرز» نقش اصلی را در آن بازی می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ نولان بعد از شکست فیلم دانکرک دوباره در قالبی دیگر به جنگ جهانی دوم بازگشته تا شکستی که در ژانر جنگ جهانی داشت را به نوعی دیگر احیا کند. اما حالا که این فیلم سر و صدای زیادی در محافل رسانه‌ای ایجاد کرده بسیاری از مشتقان نولان کنجکاو هستند که بدانند پروژه بعدی او چیست؟ نولان قرار است روی چه ژانری و روی چه چیزی متمرکز شود؟ 

 

رونمایی کریستوفر نولان از پروژه جدیدش؟!

نولان در گفتگویی که در تاریخ ۸ نوامبر با وبسایت مشهور «ورایتی» داشته از هیچ پروژه خاصی به عنوان پروژه جدیدش نام نبرد، اما توضیح داد که برای هر نوع فیلمی چه پروژه جدید باشد، چه بازسازی و یا اقتباس تا زمانی که برایش اصیل باشد، آماده است. کارگردان رابرت جی. اوپنهایمر همچنین گفت «من هم بازسازی انجام داده ام و هم از کتاب‌های کمیک اقتباس کرده‌ام، اما برای من مهم است کاری که انجام می‌دهم احساس کنم مالک آن هستم. باید پروژه برایم اصیل به نظر برسد. ایده از هر جایی ممکن است بیاید، اما باید از میان انگشتان و از روی کیبورد من عبور کند و از چشمانم بیرون بیاید». 

در پادکست «شاد، غمگین، سردرگم» که قبل از اوپنهایمر برگزار شد، از نولان پرسیده شد که آیا به فکر بازگشت به فیلم «زندانی» است یا خیر. او در حالی اعتراف کرد که «آن فیلم و ایده را هنوز کاملا ترک نکرده»، اما گفت: «نمی‌خواهم در مورد کاری که بعداً انجام می‌دهم چیزی بگویم...، زیرا حقیقت این است که من آن را کشف نکرده‌ام.»

 

کریستوفر نولان کارگردان فیلم اوپنهایمر

 

وسترن؛ ژانر جدید نولان؟!

برخی از سینمادوستان و دنبال‌کنندگان حرفه‌ای نولان بر این عقیده‌اند نولان ممکن است به فیلم «زندانی» باز گردد و پروژه خود را بر اساس آن پی بگیرد. «زندانی» در واقع یک سریال تلویزیونی بود که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد. در این فیلم سازمان اطلاعات بریتانیا زندانیان را به یک روستای ساحلی عجیبی می‌برد و هر کس که بخواهد از این روستا فرار کند دستگیر و یا کشته می‌شود. این داستان اسرارآمیز تاثیر زیادی روی کارگردان اوپنهایمر گذاشته بود و در مدت زمانی قصد داشت که این پروژه را بازسازی کند. اما طبق گفته خودش به نظر می‌رسد که هنوز برنامه‌ای برای این کار ندارد. 

از آنجا که کار‌های کارگردان رابرت جی. اوپنهایمر گستره‌ی وسیعی از ژانر‌های مختلف را شامل می‌شود بنابراین فیلم بعدی او می‌تواند هر چیزی باشد. اما برخی از متخصصان سینما و حتی علاقه‌مندان به آثار نولان بر این عقیده هستند که به احتمال زیاد او به «ژانر وسترن» فکر می‌کند و بعید نیست که اثر بعدی او در همین ژانر قرار بگیرد. در هر صورت تهیه‌کنندگان سینما حاضرند پول زیادی در اختیار «کریستوفر نولان» قرار بدهند حتی اگر پروژه‌ای از او مانند «دانکرک» با شکست مواجه شود. این نشان می‌دهد که گیشه‌ها با کار‌های این کارگردان به راحتی پر خواهند شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون