(تصاویر) مهمترین عکس‌های تاریخ جهان؛ از نهار در آسمان تا فاجعه هیندنبورگ!

(تصاویر) مهمترین عکس‌های تاریخ جهان؛ از نهار در آسمان تا فاجعه هیندنبورگ!
عکس های تاریخی زیادی هستند که بخش‌هایی از تاریخ انسانیت، مدنیت، رشد و پیشرفت و... را برای شما فاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۵۸
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

زی‌سان: با پرده‌برداری از مجموعه‌ای جذاب از عکس‌های اخیراً کشف شده، به گذشته قدم بگذارید. این تصاویر چشم‌اندازی تازه از رویداد‌های تاریخی ارائه می‌دهد که مدت‌ها در سایه بوده‌اند. این عکس‌های فوری، جواهرات پنهان در بایگانی‌ها و گوشه‌های فراموش‌شده، لحظاتی را زنده می‌کنند که هرگز از وجودشان خبر نداشتیم.

به گزارش زی‌سان، مجموعه زیر کلکسونی است از چهره‌های نمادین تا حوادث کمتر شناخته‌شده‌ای که جهان ما را شکل داده‌اند. این تصاویر روایت تاریخ مشترک ما را بازنویسی می‌کنند؛ بنابراین در این سفر بصری به ما بپیوندید تا داستان‌های ناگفته‌ای را در پس رویداد‌های آشنا فاش کنیم.

۱. اولین بانوی آمریکا

سال: ۱۹۲۱

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

رویداد “Miss America” در حال حاضر یک رویداد مشهور است که به برنده، بیش از ۵۰۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد. این رویداد حالا بیش از یک قرن است که وجود دارد.

اولین مسابقه دوشیزه آمریکا در سال ۱۹۲۱ در آتلانتیک سیتی برگزار شد و زنانی از هفت شهر مختلف در آن حضور داشتند.

در آغاز، این مسابقه کوچک فقط راهی برای ترغیب گردشگران به گذراندن تعطیلات روز کارگر در آتلانتیک سیتی بود. اما، با گذشت زمان، این رویداد بزرگ شد و به رویداد اصلی امروز تبدیل شد. مارگارت گورمن، اولین برنده «تاج پری دریایی» در این عکس است.

۲. ناهار در آسمان خراش

سال: ۱۹۳۲

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

این عکس سیاه و سفید در ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۲ گرفته شده است. این عکس یازده کارگر را نشان می‌دهد که ناهار خود را روی یک تیر فولادی تقریباً ۹۰۰ فوت بالاتر از سطح زمین می‌خورند. این گروه در طبقه ششم و نهم ساختمان RCA منهتن قرار دارد.

به گزارش زی‌سان، «ناهار بر فراز آسمان خراش»، اما یک شیرین کاری تبلیغاتی بود که هدف آن تبلیغ آسمان خراشی بود که اکنون به عنوان ۳۰ ساختمان بلند شناخته می‌شود. اگرچه هویت عکاس ناشناخته است، این عکس بخشی غیرقابل انکار از تاریخ آمریکا است.

۳. پهلو گرفتن کشتی تایتانیک در ساوت‌همپتون (Southampton)

سال: ۱۹۱۲

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

این عکس که نشان می‌دهد کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ در ساوت‌همپتون انگلستان پهلو گرفته، وهم‌آور است. کشتی مسافربری بریتانیا در بهار ۱۹۱۲ ساوت‌همپتون را ترک کرد و این کشتی به نیویورک نرسید و پس از برخورد با کوه یخ غرق و باعث مرگ هزاران نفر شد.

کشتی تایتانیک اولین سفر محکوم به فنای کشتیو موضوع نمایش‌ها، کاوش‌های اعماق دریا و موارد دیگر بوده است، حتی بیش از یک قرن بعد.

۴. فاجعه هیندنبورگ

سال: ۱۹۳۷

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

یک فاجعه معروف در تاریخ آمریکا انفجار کشتی هوایی معروف به هندنبورگ بود. در ماه مه ۱۹۳۷ در نیوجرسی رخ داد و باعث مرگ سی‌و‌شش نفر شد. کشتی هوایی “Rigid Airship” یکی از بزرگترین کشتی‌های جهان بود و در هنگام فرود آتش گرفت و باعث آتش سوزی عظیمی شد که آسمان را روشن کرد.

کل این فاجعه خیلی سریع رخ داد. فقط چهل ثانیه طول کشید تا همه آن به آتش کشیده شود. فاجعه هیندنبورگ تحقیقات دوگانه‌ای را توسط دولت‌های ایالات متحده و آلمان آغاز کرد.

۵. سگ قهرمان جنگ جهانی اول

سال: ۱۹۲۰

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

این سگ شجاع به عنوان گروهبان شناخته می‌شد و یکی از آراسته‌ترین سگ‌های جنگ جهانی اول بود. این سگ از وقتی توله بود با هنگ ۱۰۲ پیاده نظام از لشکر ۲۶ جنگ جهانی اول همراه بود و در هفده نبرد و چهار حمله با آمریکایی‌ها می‌جنگید.

استابی قهرمان جبهه غربی بود و مدال طلای جامعه انسانی را به دست آورد. او سگی سرسختی بود و از جراحت نارنجک جان سالم به در برد و تا ده سالگی زنده ماند.

۶. بازدید سامورایی‌های ژاپنی از مصر

سال: ۱۸۶۴

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

سامورایی‌های ژاپنی یک لژیون باستانی از جنگجویان در ژاپن هستند و یکی از معروف‌ترین عکس‌های زمان سامورایی‌ها همین عکس است. در اینجا می‌توانید گروهی از سامورایی‌ها را ببینید که در مقابل ابوالهول مصر ایستاده اند.

این گروه برای یک مأموریت دیپلماتیک در آنجا بود و برای حل مسائل بین ژاپن و اروپا اعزام شد. در مصر نیز مورد استقبال سران کشور‌ها قرار گرفتند. اگرچه ژاپن دیگر سامورایی جنگنده به این شکل ندارد، اما نفوذ جنگجویان بزرگ هنوز در سراسر کشور محسوس است.

۷. آوردن آمریکایی‌ها به خانه از جنگ جهانی دوم

سال: ۱۹۴۵

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

این عکس کشتی “RMS Queen Elizabeth” در سال ۱۹۴۵ را نشان می‌دهد. این کشتی با سربازان آمریکایی از اروپا بازمی‌گشت و مملو از مردان جوانی بود که به نیویورک می‌رسیدند. این عکس ۱۱ اوت ۱۹۴۵ یک عکس پیروزمندانه بود که نشان دهنده اتحاد دوباره خانواده‌هایی بود که دلتنگ سربازان عزیزشان شده بودند.

این تنها دلیل نبود؛ کشتی‌هایی مانند این‌ها اغلب شلوغ بودند، زیرا آیزنهاور می‌خواست همه سربازان را یکباره به خانه بازگرداند، در مقابل این که کشتی‌های بیشتری را با سربازان کمتر به خدمت بگیرد.

۸. روزا پارکس متهم می‌شود

سال: ۱۹۵۶

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

رزا پارکس که یکی از چهره‌های اصلی جنبش حقوق مدنی بود، با شرکت در بایکوت اتوبوس مونتگومری، آلاباما، به آغاز جنبش آزادی کمک کرد. در سال ۱۹۵۶، او از دادن صندلی خود در اتوبوس به یک مرد سفیدپوست خودداری کرد که منجر به دستگیری او شد.

در این عکس پارکس در کیفرخواستش است. دستگیری او به دلیل نافرمانی مدنی، معترضان حقوق مدنی را تحریک کرد و به فشار آوردن برای جرکت به سمت جامعه آزادتر و برابرتر آمریکایی کمک کرد.

۹. آن و مارگوت فرانک قبل از جنگ جهانی دوم

سال: ۱۹۴۰

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

فرانک زندگی خود در دوران آلمان نازی را در دفتر خاطراتش ثبت کرد و دفتری از زمان خانواده‌اش را که در اتاق زیر شیروانی در آمستردام پنهان شده بود، نگه داشت.

آن و مارگوت فرانک قبل از جنگ جهانی دوم در اینجا تصویر شده اند. دیدن این منظره با توجه به آنچه برای آن‌ها اتفاق افتاده غم انگیز است. این دو نفر در نهایت در اتاق زیر شیروانی آمستردام پیدا شدند و به برگن-بلسن، اردوگاه کار اجباری فرستاده شدند که در آن‌جا تیفوس گرفتند. هیچکدام‌شان از سال ۱۹۴۵ جان سالم به در نبردند، اگرچه میراث آن‌ها در سراسر جهان باقی مانده است.

۱۰. واکسن آبله جان انسان‌ها را نجات می‌دهد

سال: ۱۸۴۰/۱۸۵۰

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

شاید دیدن این عکس برای برخی سخت باشد و مطمئناً چیزی نیست که امروز کسی در اینستاگرام پست کند. این عکس قرن‌ها پیش درست زمانی که واکسیناسیون اجباری آبله در بخش‌هایی از ایالات متحده و انگلیس اجباری شد، گرفته شده است.

در نهایت تعداد زیادی از مردم واکسینه شدند و آبله در آمریکا ریشه کن شد. واکسیناسیون اجباری در سال ۱۹۷۲ متوقف شد. با این حال، تصاویری از این‌دست به ما یادآوری می‌کند که واکسن آبله در برابر این بیماری کشنده، بد شکل و مسری چه اهمیتی داشت.

۱۱. لباس غواصی مرد آهنی

سال: ۱۹۰۷

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

کاپیتانی به نامِ Enos B. Petrie لباس غواصی Iron Man را ارائه کرد که اگرچه ممکن است اکنون قدیمی به نظر برسد، اما در سال ۱۹۰۷ بسیار پیشرفته بود.

۱۲. بازماندگان آشویتس دوباره متحد می‌شوند

سال: ۲۰۱۴

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

پروژه «آخرین شاهد عینی» تلاش می‌کند داستان‌هایی از افرادی که وقایع تاریخی را دیده و از آن گذشته‌اند را روایت کند.

این مردان در سالگرد ورودشان به اردوگاه کار اجباری آلمان در همان روز در سال ۱۹۴۴، به آشویتس (اردوگاه کار اجباری آلمان) رفتند.

همان‌طور که از بازو‌های آن‌ها مشخص است، برای شناسایی‌شان در اردوگاه‌ها یک رشته اعداد خالکوبی شده وجود دارد. هفتاد و دو سال بعد، این مردان به عنوان مردان آزاد که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده بودند و خانواده‌ها و زندگی مرفهی ساخته بودند، دوباره گرد هم آمدند.

۱۳. نیل آرمسترانگ پس از فرود بر ماه

سال: ۱۹۶۹

این عکس‌های کمیاب تاریخ را برای شما فاش می‌کنند!

این عکس نیل آرمسترانگ خندان و احساسی را نشان می‌دهد که پس از فرود فضانورد برای اولین‌بار روی ماه گرفته شده است. ماموریت آپولو ۱۱ یک موفقیت خروشان بود که نشان دهنده پیروزی نه تنها ناسا و آرمسترانگ، بلکه برای کل آمریکا بود.

به گزارش زی‌سان، پس از فرود روی ماه، آرمسترانگ به همراه خدمه خود بیش از بیست کشور را برای جشن گرفتن عصر جدید اکتشافات فضایی، در یک تور رفت. در همان سال مدال آزادی را دریافت کرد. از دهه ۷۰ به دلیل دشواری فرود و مشکلات مربوط به بودجه ناسا انسان دیگر نتوانسته به ماه برگردد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون