آخرین تحولات جنگ غزه امروز ۳۰ آبان + معادلات میدانی جنگ و نقشه جدید غزه

آخرین تحولات جنگ غزه امروز ۳۰ آبان + معادلات میدانی جنگ و نقشه جدید غزه
جدیدترین تحولات جنگ غزه از محاصره بیمارستان اندونزی در غزه، کشیده شدن میدان درگیری به کمپ آوارگان جبالیا و احتمال بالای اعلام آتش‌بس حکایت دارد. 
کد خبر: ۸۶۰
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

آخرین تحولات و نقشه میدانی جنگ غزه نشان می‌دهد، تانک‌های اسرائیلی در ۲۴۰ متری شمال شرق بیمارستان اندونزی در بیت لاهیا، در شمال نوار غزه موضع گرفته‌اند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از خبرگزاری‌های خارجی، که تانک‌های اسرائیلی بیمارستان اندونزی غزه را محاصره کرده اند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد ۱۲ نفر در یکشنبه شب کشته شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مروان السلطان مدیر بیمارستان اندونزی به این شبکه گفته که بخش مراقبت‌های بعد از عمل مورد اصابت قرار گرفت و نیرو‌ها تنها ۲۰ متر با بیمارستان فاصله داشتند.

گسترش نگرانی‌های جهانی از محاصره بیمارستان اندونزی

دکتر تدروس رئیس سازمان جهانی بهداشت، آدهانوم گبریسوس در ایکس نوشت: «کارکنان بهداشت و غیرنظامیان هرگز نباید در معرض چنین وحشتی قرار گیرند، به ویژه زمانی که در بیمارستان هستند.» گزارش‌ها از صدور هشدار اسرائیل به پرسنل این بیمارستان برای تخلیه و انتقال ۴۰۰ بیمار باقیمانده به بیمارستانی در جنوب غزه در منطقه خان یونس حکایت دارند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید: از زمان آغاز عملیات تلافی جویانه اسرائیل علیه حماس، دست کم ۱۳۳۰۰ نفر در این منطقه کشته شده اند. تمام این وضعیت در شرایطی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار وقفه‌های بشردوستانه فوری و طولانی برای تعداد روز کافی شده است تا به آژانس‌های سازمان ملل اجازه ورود ایمن به قلمرو محصور شده را بدهد.

کشیده شدن میدان درگیری به کمپ آوارگان جبالیا

بر اساس آخرین نقشه میدانی از تحولات جنگ غزه، دامنه درگیری‌های ارتش اسرائیل با حماس به اردوگاه جبالیا منتقل شده است. اردوگاه جبالیا، انباری متراکم از ساختمان‌های بتنی در نزدیکی شهر غزه است که پناهندگان جنگ ۱۹۴۸ در اطراف اسرائیل و فرزندان آن‌ها را در خود جای داده است.

نزدیک شدن به مرحله آتش‌بس

در روز‌های گذشته از احتمال اعلام آتش‌بس سخن به میان آمده بود، اما امروز این موضوع بعد از بیانیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ابعادی واقعی به خود گرفت. اسماعیل هنیه، طی یک بیانیه‌ای که توسط دستیارش به رویترز ارسال شد، گفت: مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم. هنیه با این حال تاکید کرد: تا شروط مقاومت تامین نشود، برای تبادل اسرا و آتش‌بس توافقی نخواهد شد. 

همزمان با اظهارات هنیه، اکثر منابع خبری از قطر به عنوان میانجی آتش‌بس یاد کرده‌اند. در همین زمینه، باراک راوید، خبرنگار سیاسی وب‌سایت آکسیوس در شبکه اجتماعی ایکس توییتر سابق در رابطه با احتمال توافق رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت حماس بر سر آزادی اسرای صهیونیست مدعی شد: «یک منبع آگاه به من گفت که قطر ممکن است همین امروز (سه‌شنبه) معامله اسرا میان اسرائیل و حماس را اعلام کند. این منبع می‌گوید که امیدوار است هیچ اتفاقی در غزه رخ ندهد که به این موضوع آسیب برساند.» 

آخرین نقشه میدانی از جنگ غزه

نقشه میدانی جنگ غزه 30 آبان

منبع: بی‌بی‌سی

نقشه جنگ غزه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون