آخرین تحولات جنگ غزه امروز ۲۹ آبان + معادلات میدانی جنگ و نقشه جدید غزه

آخرین تحولات جنگ غزه امروز ۲۹ آبان + معادلات میدانی جنگ و نقشه جدید غزه
آخرین نقشه‌های ماهواره‌ایی نشان می‌دهد، اسرائیل بخش بزرگی از نوار غزه را ویران کرده و در حال برنامه‌ریزی برای حملات جدید به مناطق شرق و جنوب غزه است
کد خبر: ۷۹۹
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

زی‌سان: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای از آخرین تحولات جنگ غزه -بعد از گذشت چهل‌وپنج روز از جنگ- نشان می‌دهد ارتش اسرائیل بخش زیادی از شمال غزه را ویران کرده و به بیش از نیمی از ساختمان‌ها و بخش‌های وسیعی از کل محله‌ها در طول حمله ۴۲ روزه خود آسیب زیادی وارد کرده است.

به گزارش «زی‌سان»، ویدئو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و گزارش‌های زنده خبرنگاران، منظره‌ای ویران شده از خرابه‌های خیابان‌ها، بازارها، مدارس و مساجد را نشان می‌دهد. داده‌های جمع‌آوری شده از سوی ماهواره سنتینل-۱ آژانس فضایی اروپا، اثبات می‌کند که حداقل ۵۰ درصد از ساختار شهری نوار غزه از زمان آغاز جنگ آسیب دیده است. 

آخرین معادلات میدانی جنگ

در جدیدترین تحولات میدانی جنگ غزه، اسرائیل تمرکز خود را به سمت شرق و نواحی جنوب غزه معطوف کرده است. این وضعیت در شرایطی است که یواف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در آخرین اظهارات خود تاکید کرده بود که به زودی جنگ به سایر نواحی غزه نیز کشیده خواهد شد. او در اظهاراتش با طرح ادعای نمایش دادن قدرت نظامی خود در غرب اضافه کرده بود که اکنون قدرت ما را افراد ساکن شرق و جنوب غزه به زودی درک می‌کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها ارتش اسرائیل در آخرین تحرکات خود در جنگ با حماس، بر انجام عملیات در شرق غزه در منطقه زیتون متمرکز شده است. کانون حملات اسرائیل نقاطی است که تا کنون آسیب ندیده‌اند. بسیاری از ساکنان نواحی شرقی نیز به سمت جنوب آوراه شده‌اند. تمام این وضعیت در شرایطی است که تعداد کشته‌های ارتش اسرائیل در جنگ غزه به به ۳۸۷ تن افزایش پیدا کرده است.

آخرین نقشه میدانی جنگ  غزه

هشدار به ساکنان دیرالبلاح و خان یونس برای تخلیه محل

همزمان با تمرکز ارتش اسرائیل برای کنترل شرق غزه در ناحیه شمالی این باریکه، آخرین گزارش‌ها از جنگ غزه از صدور هشدار به ساکنان «خان یونس» و «دیرالبلاح» برای تخلیه خانه‌هایشان حکایت دارد. دیرالبلاح، بخش جنوبی نوار غزه که پر از نخل خرما و مزارع پرورش اسب است، تاکنون نسبتاً آسیب ندیده است. این شهر محل استقرار کشاورزان و املاک روستایی خانواده‌های ثروتمندتر است و جمعیت کمتری نسبت به انبار‌های متراکم شهر غزه و کمپ‌های پناهجویان پرجمعیت آن دارد.

منطقه خان یونس و دیرالبلاح

اما در جنوب شرقی خان یونس قرار دارد، جایی که ارتش اسرائیل قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد عملیات را گسترش دهد. در اوایل این هفته، ساکنان چهار محله - محل زندگی بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر - از خواب بیدار شدند و هزاران اعلامیه از ارتش اسرائیل پیدا کردند که به آن‌ها دستور داده بود خانه‌های خود را تخلیه کنند. اسرائلی‌ها مدعی هستند که رهبران حماس در منطقه خان یونس که تراکم بالای جمعیتی دارد، مستقر شده‌اند.

وضعیت وحشتناک آوارگان و صدور هشدار‌های بین‌المللی

نزدیک به ۲.۳ میلیون نفر از ساکنان غزه در حال حاضر در معرض تهدید مهاجرت اجباری به مناطق جنوبی قرار گرفته‌اند. آب و غذا کمیاب است و برق به ندرت در دسترس است. کمک‌های وارد شده از مرز رفح مصر نیز پاسخ‌گوی نیاز‌ها نیستند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: آتش‌بس اکنون بیش از هر زمان دیگری برای توقف خونریزی جاری ضروری است. نیاز‌های پزشکی بسیار زیاد است و پزشکان بدون مرز آماده گسترش فعالیت‌های خود هستند، اما به تضمین‌های اولیه امنیت و دسترسی بدون محدودیت به تجهیزات پزشکی و بشردوستانه نیاز دارند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون