تصاویر عجیب از بلندقدترین مرد جهان و کوتاه‌ترین زن دنیا در کنار یکدیگر

تصاویر عجیب از بلندقدترین مرد جهان و کوتاه‌ترین زن دنیا در کنار یکدیگر
بلندقدترین مرد جهان و کوتاه‌قدترین زن جهان این هفته بعد از چند سال دوباره همدیگر را در کالیفرنیا ملاقات کردند.
کد خبر: ۷۹۱۳
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

زی‌سان: سلطان کوسِن، با قد ۲۵۱ سانتی‌متر، روز دوشنبه جیوتی اَمگه رکورددار گینس که ۶۲.۸ سانتی‌متر قد دارد را در کالیفرنیا ملاقات کرد.

به گزارش زی‌سان، آن‌ها وقتی کنار هم روی زمین نشسته بودند، قامت بسیار متفاوت آن‌ها نمی‌توانست بیشتر از این آشکار شود. یکی از پا‌های آقای کوسن ۳۶.۵ سانتی متر است که بیش از نیمی از قد خانم «امگه» است.

بلندقدترین مرد جهان و کوتاه‌ترین زن دنیا

این زوج قبلاً در قاهره در سال ۲۰۱۸ همدیگر را ملاقات کرده و با همدیگر از اهرام جیزه مصر بازدید کردند و عکس‌های آن‌ها نیز در فضای مجازی منتشر شد. 

آقای کوسن، اهل ترکیه، در سال ۲۰۰۹ رسماً به عنوان بلند قدترین مرد جهان شناخته شد. پیش از او بائو شیشون گله‌دار چینی - مغولی با ۲ متر و ۳۶ سانتیمتر رکوردار قد بلند بود. اما در سال ۲۰۰۹ مشخص شد که سلطان کوسن بیش از ۱۰ سانتیمتر از بائو شیشون بلندتر است و رکورد گینس را جابجا کرد. 

او همچنین رکورد بزرگ‌ترین دست‌های یک فرد زنده را دارد. اندازه مچ دست تا نوک انگشت میانی سلطان کوسن ۲۸.۵ سانتی‌متر است. 

بلندقدترین مرد جهان و کوتاه‌ترین زن دنیا دوباره همدیگر را ملاقات کردند

آقای کوسن، ۴۱ ساله، تا ده سالگی به طور طبیعی رشد کرد، اما یک تومور در غده هیپوفیز باعث شد که او به بیماری ژیگانتیسم مبتلا شود. این رکورددار گینس که ۲۴۱۰۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام دارد، به لباس‌های مخصوص نیاز دارد و در یک تخت سه متری می‌خوابد.

خانم امگه، بازیگر هندی ۳۰ ساله، کوتاه‌تر از دو ساله‌های متوسط است و در ۱۸ سالگی ۵ کیلوگرم وزن داشت. اندازه کوچک او ناشی از نوعی کوتاه‌قدی به نام آکندروپلازی است که به این معنیست که او هرگز بیش از یک قد مشخص رشد نخواهد کرد.

بلندقدترین مرد جهان و کوتاه‌ترین زن دنیادر مصر

وقتی خانم امگه ۱۵ ساله بود، رکورد کوتاه‌ترین دختر نوجوان زن را دریافت کرد. سه سال بعد او به قد کوتاه‌ترین زن در جهان تبدیل شد، عنوانی که از آن زمان تا به حال همچنان در اختیار اوست. 

خانم امگه که ۱.۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، پس از حضور در سریال آمریکایی «داستان ترسناک آمریکایی» که سریالی در ژانر وحشت بود به آرزویش برای تبدیل شدن به کوتاه‌ترین بازیگر زن جهان رسید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون