فروشگاه دیجی کالا عذرخواهی کرد

ماجرای فروش ماگ جنجالی؛‌ اعلام جرم علیه دیجی کالا

ماجرای فروش ماگ جنجالی؛‌ اعلام جرم علیه دیجی کالا
حالا دیجی‌کالا بیانیه‌ای منتشر کرده و درباره حواشی اخیری که برایش پیش آمده توضیح داده است. دیجی کالا تأکید می‌کند نظارت روی کالا‌های خود را بیشتر از پیش و سختگیرانه‌تر خواهد کرد.
کد خبر: ۶۴۳۸
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

زی‌سان- در پی انتشار گزارش‌هایی در برخی رسانه‌ها در خصوص فروش محصولات حاوی توهین به مقدسات در فروشگاه مشهور اینترنتی دیجی کالا، علیه این مجموعه اعلام جرم و برای رسیدگی به آن پرونده قضایی تشکیل شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه، گزارش داد به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه شده در سایت دیجی‌کالا، دادستانی تهران علیه دیجی‌کالا اعلام جرم کرده و در همین رابطه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است، پرونده‌ای که درباره جزییات آن اطلاعی در دست نیست و از این روی، کاربران شبکه‌های اجتماعی چند گمانه مختلف در خصوص آن مطرح کرده‌اند.

ایرنا خبرگزاری وابسته به دولت نیز در این باره نوشت: «در روز‌های اخیر در فضای مجازی تصاوری از عرضه برخی کالا‌ها در بستر این سکو منتشر شد که نشان می‌داد، نظارتی بر عرضه محصولات مغایر با باور‌های فرهنگی و اعتقادی مردم از طریق این پلتفرم اینترنتی وجود ندارد.»

گمانه‌ای مشابه آنچه تسنیم در روز‌های گذشته با انتشار برخی تصاویر از محصولات عرضه شده در این فروشگاه منتشر کرده و با طرح این سوال که «معلوم نیست کدام نهاد مسئول و ناظر خود را موظف به برخورد با این هنجارشکنی می‌داند»، از دستگاه‌های قضایی و نظارتی خواسته بود در این خصوص تصمیم گیری کنند.

ماجرای فروش ماگ جنجالی؛‌ اعلام جرم علیه دیجی کالا

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از برخی محصولات عرضه شده در این فروشگاه، مثل تصاویر ماگ‌هایی که اسامی افراد روی آن درج می‌شود و اسامی خاص هم روی آن‌ها درج شده و به نمایش درآمده، تاکید دارند که علت تشکیل پرونده قضایی، این محصولات هستند.

این در حالی است که کاربران با اشاره به ساختار پلتفرم فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا که از نوع «مارکت پلیس» (Marketplace) است، خواستار توجه به این نکته مهم هستند که در صورت بروز خطا باید با فروشگاهی که در این بازار آنلاین فعالیت داشته و خطا کرده، برخورد صورت گیرد نه کلیت بازار.

بیانیه دیجی کالا

حالا دیجی‌کالا بیانیه‌ای منتشر کرده و درباره حواشی اخیری که برایش پیش آمده توضیح داده است. دیجی کالا تأکید می‌کند نظارت روی کالا‌های خود را بیشتر از پیش و سختگیرانه‌تر خواهد کرد.
 
متن بیانیه دیجی کالا به این شرح است: دیجی‌کالا ضمن تاسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالا‌های یک فروشنده خاص که شائبه توهین به مقدسات را به وجود آورده، تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالا‌ها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.

در ساعات گذشته تصاویر مربوط به کالا‌های یکی از فروشندگان فعال بر روی این پلتفرم شائبه توهین به ارزش‌های دینی را ایجاد کرده است. دیجی‌کالا در اولین اقدام با غیرفعال نمودن این کالا‌ها و ممنوعیت فعالیت فروشنده آنها، سعی در رفع سوتفاهم‌های به وجود آمده، داشته است.
 
فروش کالا‌های منطبق با چارچوب‌های فرهنگی و دینی مردم ایران، همیشه از اولویت‌های دیجی‌کالا بوده است. در این راستا تیمی چندصدنفره با کمک هوش مصنوعی، روزانه در حال بررسی و نظارت کالا‌های موجود روی سایت هستند.
 
تیم نظارت دیجی‌کالا برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی، صراحتا موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاع‌رسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرح‌ها در گروه‌های کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.
 
این نظارت، سخت‌گیرانه‌تر از گذشته روی کالا‌های فروشندگان اعمال می‌شود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
United States of America
person
ایرانی ام
cm_time
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
cm
این کجاش ایراد داره خب
Iran (Islamic Republic of)
person
فاطمه
cm_time
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
cm
اسم منم از نام هاي مقدس ولی ۱۲ سال تو یه نهاد دولتی کار کردم حقم خوردن دیوان عدالت اداری هم به نفع اونها رای داد و من بیکارم حق منم بگیرید اگه راست میگید..زنده ها رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
person
سید
cm_time
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
cm
بنظر چنین اتفاقی لازم بود چون واقعا دیجی کالا صرفا تبدیل شده بود به یه دستگاه پول شمار که فقط پول های خودشو می شمرد و توجهی به اعتراض و شکوه های خریداران نداشت که فروشنده ها فقط کالاهای دست دوم ، معیوب و مرجوعی رو میدادن دست مردم واصلا توجهی نداشتن که مشتری ها چقدر شاکی هستن ، الحمدلله این بی توجهی ها یه جا کار دستشون داد و حالشونو گرفت .
امیدوارم دیگه شاهد این بی توجهی نباشیم و دیجی کالا همیشه دوطرفه حواسش هم به فروشنده ها باشه و هم هوای خریدارا رو داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
person
شراره
cm_time
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
cm
این همه اسم چرا فاطمه زهرا
person
محسن
cm
خب آدم ..... همه ی اسم ها رو نوشتن روی ماگ ها.فکر میکنی فقط اسم فاطمه زهرا رو نوشتن؟
خب این هم یه اسمه.مثل باقی اسامی
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۴ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۵
گوناگون