چگونه سرخ کن بدون روغن (Air Fryer) را تمیز کنیم؟

چگونه سرخ کن بدون روغن (Air Fryer) را تمیز کنیم؟
یکی از دغدغه‌های افرادی که از سرخ‌کن بدون روغن استفاده می‌کنند این است که چگونه بدون آسیب رسیدن به دستگاه، آن را تمیز کنند.
کد خبر: ۶۲۳۱
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

زی‌سان: از آن جایی که امروزه بیشتر افراد به فکر سالم زیستن و مصرف مواد غذایی رژیمی هستند، استفاده از سرخ‌کُن‌هایی که به جای روغن، غذا را با هوای گرم می‌پزند رواج یافته است. این دستگاه‌ها نیز مانند دیگر لوازم آشپزخانه برای حفظ کارایی نیاز به مراقبت و تمیز کردن مداوم دارند.

به گزارش زی‌سان، از این‌رو یکی از دغدغه‌های افرادی که از سرخ‌کن بدون روغن استفاده می‌کنند این است که چگونه بدون آسیب رسیدن به دستگاه، آن را تمیز کنند.

با ما همراه باشید تا به شما چند روش ساده و کارآمد برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن‌تان آموزش دهیم.

+ پیشنهاد مطالعه: نحوه نگهداری طولانی‌مدت قابلمه های چدن و تفلون

تمیز کردن سرخ‌کن بدون روغن با مایع ظرف‌شویی

قبل از هر اقدامی مطمئن شوید دستگاه شما خاموش و سرد باشد!

برای تمیز کردن سرخ‌کن بدون روغن با مایع ظرف‌شویی نیاز به یک ظرف آب گرم و مقداری مایع ظرف‌شویی دارید. ظرف باید به قدری بزرگ باشد که سبد و دیگر لوازم جانبی دستگاه در آن جا بگیرد. (می‌توانید از سینک ظرف‌شویی به عنوان ظرف بزرگ استفاده کنید).

 پس از این‌که ظرف را از آب گرم پُر کردید به آن مایع ظرف‌شویی اضافه کنید. (نسبت مایع ظرف‌شویی به آب باید ۱ به ۳ باشد).

سبد و لوازم جانبی سرخ‌کن را درون محلول مایع ظرف‌شویی و آب گرم بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خیس بخورند سپس با استفاده از یک اسکاج اسفنجیِ نرم یا سیلیکونی به آرامی آن‌ها را تمیز کنید.

چگونه سرخ کن بدون روغن (Air Fryer) را تمیز کنیم؟

*نکته: توجه داشته باشید برای تمیز کردن لوازم جانبی سرخ‌کن بدون روغن به هیچ عنوان از اسکاج سیمی یا اسکاج‌هایی که مناسب ظروف تفلون نیستند استفاده نکنید؛ زیرا هرگونه خط و خش روی دستگاه یا لوازم جانبی آن باعث کم شدن کارآیی دستگاه شما خواهد شد.

مناطقی از دستگاه که دسترسی به آن‌ها سخت است و با اسکاج تمیز نمی‌شوند را با استفاده از یک مسواکِ نرم تمیز کنید.

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن با جوش شیرین

وقتی صحبت از تمیز کردنِ سطوح چرب، با جوش شیرین به میان می‌آید همه فکر می‌کنند باید سرکه را با جوش شیرین ترکیب کنند، اما در مورد تمیز کردن سرخ‌کن استفاده از این ترکیب کاملاً اشتباه است!

ترکیب سرکه و جوش شیرین باعث واکنش شیمیایی و خراب شدن تفلون سطح سرخ‌کن شما خواهد شد، پس اگر خواستید دستگاه‌تان را با جوش شیرین تمیز کنید باید با ترکیب کردن آب و جوش شیرین به نسبت ۳ به ۱ یک خمیر درست کنید و به لوازم جانبی دستگاه بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با یک مسواک بشویید، وقتی که مطمئن شدید چربی‌ها از بین رفته‌اند لوازم جانبی دستگاه را با آب ولرم آبکشی کنید.

چگونه سرخ کن بدون روغن (Air Fryer) را تمیز کنیم؟

تمیز کردن المنت گرمایشی سرخ کن بدون روغن

اگر پس از گذشت مدتی حس کردید دستگاه‌تان کارآیی قبل را ندارد، ممکن است مشکل از کثیف بودن المنت دستگاه باشد. برای تمیز کردن المنت بهتر است از اسپری چربی‌زدا استفاده کنید. اگر اسپری چربی‌زدا در دسترس نبود از خمیر جوش شیرین و آب که قبلاً به شما آموزش داده‌ایم استفاده کنید.

به گزارش زی‌سان، برای استفاده از خمیر جوش شیرین ابتدا مطمئن شوید دستگاه خاموش و سرد باشد سپس کمی از خمیر را روی یک مسواک بگذارید و به آرامی المنت‌ها را تمیز کنید. بلافاصله پس از کشیدن مسواک با استفاده از یک دستمال حوله‌ای نرم المنت‌ها را تمیز و خشک کنید.

  • نکته: برای دسترسی بهتر به المنت‌ها دستگاه را وارونه کنید.

چگونه سرخ کن بدون روغن (Air Fryer) را تمیز کنیم؟

در پایان بهتر است بدانید زمان تمیز کردن لوازم جانبی سرخ‌کن، بعد از هر بار پخت‌و‌پز و زمان تمیز کردن کُلی دستگاه ماهی یک بار است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون