(ویدئو) ترفند کندن آدامس از روی لباس یا مبل که تعداد کمی آن را می‌دانند

(ویدئو) ترفند کندن آدامس از روی لباس یا مبل که تعداد کمی آن را می‌دانند
استفاده از ماده «اَسِتون» که یک حلال عالیست می‌تواند برای کندن آدامس از مبل و فروش و یا لباس مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۸۱
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

زی‌سان: گاهی اوقات بچه‌ها و نوجوانان در خانه بعد از جویدن آدامس آن‌ها را روی مبل و یا فرش و یا روی لباس رها می‌کنند. از طرف دیگر جمع کردن و کندن آدامس از روی این مکان‌ها گا‌ها کمی دشوار می‌شود به طوری که به آسانی نمی‌توان آن را جمع کرد. به همین دلیل داشتن راهکار مناسب برای درآوردن آدامس از روی لباس‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

به گزارش زی‌سان، این اتفاق معمولا در خانه‌هایی که بچه‌های کوچک دارند می‌افتد و دیدن آدامس‌های جویده شده روی مبل یا فرش و یا روی لباس عصبانی‌تان کند. اما نگران نباشید یک ماده وجود دارد که به را حتی با آن می‌توانید آدامس جویده شده و رها شده روی لباس یا مبل را کاملا محو کرد. 

ترفند کندن آدامس را یاد بگیرید

برای انجام این ترفند فقط به یک ماده نیاز دارید و آن هم «استون» است. استون مایعی بی‌رنگ با طعمی شیرین و بوی میوه‌ای تند و خشن است که در ۵۶ درجه سانتیگراد به جوش می‌رسد. این ماده در بنزن، دی اتیل اتر، متانول، کلروفرم و اتانول حل شده و نقطه اشتعال آن در منفی ۱۶ درجه تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد است. این ماده یک نوع کتون است که از اکسیداسیون الکل‌های نوع دوم به دست می‌آید. استون یکی از حلال‌های آلی بسیار پرکاربرد در صنعت است و حدود یک سوم از کل خرید استون در جهان صرف استفاده به عنوان حلال شده و یک چهارم از خرید استون در جهان صرف تولید سیانو هیدرین استون و متیل متاآکریلیک می‌گردد. این ماده حلال بسیار خوبی برای بسیاری از پلاستیک‌ها و بعضی از فیبر‌هایی مصنوعی و رزین‌های طبیعی است. صنایعی که از استون استفاده می‌کنند شامل صنایع رنگ‌سازی، چاپ، رزین‌سازی، لاستیک‌سازی و صنایع پلیمری هستند. 

این ترفند با استون به عنوان یک حلال عالی انجام می‌شود وکافیست آن جایی که آدامس قرار گرفته و یا جایی چسبیده را با استون آغشته کنید. یعنی روی مکان مورد نظر اندکی استون بریزید و پس از آن با ناخن‌ها شروع به کندن ادامس کنید. خواهید دید که به راحتی می‌آدامس مورد نظر کنده می‌شود و می‌توانید لباس را کاملا از آدامس و باقیمانده آدامس تمیز کنید. بعد از این که آدامس مورد نظر را از مکان خارج کردید مکان را با یک سشوار کاملا خشک کنید. بعد می‌بینید که هیچ اثری از آدامس باقی نمانده است. برای اجرای دقیق‌تر این ترفند ویدئوی بالا را حتما ببینید.

tags # ترفند
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون