ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب

ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب
کمپرس گرم را می‌توان برای درمان مشکلات مختلفی از درد عضلانی گرفته تا سفتی مفاصل استفاده کرد. شما می‌توانید این وسیله کاربردی را با حداقل وسایل در خانه درست کنید.
کد خبر: ۳۴۸۴
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

زی‌سان: همه ما می‌دانیم که می‌توانیم بسته‌های حرارتی یا کمپرس گرم را از داروخانه بخریم. با این‌حال ما به شما توصیه می‌کنیم اگر به این وسیله احتیاج فوری داشتید از ترفند این مطلب استفاده کنید و سریع یکی برای خودتان بسازید.

به راحتی می‌توانید با مواد ساده و ارزان‌قیمتی که احتمالاً در اطراف خانه‌تان دارید، یکی از آن‌ها را خودتان درست کنید. کمپرس گرم می‌تواند به کاهش درد ناشی از گرفتگی‌های قاعدگی، گرفتگی عضلات شکمی و اسپاسم عضلانی کمک کند.

*نکته مهم: قبل از درمان یک بیماری با کمپرس گرم، مطمئن شوید که آیا مشکل پزشکی شما با استفاده از گرما یا سرما به بهترین شکل درمان می‌شود یا خیر. همچنین مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی مناسب را برای محافظت از خود در برابر سوختگی‌های احتمالی انجام می‌دهید.

ساخت کمپرس گرم در خانه

مرحله یک: آماده‌کردن وسایل

به گزارش زی‌سان، تنها چیزی که برای کمپرس نیاز دارید یک جوراب دراز تمیز و مقداری برنج خشک و نپخته، لوبیا یا جو برای داخل آن است. با این‌حال، اگر می‌خواهید به کمپرس رایحه دلپذیری بدهید، به کمی پودر نعناع، دارچین یا هر عطری که ترجیح می‌دهید نیز نیاز دارید. می‌توانید از برخی گیاهان آشپزخانه، محتویات چای کیسه‌ای یا روغن‌ها هم استفاده کنید.

سعی کنید اسطوخودوس، بابونه، مریم گلی یا نعناع آرامش‌بخش را به کمپرس خود اضافه کنید تا تجربه آرامش‌بخش‌تری داشته باشید.

ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب

مرحله دو: جوراب دراز را پر کنید

فرقی نمی‌کند از برنج، لوبیا یا جو استفاده می‌کنید. آن‌ها را در جوراب بریزید تا زمانی که تقریباً ½ تا ¾ آن پُر شود. فقط کافی است مواد را داخل جوراب بریزید و گره بزنید، مگر اینکه بخواهید انتهای جوراب را برای ایجاد یک کمپرس گرم دائمی بدوزید.

همان‌طور که جوراب را پر می‌کنید، می‌توانید دانه‌های کوچکی از پودر یا گیاهان معطر را اضافه کنید تا عطر مطبوعی در سراسر کمپرس وجود داشته باشد.

ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب

مرحله سه: انتهای باز جوراب را ببندید

بسته به مدت زمانی که می‌خواهید کمپرس خود را نگه دارید، می‌توانید جوراب را به طور موقت یا دائم ببندید. گره محکم به جوراب، محتویات آن را برای مدت کوتاهی در جای خود نگه می‌دارد، اما به شما اجازه می‌دهد بعداً از جوراب مجددا استفاده کنید. همچنین می‌توانید انتهای باز جوراب را برای کمپرس دائمی‌تر به هم بدوزید.

*نکته مهم: توجه داشته باشید که بستن جوراب بسیار نزدیک به محتویات آن باعث ایجاد کمپرس سفت می‌شود، در حالی که درزگیری آن با فاصله از مواد داخلی، باعث شل شدن محتویات آن می‌شود. قبل از آب بندی، کمی آزمایش کنید که می‌خواهید کمپرس چقدر سخت یا نرم باشد.

اگر محتویات آن را کمی شل‌تر بگذارید، می‌توانید جوراب را به راحتی روی گردن و شانه‌های خود بپوشانید تا درد را در آنجا درمان کنید.

ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب

مرحله چهار: کمپرس را در مایکروویو قرار دهید

پس از اینکه کمپرس خود را آب‌بندی کردید، آن را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. بعد از ۳۰ ثانیه می‌توانید آن را تست کنید و ببینید چقدر گرم است. اگر از سطح گرما راضی هستید، می‌توانید آن را بیرون بیاورید و از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید گرم‌تر باشد، بگذارید ۱۰ ثانیه بیشتر در مایکروویو بماند.

به یاد داشته باشید که قرار دادن مواد داغ بر روی پوست می‌تواند باعث ایجاد تاول و سوختگی شود. محدوده‌ای بین حدود ۷۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت (۲۱.۱ تا ۲۶.۷ درجه سانتی گراد) بهینه است.

ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب

مرحله پنج: یک مانع بین پوست و کمپرس قرار دهید‌

می‌توانید کمپرس را بپیچید یا یک حوله یا تی شرت را بین آن و پوستتان قرار دهید. این کار از آسیب یا سوزش پوست جلوگیری می‌کند. مطمئن شوید که هر چند دقیقه یکبار پوست خود را چک می‌کنید تا مطمئن شوید که پوست شما هنوز حالت خوبی دارد.

مرحله شش: کمپرس را روی پوست خود قرار دهید

اگر احساس ناراحتی کردید، آن را فورا بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. وقتی کمپرس به دمای راحتی رسید، کمپرس را به مدت ده دقیقه روی ناحیه درد نگه دارید. بعد از ده دقیقه آن را بردارید تا پوست کمی خنک شود. بعد از اینکه اجازه دادید پوستتان خنک شود، در صورت تمایل می‌توانید ده دقیقه دیگر آن را دوباره استفاده کنید.

*نکته: اگر پوست شما شروع به تغییر رنگ شدید کرد یا تاول و کهیر زد، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است در اثر گرما آسیب پوستی داشته باشید.

ساخت کمپرس گرم در خانه با یک جوراب

tags # ترفند
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون