این ۹ ماده غذایی بدون شک شما را جوان نگه می‌دارند!

این ۹ ماده غذایی بدون شک شما را جوان نگه می‌دارند!
محققان در مطالعه‌ای شگفت‌انگیز دریافتند که نوع تغذیه و رژیم غذایی که افراد استفاده می‌کنند، نقش مهمی در جوان ماندن و شادابی چهره و پوستشان دارد.
کد خبر: ۵۶۵۶
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

زی‌سان: اغلب انسان‌ها تصور می‌کنند که تنها راه رهایی از پیری و چین و چروک‌های پوستی، استفاده از کرم‌های و محصولات زیبایی است. اما محققان در نتایج شگفت‌انگیزی که از یک مطالعه بدست آوردند عنوان کردند که با استفاده برخی از غذا‌ها در برنامه غذایی روزمره می‌توان چهره و پوستی جوان و شاداب داشت.

همینطور که این مطلب را می‌خوانید بد نیست بدانید که اکسیر جوانی توسط دانشمندان کشف شده است!

به گزارش زی‌سان، غذا‌های دریایی مانند میگو و ماهی سالمون با داشتن آنتی‌اکسیدانی به نام «کاروتنوئید آستاگزانتین» دارای خواصی ضدالتهابی برای محافظت از غشا‌های چربی در پوست ما هستند. رژیم مدیترانه‌ای سرشار از غذاهای دریایی است.

همچنین استفاده از مواد مغذی حاوی ویتامین سی، کلاژن‌سازی پوست را بالا می‌برد و از پیری زودرس و تیرگی پوست جلوگیری می‌کند.

مرغ حاوی روی است که در برقراری تعادل بین هورمون‌ها و سطح تستوسترون به بدن کمک کرده و در تولید کلاژن و از بین بردن لکه‌های پوستی بسیار مفید است.

بیوتین نوعی از ویتامین بی است که به نام ویتامین بی ۷ نیز شناخته می‌شود. تخم‌مرغ از این ویتامین سرشار است و مصرف آن به جوانی و شادابی پوست بسیار کمک می‌کند.

+ راز طول عمر زنان

شکلات‌ تلخ حتی بیشتر از انواع توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان است. خوردن شکلات (نه زیاد) می‌تواند خاصیت ضد پیری داشته باشد. آن‌ها حاوی فلاوانول‌های کاکائو هستند که آنتی اکسیدان‌های قوی دارند و درنتیجه از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. همچنین کاکائو منجر به افزایش جریان خون در پوست خواهد شد که همین امر به تغذیه پوست و بهبود رطوبت آن کمک می‌کند.

این ۹ ماده غذایی بدون شک شما را جوان نگه می‌دارند!

آووکادو از انواع میوه‌هاست که چربی‌های سالم و ویتامین‌ای موجود در آن به رطوبت پوست کمک می‌کند.

مغز‌های موجود در آجیل نظیر بادام و گردو، حاوی اسید‌های چرب ضروری امگا ۳ و امگا ۶ هستند که علاوه بر تاثیر در کاهش التهاب در روده و پوست، به تنظیم چربی و رطوبت پوست نیز کمک می‌کنند.

متخصصان همواره از اهمیت مصرف زیاد آب و نیاز بدن به این مایع حیاتی سخن گفته‌اند. کمبود آب در بدن و پوست فاقد رطوبت، منجر به نمایان شدن خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌دار شدن پوست و پوسته‌پوسته شدن آن می‌شود.

کلم بروکلی نیز سرشار از خواص ضدالتهابی و ضد پیری است. ویتامین‌های C و K موجود در آن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد چروک هستند.

بیشتر بخوانید: از بدنتان بپرسید چندساله‌ است؟

منبع: پارمیسی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون